2014-05-26, 15:38
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theDarkTriad
Det här inlägget besvarade den fråga jag ställde till dig bäst så jag använder mig utav det. Självklart ska du se till att ditt företag når den framgång som du förtjänar. Alla spelar spel för att vinna, ditt spel kommer ingen att genomskåda såvida du sköter det på ett bra sätt...

Och andra sidan tror jag inte helt på det att man skulle behöva ha ett stort socialt närverk för att kunna nå framgångar med ett företag. Såvida ens företag inte är att sälja tupperware eller något annat pyramidschema

Många av de mest framgångsrika företagarna i värden har ju verkligen inte varit som fiskar i vattnet när det gäller det sociala spelet och har ändå nått enorma framgångar.

Allt beror givetvis på produkt och bransch, men rent generellt så måste man ju erbjuda sånt som tilltalar den stora massan, inte bara bekanta som kanske känner sig tvingade att köpa ens produkter/tjänster, för att kunna lyckas.
Citera
2014-05-26, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Och andra sidan tror jag inte helt på det att man skulle behöva ha ett stort socialt närverk för att kunna nå framgångar med ett företag. Såvida ens företag inte är att sälja tupperware eller något annat pyramidschema

Många av de mest framgångsrika företagarna i värden har ju verkligen inte varit som fiskar i vattnet när det gäller det sociala spelet och har ändå nått enorma framgångar.

Allt beror givetvis på produkt och bransch, men rent generellt så måste man ju erbjuda sånt som tilltalar den stora massan, inte bara bekanta som kanske känner sig tvingade att köpa ens produkter/tjänster, för att kunna lyckas.

Vilka menar du har inte ett socialt nätverk? Av de som är väldigt framgångsrika?
Citera
2014-05-26, 17:30
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Haha, du får gärna fortsätta bevisa vilken grupp du tillhör. Jag slår vad om att ditt stegtänkande rör sig max en 2-3 drag.

Du menar att du är som Breivik?

Sluta analysera allting så jävla mycket hela tiden då och tillåt dig att bli överraskad.
Citera
2014-05-26, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Du menar att du är som Breivik?

Sluta analysera allting så jävla mycket hela tiden då och tillåt dig att bli överraskad.

Har ingen aning hur Breivik var, jag kan inte sluta analysera allt förutom när jag är full så.
Citera
2014-05-26, 22:22
Moderator
tobess avatar
Citat:
Vilka menar du har inte ett socialt nätverk? Av de som är väldigt framgångsrika?

Många inom IT-industrin, speciellt på mjukvarusidan, som spenderat betydligt mer tid fastklistrad framför sin dator än vad de spenderade på att umgås med andra människor

Men det beror som sagt helt på bransch och vad man vill göra hur viktigt det är. Vill dock påstå att en bra produkt/tjänst säljer sig själv, så bara man är bra på vad man gör är det knappast något krav.
Citera
2014-05-27, 11:22
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Du har helt rätt. Blev för tänd på idén att använda sig av manipulation för att nå framgång så jag tappade fokus lite

En bra markadsföring och en bra produkt är egentligen det som behövs. Det är klart att man kommer lång med kontakter men då gäller det att ha rätt kontakter annars ger det inget resultat och inga genvägar. För TS del verkar det vara bottennapp vad gäller den delen.
Citera
2014-05-27, 15:05
Medlem
Herrn-och-Fruns avatar
Citat:
Jag är en väldigt trevlig kille, ganska intelligent och självkritisk. Jag har en vacker flickvän och ett jobb som är helt ok, alla tycker om mig väldigt mycket och litar på mig. Jag är en sådan person som du kan prata direkt med som om jag var en gammal vän och anförtro dig åt, jag skvallrar aldrig eller pratar skit bakom någons rygg trots många tillfällen att göra så.

Jag är tolerant och har en rak humor och en stor energi för att hjälpa mina medmänniskor och kollegor.

Nu till problemet, under hela mitt liv så har människor reagerat på ungefär samma sätt mot mig. Jag blir snabbt omtyckt för att sedan bli inbjuden till fester eller att umgås eller för något annat, detta är något jag sällan orkar med då jag i grunden knappt har något meningsfullt utbyte med andra människor. Det är tråkigt att alltid vara den som är mest intelligent och väldigt få saker får mig att skratta ordentligt.

Jag börjar undra om det är en långvarig depression som gör att jag inte vill umgås med andra på min fritid, jag vet ju att det kan vara kul att göra saker men oftast så känner jag att det är ett slöseri med tid. Hursomhelst så slutar det nästan alltid med att människor känner sig förnedrade eller sämre än mig för att jag nekar att träffas så många gånger, så från att ha varit väldigt populär på arbetsplats, skola eller bara random så blir de istället sura och griniga.

Någon som har ett råd för vad man bör göra, jag är verkligen en sådan som behöver extrem geografisk närhet för att umgås med personer. Tar det över 10 minuter är jag väldigt tveksam till att orka göra något alls.

Galet, du beskriver exakt hur jag har det. (Är tjej)

Jag brukar nästan omedelbart berätta för folk att jag inte är så social som jag uppfattas och att jag gärna inte är med människor på fritiden. Vägrar de respektera det får idioterna gärna tjura istället.
Citera
2014-06-22, 22:57
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrn-och-Frun

Jag brukar nästan omedelbart berätta för folk att jag inte är så social som jag uppfattas och att jag gärna inte är med människor på fritiden. Vägrar de respektera det får idioterna gärna tjura istället.

Samma här.
Äntligen är någon som mig!
Citera
2014-06-22, 23:13
Medlem
Citat:
Rent rationellt sett bör jag expandera min vänkrets, inte bara för mitt egna välmående som flockdjur utan även för de utökade möjligheter som kommer av en större vänkrets.

Låter som om du skulle komma längre med att gå med i någon loge/brödraskap där de klär ut sig till pingviner regelbundet och äter litet gott och har ramar för umgänget.

Då slipper du anstränga dig med att fejka intresse för andra och kan "utnyttja" dina kontakter för alla där är precis likadana.
Citera
2014-06-23, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herrn-och-Frun

Absolut, upplever du att man först betraktas som något åtråvärt i det sociala livet för dessa människor för att sedan bli lite konstig eller annorlunda?

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Samma här.
Äntligen är någon som mig!

Samma fråga till dig.
Citera
2014-06-23, 14:44
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Absolut, upplever du att man först betraktas som något åtråvärt i det sociala livet för dessa människor för att sedan bli lite konstig eller annorlunda?

Samma fråga till dig.

Ja, faktiskt!

Först blir folk imponerad av en - vad man åstadkommit och vad man gör, för att därefter tröttna på en och tycka att man är annorlunda.

Själv vill jag knappt umgås med folk.
Jag tröttnar på de och tycker att de är allmänt korkade.
Det känns som om jag är över folks nivå när det kommer intelligens.

Kanske det har ett samband med min höga IQ..?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in