• 1
  • 2
2014-05-27, 21:46
Medlem
Jag var hos tandläkaren igår och gjorde en tandrensning som han kalla det och så har jag haft riktigt ont sedan dess, hade inte ont alls innan jag fick behandlingen.

Och nu helt plötsligt har käket svullnat, känns som den svullnar mer och mer!

Vad ska jag göra? det känns allmänt dåligt dessutom och av alla ställen så är jag på jobb och ska jobba till sex på morgonen.

Borde jag oroa mig? är detta normalt?
Citera
2014-05-27, 21:48
Medlem
Uppskattar råd om någon har erfarenhet av detta
Citera
2014-05-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Uppskattar råd om någon har erfarenhet av detta

Det är normalt att den svullnar-har du tagit något smärtstillande?
Citera
Medlem
Du kan ha fått en tandköttsinflammation när du lagade hålet. Om din kind/tandköttet känns svullet och värker är det troligtvis det. Kontakta din tandläkare imorgon så skriver de ut recept på någon medicin. Minns ej vilken men det har dem koll på!
Citera
Medlem
Mattelols avatar
Jag kan bara tala utifrån mitt fall då jag har opererat in ett implantat i tandköttet idag och det gör mycket riktigt mycket ont och svullnar upp, en svullnad som enligt rådgivningspappret kan sitta i upp till tre dagar. Informationen gällde alla operationer i munnen men jag vet inte om en rotfyllning ses som "operation".
Citera
2014-05-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Det är normalt att den svullnar-har du tagit något smärtstillande?

Så jag behöver inte oroa mig nämnvärt? ja jag har tagit alvedon+ipren, smärtan är borta men svullnaden kom nu från ingenstans, och den äkliga svaga känslan
Citera
2014-05-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Jag kan bara tala utifrån mitt fall då jag har opererat in ett implantat i tandköttet idag och det gör mycket riktigt mycket ont och svullnar upp, en svullnad som enligt rådgivningspappret kan sitta i upp till tre dagar. Informationen gällde alla operationer i munnen men jag vet inte om en rotfyllning ses som "operation".

jaha, jo det låter troligt att rottfyllning ingår i samma, han körde ju in dem där man rensar med och började "slipa" ordentligt. hoppas bara att inte hela ansiktet svullnar, just nu är det som du säger käkbenet
Citera
2014-05-27, 21:55
Medlem
Citat:
Så jag behöver inte oroa mig nämnvärt? ja jag har tagit alvedon+ipren, smärtan är borta men svullnaden kom nu från ingenstans, och den äkliga svaga känslan
Din benhinna -den runt tanden är irriterad och svarar med svullnad, både ipren och Alvedon motverkar inflammation, avvakta, inom tre dygn ska svullnaden vara signifikant mindre.<om inte ring.
Citera
2014-05-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Du kan ha fått en tandköttsinflammation när du lagade hålet. Om din kind/tandköttet känns svullet och värker är det troligtvis det. Kontakta din tandläkare imorgon så skriver de ut recept på någon medicin. Minns ej vilken men det har dem koll på!

jo det är kinden som svullna upp, tidigare under dagen har jag kännt att tandköttet var svullet.

jo jag ringde tidigare pga smärtan men dem har ingen tid till mig, får ringa under morgondagen för receptet som du säger, tror det är någon sorts antibiotika.

men jag blev bara orolig nu och tänkte det värsta, att han har slarvat och så har bakterier tagit över, dessutom känner jag lite feber på väg men är osäker. fan hoppas jag orkar jobba innat, känns inte så nu
Citera
2014-05-27, 22:00
Medlem
Tack vare er hjälp och förklaringar så känns det mycket bättre nu, pulsen är på väg ner

Tack!
Citera
2014-05-27, 22:05
Medlem
Citat:
jo det är kinden som svullna upp, tidigare under dagen har jag kännt att tandköttet var svullet.

jo jag ringde tidigare pga smärtan men dem har ingen tid till mig, får ringa under morgondagen för receptet som du säger, tror det är någon sorts antibiotika.

men jag blev bara orolig nu och tänkte det värsta, att han har slarvat och så har bakterier tagit över, dessutom känner jag lite feber på väg men är osäker. fan hoppas jag orkar jobba innat, känns inte så nu

Hade det för några månader sedan. Minns att det gjorde riktigt ont, alvedon kan dock lindra tillfälligt. När du väl fått antibiotika så försvinner inflammationen så du kan nog vara lugn Hade också feberkänsla så det är garanterat inflammation i tandköttet.
Citera
2014-05-27, 22:44
Medlem
Citat:
Tack vare er hjälp och förklaringar så känns det mycket bättre nu, pulsen är på väg ner

Tack!
Du MÅSTE inte ha en infektion , inflammation , jag hoppas det är bättre i morgon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in