Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-09, 00:25
  #409
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joy92
Alla me länderna har panik, dessa fejk konton med Robort röst tillsammans med något klipp och klistra foto är patetiskt. Glömde jag nämna den nigger organiserade strids styrkan.
Deras propaganda är lika genomskinlig som vatten. Dessa negrer som är "anställda" av NLA, är inte ens värda en hink vatten. De dör i drivor enligt informationen som sipprar ut. Och jag har själv sett ett par bilder när dessa negrer är i farten, döda som tillfångatagna och islängda i en bagageluckan för förhör.......
Citera
2020-08-09, 13:39
  #410
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Känns som detta är aktuellt i denna tråd:

https://www.al-monitor.com/pulse/ori...an-waters.html

"Egypt announced an international alliance that includes Greece, Cyprus, the United Arab Emirates and France to confront Turkish provocative moves in Libya and the Mediterranean."
Ännu en pappersorganisation.....................
Citera
2021-08-11, 12:15
  #411
Medlem
diseuses avatar
Wagner: Scale of Russian mercenary mission in Libya exposed (BBC)
Citat:
A new BBC investigation has revealed the scale of operations by a shadowy Russian mercenary group [Wagner-gruppen] in Libya's civil war, which includes links to war crimes and the Russian military.
Citera
2022-03-15, 10:23
  #412
Avstängd
https://m.youtube.com/watch?v=K_qpiujkqhU&t=55s Fan att de förstörde något bra
Citera
2022-04-30, 14:29
  #413
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Har inte läst igenom 900 sidor.

Samtalade med en bekant häromdagen som brukar vara upplyst och påläst. Han och jag hade helt olika uppfattning om vad som hände i Libyen och tex vilka som deltog i konflikten.

Finns det någon vänlig själ som skulle vilja i förhållandevis kort punktform redogöra för orsaker, utveckling, deltagare av kriget?
Citera
2023-09-16, 04:42
  #414
Avstängd
Om inte USA med NATO hade bombat sönder Libyen. Då hade dom haft sin infrastruktur kvar. Och EU hade sluppit negrer på båtar på medelhavet som även är farligt för dom. USA oligarki har gjort så mycket illa konsekvenser för Europa. Och ingen i MSM eller i riksdagen tar upp det. Bara vi folket. Som älskar vårt folk.

Khadaffi har nog gjort mycket ont. Men han gav en viss del av oljevinsterna till sitt folk. Och han sa att jag är en mur för Europa så att subsahara-afrikaner inte kommer till er kontinent. Kolla vad som händer nu. Hade han fel i det?

Samma sak i Irak. Invandring till Europa. USA bombande dom och ur kaoset kom daesh med vapen från USA. Skapade kaos och invandring från mellanöstern till Europa. Ibland undrar jag inte om oligarkerna i USA vill sänka Europa med sina krig. Att dom vill försvara Israel förstår jag. Men vill dom även sänka Europa med flyktinströmmar från deras sinnessjuka krig?
Citera
2023-09-19, 04:11
  #415
Medlem
allt.o.ingets avatar
Störtandet av khadaffi har fått värre konsekvenser än vad man hade kunnat ana.

Först fick IS fotfäste och mycket av finansieringen av IS kom förmodligen från Libyens sönderfall och alla lagrade tillgångar som fanns där.

Sedan kom inbördeskriget som ett brev på posten. Redan under khadaffiupproret var det tydligt att västra och östra Libyen hade olika intressen. Idag styrs Libyen praktiskt taget av två regeringar.

Sedan kom migrantkaoset där mängder av migranter kommer från Libyen in i Europa. Denna väg var stängd under khadaffiregimen.

Sedan har vi nu dammkatastrofen i Libyen där minst 11 000 människor mist livet på grund av spruckna dammar som inte underhållits sedan khadaffiregimen.

Jag visste att det skulle gå illa med Libyen, men det blev till och med värre än vad jag trodde. Duktiga Sverige bidrog med Jas-plan. Men nu är allt glömt som vanligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback