2014-05-28, 23:32
Medlem
Har haft väldigt många speglar här hemma. 2 i rummet, en när jag kommer ut ur rummet, på toaletten och en i köket. Tror de ger en sämre självkänsla. Varje gång man går förbi kollar man såklart i spegeln och lite granskar sig själv.

Tog bort alla nu förutom toalettren, får se och jag får något resultat. (har dåligt självförtroende redan).

Ta bort era och må bättre. Speglar suger.
Citera
2014-05-28, 23:43
Medlem
Allt beror på vilken synvinkel man kollar ifrån. Jag kan tycka att speglar fyller en viktig funktion men allt beror på i vilken sinnesstämning som man befinner sig i. Är man glad så hjälper den som "booster" för ens självförtroende och kan då motivera en ytterligare, men den kan också stjälpa en om man mår dåligt.

Varje gång jag ser mig i min spegel brukar jag alltid föreställa detta är den sista människan på jorden och de får acceptera mig som jag ser ut, det funkar ibland. Fast med alkohol kan det lätt bli åt andra hållet. Så trappa ner på alkoholen är mitt råd
Citera
2014-05-28, 23:45
Medlem
VelvetReds avatar
Jag tycker att det är tvärtom.

Våga se dig själv och acceptera dig själv så som du är istället för att försöka undvika det. Lär dig att älska dig själv, ditt utseende. Se det vackra i det. Försök inte gömma dig genom att plocka ner dina speglar, för det leder ingenstans.
Citera
2014-05-28, 23:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om man ständigt nojjar över sitt utseende så är det kanske bra att ta bort speglarna.
Risken kanske är att om man inte har några speglar & plötsligt beger sig ut på stan, så dyker säker tanken snabbt upp -"Undrar hur jag ser ut"-.

Kanske bättre att jobba på sin självkänsla på andra sätt.
Citera
2014-05-28, 23:53
Medlem
Jag gillar inte speglar.
Citera
2014-05-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag tycker att det är tvärtom.

Våga se dig själv och acceptera dig själv så som du är istället för att försöka undvika det. Lär dig att älska dig själv, ditt utseende. Se det vackra i det. Försök inte gömma dig genom att plocka ner dina speglar, för det leder ingenstans.

+1

Du måste våga kolla dig själv i spegln, köp fina kläder och kolla dig i spegln hela dagarna, du kommer automatiskt få bättre självförtroende så ta inte bort dom, blir bara värre
Citera
2014-05-29, 00:01
Medlem
Scraps avatar
Fy för speglar. Jag brukar undvika dem så gott det går. Känner dock inget ökat självförtroende sedan jag slutade titta mig i spegeln varje gång jag gick in på dass.
Citera
2014-05-29, 00:02
Medlem
Yugens avatar
Har bara en, den i badrummet. Skulle säkert ha haft en i hallen, om det funnits plats för. Aldrig upplevt att jag mår dåligt av en, om jag känner mig ful (en sån där dålig dag) vet att det har ingenting med spegeln att göra.
Citera
2014-05-29, 00:09
Medlem
VelvetReds avatar
För mig personligen har det varit en vanesak. Jag hade spegelfobi tidigare, jag kunde inte se mig själv på foto osv.

Idag gillar jag det jag ser i spegeln. Faktiskt. Det är lite överväldigande ibland. Men alla kan nå dit, det tror jag. För vi är alla vackra. Det handlar bara om att faktiskt kunna se det. Media missleder gärna människor till att se på ett förutbestämt ideal. Det är dock bara en fasad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in