2014-05-24, 23:40
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Jo men tänk att själva texten "Editerad av xxx klockan xxx" inte syns om man editerar inom två minuter. Så i teorin kan ju OP ha hunnit ändra sin text inom två minuter innan den texten dycker upp.

Glömde skriva i min OP att man väntar ju med att RP:a tills några minuter har gått och texten är ändrad.

Okej, jag förstår ju att det är texten man RP:ar som bedöms, men om man inte rp:ar direkt. Utan det som står i texten är nu att han är 22 men i min text så står det att han är 16. Så man skickar en RP efter att han kan ha ändrat.

Förstår ni?

Jag ser det som högst osannolikt. I synnerhet om det är citatet och inte originalposten som RPas.
Citera
2014-05-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag förstår inte trolljägare eller åldersjägare öht, flera som är underåriga kan skriva vettigare än dom som påstår sig vara 20+ så jag ser väldigt milt på det, men skriver någon att den är t.ex. 16 så blir det självklart en avstängning på två år vilket är enligt reglerna.

Jag är helt enig i det du säger. Det är en väldig hetsjakt på folk som inte "ska" vara här på forumet. Lite löjligt. Tänker senast på en tråd jag skrev i för någon timme sen, en liten kille som skriver att han är 15 och har lite frågor om tjejer. Fullt med folk som skriver att han inte är välkommen och ska komma tillbaka utan att tillföra något till diskussionen(vad anses om sån OT förresten??) Som tur är finns det ju folk som ändå skriver och hjälper honom trots att han är minderårig. Dock kan man ju alltid hinta om åldern och sen skriva något vettigt som svar.
Citera
2014-05-24, 23:58
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Jag är helt enig i det du säger. Det är en väldig hetsjakt på folk som inte "ska" vara här på forumet. Lite löjligt. Tänker senast på en tråd jag skrev i för någon timme sen, en liten kille som skriver att han är 15 och har lite frågor om tjejer. Fullt med folk som skriver att han inte är välkommen och ska komma tillbaka utan att tillföra något till diskussionen(vad anses om sån OT förresten??) Som tur är finns det ju folk som ändå skriver och hjälper honom trots att han är minderårig. Dock kan man ju alltid hinta om åldern och sen skriva något vettigt som svar.

Om vi säger att en trådstart ser ut så här:

Jag jag heter Kalle och är 15 år. Jag undrar varför himlen är blå.

Om vi bortser från att det med högsta sannolikhet redan finns diskussioner som tar upp varför himlen är blå så är det just det som är topic. Alla följande svar som tar upp TS ålder eller allt annat som inte handlar om varför himlen är blå är därför OT och behandlas som sådant.
Citera
2014-05-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om vi säger att en trådstart ser ut så här:

Jag jag heter Kalle och är 15 år. Jag undrar varför himlen är blå.

Om vi bortser från att det med högsta sannolikhet redan finns diskussioner som tar upp varför himlen är blå så är det just det som är topic. Alla följande svar som tar upp TS ålder eller allt annat som inte handlar om varför himlen är blå är därför OT och behandlas som sådant.

Alright, perfekt då är jag med. Tack för era svar!
Citera
2014-05-25, 08:14
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jag förstår inte trolljägare eller åldersjägare öht, flera som är underåriga kan skriva vettigare än dom som påstår sig vara 20+ så jag ser väldigt milt på det, men skriver någon att den är t.ex. 16 så blir det självklart en avstängning på två år vilket är enligt reglerna.

Nu är väl åldersgränsens funktion att skydda fjortisar från att få livslånga men av sånt som skrivs på ett dödsknarkarpeddoforum, snarare än att skydda forumet från farliga fjortisar.

//Brute
Citera
2014-05-25, 11:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jo men tänk att själva texten "Editerad av xxx klockan xxx" inte syns om man editerar inom två minuter. Så i teorin kan ju OP ha hunnit ändra sin text inom två minuter innan den texten dycker upp.

Glömde skriva i min OP att man väntar ju med att RP:a tills några minuter har gått och texten är ändrad.

Okej, jag förstår ju att det är texten man RP:ar som bedöms, men om man inte rp:ar direkt. Utan det som står i texten är nu att han är 22 men i min text så står det att han är 16. Så man skickar en RP efter att han kan ha ändrat.

Förstår ni?
Det som står i ditt citat är helt oanvändbart i det här fallet.
Citera
2014-05-25, 11:35
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Okej, och är det en bedömingsfråga upp till var och en som är moderator eller är det något som ni står för tillsammans?

Ps. Jag har en mycket liten penis...

Det är inte en bedömningsfråga och om du kollar på det kursiverade förstår du varför.
Citera
2014-05-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Och jag gillar att ha den i min mun!

Det är inte en bedömningsfråga och om du kollar på det kursiverade förstår du varför.

Okej, ni har överbevisat mig! Klart det behövs lite mer bevis än ett citat som kan vara editerat.
Citera
2014-05-25, 14:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Okej, ni har överbevisat mig! Klart det behövs lite mer bevis än ett citat som kan vara editerat.

Så är det och vi är väl medvetna om att citatet oftast är korrekt, men står det inte i ursprungsinlägget agerar vi inte.
Citera
2014-05-26, 15:44
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Nu är väl åldersgränsens funktion att skydda fjortisar från att få livslånga men av sånt som skrivs på ett dödsknarkarpeddoforum, snarare än att skydda forumet från farliga fjortisar.

//Brute
Drogavdelningen kommer man väl in i utan att vara inloggad så dessa blir ju inte underåriga skyddade ifrån eftersom den som blivit avstängd fortfarande kan läsa utan att vara inloggad.
Citera
2014-05-26, 19:19
Moderator
sm910difs avatar
Jag har svårt att se varför den regeln ens finns kvar?

Vid införandet 05' angavs ju ren juridisk formalia som skäl, ett nödvändigt ont påtvingat av obskyr brittisk lagstiftning. Efter uppdaterandet av 1.03 blev det kanske inte helt tydligt vilken jurisdiktion flashback lyder under, men den brittiska verkade då i alla fall inte aktuell längre. Flashback International Inc är ju skrivet i New York, Flashback Forum vänder sig till svenskar primärt.

För regeln som sådan är ju knappast önskvärd utifrån ett yttrandefrihetsperspektiv. Sålänge Flashbacks ordningsregler följs är det ju tämligen irrelevant om det är Siw 70 år, lisa 7 år eller den genmanipulerade super-apan Bertil som författat inlägget.
Citera
2014-05-27, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
För regeln som sådan är ju knappast önskvärd utifrån ett yttrandefrihetsperspektiv. Sålänge Flashbacks ordningsregler följs är det ju tämligen irrelevant om det är Siw 70 år, lisa 7 år eller den genmanipulerade super-apan Bertil som författat inlägget.
Jag har absolut inget mot om en fjortis blir medlem på Flashback -- förutsatt att personen kan skriva konstruktivt och debattera logiskt. Och det är här grunden ligger för åldersgränsen, för att Olle, 9 kan ju teoretiskt skriva bättre inlägg än vad Maja, 78 gör. Men det är inte sannolikt. Regeln för att vara 18 är ju något slags utav grovt filter för skrivkunskaper och logiskt tänkande...typ (med en nypa salt).

För att om jag ska vara helt ärlig, så tror jag inte att flashback har nog moderatorer för att rensa alla idiotiska kommentarer skrivna av P12;or.

Visst, du har någon slags poäng med yttrandfrihetsaspekten, men någonstans måste man faktiskt kunna dra en linje.
Senast redigerad av Apathes 2014-05-27 kl. 02:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in