2014-05-25, 15:01
Medlem
HelgMysarens avatar
Tjenare Flashback. Jag har lite funderingar och grubblingar. Jag har rökt det otroligt mystiska dock underbara örten i snart ett år. Jag kan hantera drogen lagomt bra och känner att det inte är några större problem. De första gångerna jag rökte kunde jag bli extremt paranoid, trodde att folk var efter mig. Blev vettskrämt utav ett elskåp då jag trodde det var nånting läskigt..? Det hände dock bara en gång, efter det har det varit felfritt. Senare efter många brända häggen så kändes det som att jag tappade mig själv, svårt att förklara men det small till och kände att jag inte kunde andas.. (panik attack?) det gick över och bekymrade inte mig så mycket, efter den attacken så har jag fått vidgriga kännslor att jag glömmer av att andas och dylikt under tiden då jag är hög. Min fråga lyder då, Är det bara rena paranoid trippar man kan få utav CB eller kan det vara nånting grövre? Jag har inga anlag till psykisk ohälsa men jag är en "grubblare" tänker kanske för mycket på saker och kan oroa mig i onödan.
Nu under nyktert tillstånd kan det kännas som att jag inte riktigt är där, som att kroppen är ett och sinnet ett helt annat. Inga starka kännslor dock.
Senast redigerad av HelgMysaren 2014-05-25 kl. 15:18.
Citera
2014-05-25, 15:21
Medlem
Jellohs avatar
Cannabis bör pausas med jämna mellanrum för att behålla dom positiva effekterna. Byta strain kan funka tillfälligt om det känns helt omöjligt men i slutändan är det inte heller hållbart. Unna dej en gräsfri sommar så funkar det bättre igen sen. Skall du söka hjälp för psykiska problem bör du också vara helt ren för att få hjälp överhuvudtaget.
Citera
2014-05-25, 15:23
Medlem
HelgMysarens avatar
Jag är nu ren, har inte rökt på cirka tre veckor. Jag känner att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt. Mina funderingar är dock kvar, ifall jag höll på att utveckla nånting grövre, så som schiz eller dylikt. Jag mår bra och känner mig "normal", men nånting känns ändrat. När jag röker topgrade gröning så går allt på som räls och jag mår riktigt gött, men när jag puffar på riktig prutthash så mår jag piss, Kanske kan ha med att jag rökt alldeles för mycket skit?
Citera
2014-05-25, 15:39
Medlem
Jellohs avatar
Man blir ofta lite deprimerad av att lägga av. Det kan hålla i sig i flera månader. Träning är en bra kur förutsatt att man lyckas ta sig ur sängen.
Citera
2014-05-25, 15:44
Medlem
HelgMysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Man blir ofta lite deprimerad av att lägga av. Det kan hålla i sig i flera månader. Träning är en bra kur förutsatt att man lyckas ta sig ur sängen.
Helt klart, har rätat på mig och är på gränsen till ett jobb, Frågan står då kvar. Var det möjligen en början till en psykisk sjukdom, eller bara lite lätt röknoja jag fick?
Citera
2014-05-25, 16:25
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgMysaren
Helt klart, har rätat på mig och är på gränsen till ett jobb, Frågan står då kvar. Var det möjligen en början till en psykisk sjukdom, eller bara lite lätt röknoja jag fick?
Hör du röster? Är din verklighetsuppfattning radikalt olik andras? Eftersom du matats sen barnsben med risk för drogutlöst psykos är det naturligt att nojja lite. 99% av alla som nyttjar cb får inga allvarliga mentala problem. Varför skulle just du dra den vinstlotten?
Citera
2014-05-25, 18:02
Medlem
Kickexs avatar
Enstaka gånger? Du rökte för mycket.
Citera
2014-05-25, 18:14
Medlem
Att bli paranoid av att röka är inte speciellt ovanligt. Och om man inte är medveten eller accepterar det så är det lätt hänt att man fortsätter att nojja upp sig själv och det kan bli värre desto längre man fortsätter.

Sen att du känner dig annorlunda efter en lång tids rökande är inte eller så konstigt. Man både tänker och känner annorlunda då man röker, klart då att du kan känna dig lite konstig när du nyktrar till. Fortsätt att avstå eller endast bruka vid enstaka tillfällen. Tror inte att det behöver vara en psykisk sjukdom som håller på att träda fram, utan mer en varning att du kanske rökt lite för mycket eller för ofta senaste tiden. Man trycker undan ångest och andra känslor och tankar när man röker, så när man slutar kan det bli lite utav en chock.
Citera
2014-05-25, 20:55
Medlem
Big.Bangs avatar
Tungt cannabis bruk/missbruk kan hos många utlösa derealisation/depersonalisation. Schizofreni tror jag inte du höll på att utveckla.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-05-25 kl. 21:00.
Citera
2014-05-25, 23:37
Medlem
HelgMysarens avatar
Derealisation låter som att det skulle kunna vara, dock i mitt fall så är det inte extremt. Kan komma som en känsla ibland, som "en kall vindputs" och sedan försvinna. Jag tror i mitt fall är att jag oroar mig för att det skulle kunna vara något dylikt och sedan känner det för jag överanalyserar. Nån som har någon aning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in