• 3
  • 4
2014-05-27, 12:21
Medlem
Tycker att du överreagerar. Skit i at skriva upp det på ditt CV och säg att du varit ute och rest eller ngt?
Citera
2014-05-27, 16:19
Medlem
patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebakom1
Tjena,

för att göra en lång historia kort:

Jag är strax klar med fjärde året på KTH, samt har 45 hp kvar på min ek.kand.

Mitt CV jämfört med mina kursare är bra. Utöver planerad dubbelexamen har jag en del extrajobb (såväl orelevanta (min markering) som på ingenjörsföretag) samt en del seriöst engagemang, typ styrelseposter i arbetsmarknadsmässor och liknande.

Till sommaren var jag extremt inställd på att göra GMU. Maxade testerna fram tills det att jag kom till läkaren. Jag har uppenbarligen gjort för dålig research, för när jag nämnde att jag var nötallergiker var det tack och adjö.

Problemet? Jag har tackat nej till allt annat.

Jag blev dock uppringd i fredags och erbjuden en tjänst som montör. Jag har inte behövt tagit sådana jobb de senaste tre somrarna och det känns... ganska dåligt faktiskt. I vanliga fall hade jag tackat nej direkt. Jag känner mig på tok för överkvalificerad.

Jag har dock inga andra alternativ i dagsläget.

Det här kommer se konstigt ut på mitt CV, eftersom jag de senaste åren bara haft ingenjörsjobb.
Borde jag:

1) Ta jobbet, bita ihop, gå upp 04.30 varje morgon

+ Pengar
+ Motivation att plugga hårt och anstränga mig för ett bra sommarjobb nästa år

- Det kommer se skumt ut. Värdelös merit. Till nästa sommarjobb kommer jag vara tvungen att börja ursäkta och förklara mig varför jag blivit "degraderad"
- Jag har gjort det förut och gillar det inte.

2) Tacka nej, kolla igenom mina kontakter och dra till sydeuropa med nåt random jobb typ sälj/kundtjänst

+ Kul fritid
+ Något nytt

- Inte så mycket cash
- Osäkert

3) Läsa sommarkurser

+ Jag kan plussa andra tentor
+ Backup om alt. 2 fallerar

- Lån alt. "pank" vid sommarens slut (har ca 30 k i sparkapital)
- Inte meriterande

Kort om min personlighet:
Jag blir extremt rastlös och deprimerad utan stimulans. Jag har backpackat/säsongat/pluggat utomlands i 3 år, men ändå känner jag egentligen att jag måste komma bort.

Hjälp mig!

Jag är rätt säker på att det heter irrelevant. Inte för att jag bryr mig (jag påpekar jävligt sällan sånt här), men det finns en risk att din arbetsgivare hänger upp sig på sån skit, både i tal och skrift. Så gör aldrig om det misstaget! Bara ett tips, med all välvilja

OnT: ta montörsjobbet! Jobb som jobb. Det finns inga värdelösa meriter. Om detta mot förmodan skulle komma på tal så förklara exakt vad som hände för din arbetsgivare med allergin osv, kommer garanterat bli ett garv. Därutöver förklarar du att du är driven som fan och mår dåligt om du inte har något att göra, därför tog du montörsjobbet.

Lugna ner dig nu mannen, det löser sig. Av ren nyfikenhet, vilken linje på KTH läser du?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in