2014-05-24, 23:14
Medlem
Hej. Tänk er följande att person A skriver ett normalt inlägg där han skriver att han är tex 22 medans person B som är första att se och skriva i tråden, inte gillar A för diverse skäl tar. Han citerar OP och ändrar hans ålder till 16 och samtidigt skriver i sitt inlägg i stil med "Tänk på åldersgränsen hörru!" . Person B rapporterar sedan inlägget. Eftersom det inte syns om man editerar inlägget på 2 minuter så ser det ut som att person A har ändrat till 22. Hur funkar det här? Jag antar att sysadmins och liknande kan se exakt hur och när poster är gjorda och ändrade men kan vanliga mods göra det? Blir det bann på dirren eller hur funkar det?
Citera
2014-05-24, 23:20
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Hej. Eftersom jag bara är 16 år så är jag lite orolig att bli bannad.
Tänk er följande att person A skriver ett normalt inlägg där han skriver att han är tex 22 medans person B som är första att se och skriva i tråden, inte gillar A för diverse skäl tar. Han citerar OP och ändrar hans ålder till 16 och samtidigt skriver i sitt inlägg i stil med "Tänk på åldersgränsen hörru!" . Person B rapporterar sedan inlägget. Eftersom det inte syns om man editerar inlägget på 2 minuter så ser det ut som att person A har ändrat till 22. Hur funkar det här? Jag antar att sysadmins och liknande kan se exakt hur och när poster är gjorda och ändrade men kan vanliga mods göra det? Blir det bann på dirren eller hur funkar det?

Vi kan väl testa på dig.

Men du behöver inte oroa dig, eftersom det rp:ade inlägget syns som ursprungligt skrivet av mods när de får rp:n.

Om jag har fel så syns vi om två år.

//Brute
Citera
2014-05-24, 23:20
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hur menar du med "Eftersom det inte syns om man editerar inlägget på 2 minuter så ser det ut som att person A har ändrat till 22"? Om det inte syns att man editerar inlägget på 2 minuter så borde det väl inte alls se ut som person A har ändrat?
Citera
2014-05-24, 23:21
Moderator
skunkensunes avatar
Va?! Inlägg A är ju kvar där det står att användaren är 22 år. Givetvis utgår man inte enbart från citatet som kan ändras av den som citerar.
Citera
2014-05-24, 23:24
Medlem
Moderatorer kan se hur inlägg såg ut innan de redigerades, således kan man bli bannad om man avslöjar sig själv, ja.

EDIT: Läste om, lite fucked up frågställning - men du lär gå säker eftersom det som sagt går att se hur inlägget såg ut innan, enkelt att överklaga dvs.
Citera
2014-05-24, 23:26
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hur menar du med "Eftersom det inte syns om man editerar inlägget på 2 minuter så ser det ut som att person A har ändrat till 22"? Om det inte syns att man editerar inlägget på 2 minuter så borde det väl inte alls se ut som person A har ändrat?

Blir inlägget rapporterat så ser vi originalinlägget, annars så ser vi inte vad som stod där. Ett citat som man kan ändra på ser inte jag på som någon bevisning.

Citat:
Ursprungligen postat av InfinitusPro
Moderatorer kan se hur inlägg såg ut innan de redigerades, således kan man bli bannad om man avslöjar sig själv, ja.

EDIT: Läste om, lite fucked up frågställning - men du lär gå säker eftersom det som sagt går att se hur inlägget såg ut innan, enkelt att överklaga dvs.

Nej...
Citera
2014-05-24, 23:28
Medlem
Jo men tänk att själva texten "Editerad av xxx klockan xxx" inte syns om man editerar inom två minuter. Så i teorin kan ju OP ha hunnit ändra sin text inom två minuter innan den texten dycker upp.

Glömde skriva i min OP att man väntar ju med att RP:a tills några minuter har gått och texten är ändrad.

Okej, jag förstår ju att det är texten man RP:ar som bedöms, men om man inte rp:ar direkt. Utan det som står i texten är nu att han är 22 men i min text så står det att han är 16. Så man skickar en RP efter att han kan ha ändrat.

Förstår ni?
Citera
2014-05-24, 23:31
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Jo men tänk att själva texten "Editerad av xxx klockan xxx" inte syns om man editerar inom två minuter. Så i teorin kan ju OP ha hunnit ändra sin text inom två minuter innan den texten dycker upp.

Glömde skriva i min OP att man väntar ju med att RP:a tills några minuter har gått och texten är ändrad.

Okej, jag förstår ju att det är texten man RP:ar som bedöms, men om man inte rp:ar direkt. Utan det som står i texten är nu att han är 22 men i min text så står det att han är 16. Så man skickar en RP efter att han kan ha ändrat.

Förstår ni?

Ja, det bevisar inte att personen är underårig enligt mig.
Citera
2014-05-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Ja, det bevisar inte att personen är underårig enligt mig.

Okej, och är det en bedömingsfråga upp till var och en som är moderator eller är det något som ni står för tillsammans?
Citera
2014-05-24, 23:34
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Okej, och är det en bedömingsfråga upp till var och en som är moderator eller är det något som ni står för tillsammans?

Det är min åsikt och har jag inte texten svart på vitt som i t.ex. en RP så friar jag, dvs att ingen åtgärd tas.
Citera
2014-05-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det är min åsikt och har jag inte texten svart på vitt som i t.ex. en RP så friar jag, dvs att ingen åtgärd tas.

Ja det låter ju ganska klyftigt egentligen. Vore lite väl enkelt om man kunde göra så som jag tänkte.
Citera
2014-05-24, 23:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ja det låter ju ganska klyftigt egentligen. Vore lite väl enkelt om man kunde göra så som jag tänkte.

Jag förstår inte trolljägare eller åldersjägare öht, flera som är underåriga kan skriva vettigare än dom som påstår sig vara 20+ så jag ser väldigt milt på det, men skriver någon att den är t.ex. 16 så blir det självklart en avstängning på två år vilket är enligt reglerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in