2014-05-26, 19:19
Medlem
whoresms avatar
Hejsan, lider av gad och även om den är möjlig att leva med är de här snabba ångesthuggen dryga eftersom de ger mig hudproblem - jag blir kallsvettig, det känns som en allergisk reaktion i hela kroppen och när jag försöker ta kontrollen får jag ännu mer ångesthugg. Då börjar det klia över hela kroppen.

Det jag har märkt är att det är ögonblicklig oro över morgondagen eller framtida scenarion (eller parasiter på huden pga klådan) som utlöser det här. Det går så jäkla fort att jag inte hinner parera. Det har visat sig svårt att även långsiktigt motverka detta med avslappning, terapi, medicin och annat eftersom bara det att tänka på ångesthuggen ger mig ännu fler. Hur tar jag kontrollen så att jag kan motverka de här snabba impulserna som förstör min kropp?
Citera
2014-05-27, 19:37
Medlem
Har du sökt hjälp för hudirritationen och ångesten som du har?

Min första tanke när du säger att det är tankar på morgondagen och framtida scenarion som orsakar det och att tankar på ångesthuggen ger dig ännu fler, är att du ska försöka att inte tänka på det alls, du känner säkert till det ofta förekommande resonemanget om att befinna sig i nuet och ta an morgondagen och framtiden i nuet, det vill säga då den kommer. Det finns många videoklipp och böcker om ämnet och visar sig ha hjälpt väldigt många människor. Jag vet inte om det hjälper mot sjukdom eller andra svårare tillstånd men det kan ju vara något värt att prova åtminstone och se om det hjälper dig eftersom tankar verkar vara en stor "börda" för dig, och även för den större delen av mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in