2014-05-28, 20:35
Medlem
Jag har gjort en sats lössnus som blev perfekt, så idag köpte jag en liten sats Prillan Penny. Det verkade ju vara hur lätt som helst, tyckte jag, och kastade mig över beredningen som enbart bestod av att hälla vatten över påsarna. Att läsa rätt är inte lätt. Jag tyckte att 0.8 liter vatten lät förbluffande mycket för 10 dosor men det stod att man kunde ta mer eller mindre, så jag kokade upp fyra dl. När vattnet hade svalnat hällde jag i den medföljande påsen med någon typ av vätska i vattnet och började stänka blandningen över påsarna. Någonstans efter en dryg dl av blandningen började jag tycka att allt såg alltför blött ut, ja snarast dyngsurt ut. Då tittade jag närmare på instruktionen och såg att det inte stod 0.8 l utan 0.8 dl. Är snuset möjligt att rädda? Jag vill inte alls ha det helblött utan halvtorrt. Vad innehöll den lilla påsen? På det här sättet fick jag bara cirka en fjärdedel av innehållet från den. Just nu står de blöta påsarna på diskbänken i hopp om att de ska torka men är det bättre om jag lägger dem i påsen och ställer allt i kylskåpet enligt instruktionen?

Jag vet att jag är en klant, men snälla hjälp mig ändå.
Citera
2014-05-28, 20:49
Medlem
Äh, låt det torka.

Den lilla påsen innehöll bara smakämnen. Köp lite rom och häll i lite när det torkat istället. Ställ det inte i kylen för då lär det bara ta längre tid innan vattnet avdunstar
Citera
2014-05-28, 20:58
Medlem
Tack, det låter ju utmärkt. Jag var rädd att det kunde bli dåligt om det stod framme, mögla eller surna eller så.
Citera
2014-05-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indra313
Tack, det låter ju utmärkt. Jag var rädd att det kunde bli dåligt om det stod framme, mögla eller surna eller så.
Då hade jag varit döende vid det har laget Tror att att det är lugnt. Nikotin är ju ett gift som används i växtens försvar, så jag tror inte att mögel och bakterier trivs så jättemycket där.

Du skulle ju också kunna lägga snuset i ugnen (inte för varmt) för att snabba på torkningsprocessen lite
Citera
2014-05-28, 21:26
Medlem
Tack igen! Jag ska fundera på om ugnen är vad som behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in