• 1
  • 2
2014-05-25, 19:10
Medlem
Jag är nog ensam om detta men jag anser att grillning förstör kött. Jag är en köttälskare av rang, men föredrar stekt kött. Stekning ger en neutral smak som låter råvaran tala för sig själv.

Någon som är av samma åsikt?
Citera
2014-05-25, 19:13
Medlem
Sereenas avatar
Hur menar du att grillning förstör smaken?

Sålängde du inte dränker köttet i en massa marinader ch grejjer så framhävs ju snarare köttets smak av grillningen.
Citera
2014-05-25, 19:16
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Beror på vad man lagar och vilka kryddor man använder. Men riktigt fint kött ska bara saltas och sedan rökas i grillen, det blir godast tycker jag.
Citera
2014-05-25, 19:22
Medlem
Shadowcrafts avatar
Du kanske grillar fel...
Citera
2014-05-25, 19:56
Medlem
brianmolkos avatar
Grilla inte så hårt
Citera
2014-05-25, 20:57
Medlem
Jag grillar inte speciellt hårt utan brukar köra köttet "Bleu" om jag själv får bestämma. Det är snarare den överdrivna röksmaken från grillen som stör. Den får allt att smaka lika, precis som om man marinerar överdrivet.

Ja, jag anser att grillning ger samma effekt som grillsås, ketchup, osv...

Om grillning hade varit gynnsamt för smaken så borde väl fler restauranger erbjuda det förutom Burger King och Grek-hak

Skulle ni grilla eller steka en Kobebiff?
Citera
2014-05-25, 21:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Jag grillar inte speciellt hårt utan brukar köra köttet "Bleu" om jag själv får bestämma. Det är snarare den överdrivna röksmaken från grillen som stör. Den får allt att smaka lika, precis som om man marinerar överdrivet.

Om grillning hade varit gynnsamt för smaken så borde väl fler restauranger erbjuda det förutom Burger King och Grek-hak

Kanske byta grillmetod om du får för mycket röksmak?

Skulle ta min "kobe" grillad över stekt alla dagar (skulle ta typ allt kött grillat över stekt, stekt är för när man inte kan grilla)..
Citera
2014-05-25, 21:37
Medlem
svart-rullstols avatar
Visst förstör det köttet om du använder grillen för att kremera köttet ... Personligen anser jag att det inte finns något godare än ett perfekt GRILLAT kött
Citera
2014-05-25, 21:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer

Ja, gillar du inte grillsmaken, så kan man påstå att grilla förstör smaken.
Du är säkert inte ensam att tycka detta.
Men många kommer inte hålla med dig.
Citera
2014-05-25, 21:39
Medlem
OldFashioneds avatar
Har du en massa rökutveckling så gör du fel. Har du inte en massa rökutveckling så smakar köttet knappast rök.
Citera
2014-05-25, 21:54
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Har du en massa rökutveckling så gör du fel. Har du inte en massa rökutveckling så smakar köttet knappast rök.

Tycker problemet när jag grillar snarare är att det är svårt att få nån egentlig röksmak utan att använda nån form av rökarom.
Citera
2014-05-26, 19:24
Medlem
MasterBaits avatar
Träkolsgrillat är godast. steker man gör man det i en grillpanna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in