2014-05-26, 21:38
Medlem
Den 5 juni kommer de som som deklarerat innan den 5 maj via internet eller sms få tillbaka sina pengar. Men för min del är det osäkert hur mycket jag får då det står olika på pappret man fått hem och när jag loggar in på skatteverkets hemsida. På pappret står det att jag får tillbaka drygt 2000 kr och via hemsidan så står det drygt 4000. Det är en enorm skillnad och därför vänder jag mig till FB och de som fått olika uppgifter om skatten man ska få tillbaka. Vilken gäller? Gör mig glada

Ja jag har kollat rätt: Belopp att få tillbaka (exklusive ränta)
Citera
2014-05-26, 22:08
Medlem
DrPretentiouss avatar
Vilket papper? Ska man ha fått något papper? Kollade precis brevlådan men hittade ingenting från skatteverket.

Deras E-tjänst går inte att använda för jag kan av någon anledning inte logga in med Bank-ID, sidan kör ihop sig. Har testat flera webbläsare.
Citera
2014-05-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
Vilket papper? Ska man ha fått något papper? Kollade precis brevlådan men hittade ingenting från skatteverket.

Deras E-tjänst går inte att använda för jag kan av någon anledning inte logga in med Bank-ID, sidan kör ihop sig. Har testat flera webbläsare.

Jag antar att TS menar deklarationen.

@TS, Det som står på deklarationen ska väl stämma överens med det på hemsidan?
Citera
2014-05-26, 22:22
Medlem
Självklart menar jag deklarationen, häftet man fick hem i April.

Nej det står olika av någon anledning, jag vet inte vilken som är rätt. 2000 kr gör skillnad för mig som student
Citera
2014-05-26, 22:52
Medlem
DrPretentiouss avatar
Ah, det förklarar saken. Jag har registrerat så att jag inte får hem någon pappersdeklaration, eftersom jag ändå deklararerar på nätet. Spar på miljön. Glömde bort det.

Var kan man se om skatteåterbäring via e-tjänsten? Förstår inte hur man skulle kunna se hur mycket man får tillbaka redan vid deklarationen. Trodde det var någonting som bestämdes först efter att man skickat in den. Ursäkta virret, men jag brukar bara fylla i på några minuter och skicka in utan större reflektion.

Edit* det verkar finnas någon tjänst för det på skatteverkets hemsida, men den stängde 20.00.
Senast redigerad av DrPretentious 2014-05-26 kl. 22:56.
Citera
2014-05-26, 22:56
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
Ah, det förklarar saken. Jag har registrerat så att jag inte får hem någon pappersdeklaration, eftersom jag ändå deklararerar på nätet. Spar på miljön. Glömde bort det.

Var kan man se om skatteåterbäring via e-tjänsten? Förstår inte hur man skulle kunna se hur mycket man får tillbaka redan vid deklarationen. Trodde det var någonting som bestämdes först efter att man skickat in den. Ursäkta virret, men jag brukar bara fylla i på några minuter och skicka in utan större reflektion.

Detta är anledningen. Du har kanske gjort ett avdrag eller att någon annan uppgift tillkommit? E-tjänsten stämmer, pappersdeklarationen är ju "gamla" uppgifter.
Citera
2014-05-26, 23:00
Medlem
DrPretentiouss avatar
Nu kanske jag går lite offtopic här, men jag ska betala jättemycket i skatt kom jag på nu, så jag lär inte få någonting tillbaka, eller är inte helt säker på det. Men är det någon som vet när man behöver ha dessa pengar tillgängliga på skattekontot (det registrerade på banken) och dras det automatiskt, eller behöver man betala in särskilt till skatteverket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in