2014-05-25, 11:49
Medlem
InternetFriends avatar
Hej alla!
Det är så att jag beställde jeans från Stylepit den 17 maj och valde då att betala pengarna via Klarna inom 14 dagar. Jag fick jeansen den 22 maj, och ska returnera den idag eftersom den inte passar mig. Vad ska jag göra om den inte kommer fram till dom förrän 31 maj? Då har det gått 2 veckor ju och då måste jag ha betalat fakturan, men jag kommer ju inte ha kvar jeansen till 31 maj eftersom jag ska skicka tillbaka den idag. All hjälp uppskattas!
Citera
2014-05-25, 11:51
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternetFriend
Hej alla!
Det är så att jag beställde jeans från Stylepit den 17 maj och valde då att betala pengarna via Klarna inom 14 dagar. Jag fick jeansen den 22 maj, och ska returnera den idag eftersom den inte passar mig. Vad ska jag göra om den inte kommer fram till dom förrän 31 maj? Då har det gått 2 veckor ju och då måste jag ha betalat fakturan, men jag kommer ju inte ha kvar jeansen till 31 maj eftersom jag ska skicka tillbaka den idag. All hjälp uppskattas!

Det beror helt på leverantörens regler. Men, rent juridiskt måste du betala och sen få tillbaka pengarna om inte levernatören frivilligt har något annat system.
Citera
2014-05-25, 12:31
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Kontakta Stylepit så löser dom det. Dom kan "skjuta upp" fakturan ett par dagar.
Citera
2014-05-25, 13:35
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Hej alla!

2v gäller från det du mottagit byxorna, Hem- och distansförsäljningslagen.
Citera
2014-05-25, 14:11
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
2v gäller från det du mottagit byxorna, Hem- och distansförsäljningslagen.

Det var ju förvisso inte det som var frågan.
Citera
2014-05-25, 19:42
Medlem
Bodjos avatar
In på Klarna.se, skriv in din email, få ett mail, tryck på länken i mailet, tryck på förläng fakturadatum, done
Citera
2014-05-25, 22:47
Medlem
ShogunAssasins avatar
Testar i Privatekonomi.

Kläder och skor: Allmänt --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2014-05-25, 22:56
Medlem
m0nkees avatar
Jag returnerade faktiskt kläder till dem här i veckan.

Kan man returnera utan att ha betalt fakturan? Kommer du att få en ny faktura då eller?

För mig såg processen ut såhär: Köp-->Få hem--> Betala faktura (kan ju göras innan du fått
kläderna också)--> Returnera.

På retursedeln som följer med får du kryssa i om du vill byta produkt eller ha pengarna tillbaks.

Väljer du pengarna tillbaks har du 2 val där det ena är att du direktbetalt till dem och då sätter
de tillbaks pengar på kontot det drogs ifrån.

Alt. 2 är att du betalt via Klarna. Då ska du markera det och så kommer klarna att ge dig dina
pengar tillbaks.

Du får tillbaks klädkostnaden minus ca 30 spänn för frakt.

Har du sett någonstans att man kan göra som du? För det har jag missat.

Om det är ok att göra så, då bör du åtminstone se till att fakturans förfallodatum inte löper ut
genom att kontakta klarna eller följa metoden som nämndes tidigare.

För mig tog det ca 3-5 dagar innan de mailade om att de mottagit min retur från det att jag
sände den.
Citera
2014-05-25, 23:09
Medlem
InternetFriends avatar
Tack alla som har svarat! Som @Bodjo sa förlängde jag sista betalningsdatumet till 10 juni. Ska betala de n här kommande veckan och sedan returnera varan. Sedan hoppas jag att allt löser sig!
Citera
2014-05-26, 00:12
Medlem
Bodjos avatar
Citat:
Tack alla som har svarat! Som @Bodjo sa förlängde jag sista betalningsdatumet till 10 juni. Ska betala de n här kommande veckan och sedan returnera varan. Sedan hoppas jag att allt löser sig!

Du är medveten om att man inte behöver betala för att sen returnera? Du kan returnera utan att betala. När butiken får tillbaka varan så makulerar de fakturan.
Citera
2014-05-26, 01:38
Medlem
InternetFriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodjo
Du är medveten om att man inte behöver betala för att sen returnera? Du kan returnera utan att betala. När butiken får tillbaka varan så makulerar de fakturan.

Nähe det visste jag inte :O ännu bättre då (Y)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in