2014-05-29, 12:32
Medlem
Hej Hej, Har ganska hög självrisk och hitta en försäkring som verkade mycket bra. Det jag undrar egentligen är om någon har erfarenhet av det här bolaget samt deras försäkring. Eftersom dom är ganska nystartade och inte har några betyg eller recensioner någonstans och en väldigt inaktiv Facebook sida. Och är lite nojig när det finns så många bluffbolag.

Det är alltså "Självrisk Försäkring" här är deras hemsida:

www.självriskförsäkring.se

Samt namnet på deras bolag:
Scandinavian insurance Services AB

Så har någon info om dem?
Citera
2014-05-29, 13:00
Medlem
provocative77s avatar
Frågan du ska ställa är. Vad vill du ha ut av en försäkring.
Nu ska jag generalisera. Men billiga bolag är bra så länge man bara betalar till dem o inte tvärt om.
Jag ser det lite som en chansning att ta en billig försäkring o sedan jag hade Aktsam o fick en skada har jag hållit mig borta från lågprisbolag.
Citera
2014-05-29, 13:08
Medlem
M1159s avatar
Detta försäkringsbolag betalar din självrisk som du har i ditt nuvarande bolag om du skulle drabbas av skada, helt enkelt en självriskeliminering.
Om bolaget är pålitligt eller inte kan jag ej svara på.

Jag tror nog att du redan visste att den funkade så, men för säkerhets skull.
Citera
2014-07-04, 14:41
Medlem
Hej,

Även jag var lite fundersam på denna produkt, men då jag fått en bil via firman men hög självrisk så valde jag att köra med de. Tror att det var i feb/mars jag registrera mig på hemsidan. Viktigt att känna till är de där 30 karens dagarna som de har skrivit på sin hemsida, ganska dolt skrivet men det står i villkoren tror jag (?). Tecknade deras "stora" som kosta 708 per år o täcker för 7000:-.

Hamnade i en olycka här nu i slutet av maj, bilen gick på sån där bmw verkstad genom vagnskadegarantin, anmälde skadan till självriskförsäkring, skickade in alla skadepapper o de fixade all betalning till verkstaden, slapp gå med plånboken till verkstaden.

Rätt så skönt att slippa tänka på självrisken, har tecknat om. hoppas detta gett mer vägledning, mvh
Citera
2015-03-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalfarfar
Hej,

Även jag var lite fundersam på denna produkt, men då jag fått en bil via firman men hög självrisk så valde jag att köra med de. Tror att det var i feb/mars jag registrera mig på hemsidan. Viktigt att känna till är de där 30 karens dagarna som de har skrivit på sin hemsida, ganska dolt skrivet men det står i villkoren tror jag (?). Tecknade deras "stora" som kosta 708 per år o täcker för 7000:-.

Hamnade i en olycka här nu i slutet av maj, bilen gick på sån där bmw verkstad genom vagnskadegarantin, anmälde skadan till självriskförsäkring, skickade in alla skadepapper o de fixade all betalning till verkstaden, slapp gå med plånboken till verkstaden.

Rätt så skönt att slippa tänka på självrisken, har tecknat om. hoppas detta gett mer vägledning, mvh

kan vara så att du är en av de som jobbar på just självriskförsäkring.se , för företaget i sig är ett rent bluff företag, jag har väntat på utbetalning i 4 månader, och det går inte att få tag på dom överhuvudtaget, dom svar ej heller på mail.

eller så hade du ren tur...
Citera
2015-03-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongotttt
kan vara så att du är en av de som jobbar på just självriskförsäkring.se , för företaget i sig är ett rent bluff företag, jag har väntat på utbetalning i 4 månader, och det går inte att få tag på dom överhuvudtaget, dom svar ej heller på mail.

eller så hade du ren tur...

kan vara att jag hade tur, detta var iförsig längesen och har klarat mig från skador hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in