2014-05-28, 18:13
Medlem
Dezhs avatar
Hej. Jag formaterade datorn tidigare i veckan och idag när jag skulle se film på datorn så märkte jag att upplösningen var riktigt dålig. Jag fick då ladda ner drivers till grafikkortet vilket gjorde det hela bättre.

Vad som förbryllar mig är att bilden hackar när jag ser på något som är filmat i actionstil och då bilden rör sig fort. Jag har ingen aning om vad det kallas men jag kan ge exempel på hur det ser ut med hjälp av en bild: http://i.imgur.com/VveYHEo.png

Är det någon som vet vad det kan vara för fel? Jag har aldrig märkt något liknande innan jag formaterade om datorn. Behöver ni mer information så är det bara att fråga.

Tack på förhand!
Citera
2014-05-28, 18:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken mediaspelare använder du?
Citera
2014-05-28, 18:17
Medlem
EckiEckis avatar
Defintivt inte hårdvarurelaterat. Vi prövar här istället.

Hårdvara - PC --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2014-05-28, 18:20
Medlem
Dezhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilken mediaspelare använder du?
Jag har testat i både Windows Media Player och VLC. Bilden som jag länkade till är tagen från Youtube och samma sak händer när jag ser videos där. Märker även att det hackar till när jag använder piltangenten för att rulla upp och ner i listor som till exempel Nya Ämnen och Aktuella Ämnen.
Citera
2014-05-28, 18:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezh
Jag har testat i både Windows Media Player och VLC. Bilden som jag länkade till är tagen från Youtube och samma sak händer när jag ser videos där. Märker även att det hackar till när jag använder piltangenten för att rulla upp och ner i listor som till exempel Nya Ämnen och Aktuella Ämnen.

Låter mer som felet ligger inom drivrutiner. Är Windows fullt uppdaterat? Fräscha drivrutiner till grafikkortet?
Citera
2014-05-28, 20:47
Medlem
Dezhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter mer som felet ligger inom drivrutiner. Är Windows fullt uppdaterat? Fräscha drivrutiner till grafikkortet?
Hmm. Laddade ner nya drivrutiner till grafikkortet och det verkade fungera fint. Du nämner Windows, jag har faktiskt inte laddat ner en enda uppdatering kom jag på nu. Kan det vara någon uppdatering där som behövs för att det ska flyta på felfritt? Jag är verkligen novis på det här området.
Citera
2014-05-28, 21:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezh
Hmm. Laddade ner nya drivrutiner till grafikkortet och det verkade fungera fint. Du nämner Windows, jag har faktiskt inte laddat ner en enda uppdatering kom jag på nu. Kan det vara någon uppdatering där som behövs för att det ska flyta på felfritt? Jag är verkligen novis på det här området.

Har du utfört en installation/ominstallation så är det väldigt viktigt att uppdaterar operativsystemet med hjälp av Windows Update.

Mitt tips är att du genomför detta om du nu inte har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in