Citat:
Ursprungligen postat av
Jaegernz
Problemet är att jag inte tillhör något större socialt nätverk vilket i slutändan betyder att jag har mindre chanser till olika möjligheter, säg att jag skulle vilja öppna eget så skulle ett socialt stort nätverk betyda väldigt mycket. Nu rör jag mig i sådana tankar och jag inser att jag måste börja vara mer social för att mitt företag skall ha en större chans för framgång, dock är det ju väldigt beräknande och inte alls den jag vill vara. Så måste jag välja, starta eget med mindre chans att lyckas eller spela med alla andra för att nå fördelar?
Det här inlägget besvarade den fråga jag ställde till dig bäst så jag använder mig utav det. Självklart ska du se till att ditt företag når den framgång som du förtjänar. Alla spelar spel för att vinna, ditt spel kommer ingen att genomskåda såvida du sköter det på ett bra sätt...
Citat:
Ursprungligen postat av
Jaegernz
Dessutom så verkar folk känna att jag har varit deras vän efter ca 20 minuters samtal hela tiden, detta är för att jag har varit väldigt uppmärksam på hur människor känner och reagerar sedan jag var liten och det finns ca 4 arketyper av människor och beroende på vilken anpassar jag mig för statistisk enklast sätt att kommunicera.
En stor del av vad som gör att jag tröttnar på människor, jag blir nästan aldrig förvånad.
.... vilket innebär att du får vända på det hela: Du är intelligent och överlägsen de flesta, så låt detta bli din utmaning. Du ska övervinna dig själv; utveckla självbehärskning, tålamod och överseende, du ska bli socialare med de vänner du har och även med deras vänner i sin tur (använd dig även av Facebook där du kan agera social utan att egentligen vara social).
Ditt mål är ditt företag, du kämpar därmed för dig själv och kan på så sätt ha "överseende" med andras barnsliga drag då de bara blir ett medel för din egen vinning. Att du är uppmärksam och snabbt kan dela in människor i olika grupper är något du har nytta av då du inriktar dig på målgrupp och framgång för dig själv. Du vet vad de vill höra, du vet hur du ska få dem att känna sig trygga och du kan säkert manipulera dem till det du behöver och ändå få dem att tro att du gjort dem en tjänst.