2014-05-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Jag mår illa av att man hela tiden målar upp en bild av fattiga som om de inte har något eget ansvar i huvudtaget för hur deras situation ser ut.
Skaffar man barn som man inte kan försörja så förtjänar man inte att få någon hjälp. Dessa människor är inte värda ett skit i mina ögon, det är djur och natur som får lida för att det föds alldeles för många människor.

Nja, de här människorna är många gånger för korkade och outbildade för att förstå implikationerna av vad de gör. Lösningen är att arbeta mer aktivt med barnbegränsning i tredje världen; där har katolicismen många liv på sitt samvete.
Citera
2014-05-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0x
Varför komma med massa statistik om du inte lägger upp några källor?

Surfa in på SCB. Siffrorna är inte från en hemlig rapport.
Citera
2014-05-26, 19:04
Medlem
En ny fundering har dykt upp sen jag startade tråden, nämligen hur fan kan man vilja rasera det samhälle man bor i genom att exportera välfärden och importera kriminalitet och fattigdom? Om detta är normen för vänstersympatisörer så skrämmer det mig att vi har så många av dem.

Jag har gått från att inte förstå mig på vänstern till att avsky dem.
Citera
2014-05-26, 19:05
Medlem
LFEs avatar
Nej, vänstern (S, V) förespråkar en mer restriktiv invandringspolitik än dagens.
Citera
2014-05-26, 19:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma-2
En ny fundering har dykt upp sen jag startade tråden, nämligen hur fan kan man vilja rasera det samhälle man bor i genom att exportera välfärden och importera kriminalitet och fattigdom? Om detta är normen för vänstersympatisörer så skrämmer det mig att vi har så många av dem.

Det är en helt naturlig utveckling. När man inser vänsterns hänsynslöshet och beredvillighet att påföra andra människor en grotesk kriminalitet ... så fylls man av avsmak.
Citera
2014-05-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en helt naturlig utveckling. När man inser vänsterns hänsynslöshet och beredvillighet att påföra andra människor en grotesk kriminalitet ... så fylls man av avsmak.
Det är fan min plikt som svensk medborgare att stödja SD, även för mig med utländsk bakgrund.
Citera
2014-05-26, 19:15
Medlem
bax88s avatar
Citat:

Ja, när man brukar logik och konsekvenstänk så brukar man komma fram till det du gör.

Då inser man ju hur skrämmande de är med avseende på vänsterns framgångar, Churchills kanske felaktiga citat ”The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.” stämmer in så bra.
Citera
2014-05-26, 19:42
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:

Tror (och vet, då jag har mestadels vänstermänniskor i släkten + själv också varit vänster) att det är många som lägger sin röst på vänstern som inte är så intresserade av politiken i sig överhuvudtaget.

Det är den där naiviteten att vänstern står för godhet, högern står för ondhet, varför göra det svårare än så? Diskuterar man med dom märker man snabbt hur ointresserade dom är, de vill bara slänga ur sig olika epitet och kränkningar, vilket ju även gäller politikerna, inte mycket substans förutom rena påhopp / känsloargument ("men hatar du barn?", "men hatar du invandrare?", "rasist!", "nazist!", mer avancerat än så blir det ju i regel inte).

Det är lätt att vara vänster, det är lätt att vara "god". Du blir inte ifrågasatt för att vara ""god"" och man har mycket större chans att få sympati (eller mer) från kvinnor. Finns fler fördelar än nackdelar om du ser till rent personlig / egoistiskt vinning.. Du kan vara en "hipp" extremist utan att ditt anseende står på spel. win-win.
Citera
2014-05-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Tror (och vet, då jag har mestadels vänstermänniskor i släkten + själv också varit vänster) att det är många som lägger sin röst på vänstern som inte är så intresserade av politiken i sig överhuvudtaget.

Det är den där naiviteten att vänstern står för godhet, högern står för ondhet, varför göra det svårare än så? Diskuterar man med dom märker man snabbt hur ointresserade dom är, de vill bara slänga ur sig olika epitet och kränkningar, vilket ju även gäller politikerna, inte mycket substans förutom rena påhopp / känsloargument ("men hatar du barn?", "men hatar du invandrare?", "rasist!", "nazist!", mer avancerat än så blir det ju i regel inte).

Det är lätt att vara vänster, det är lätt att vara "god". Du blir inte ifrågasatt för att vara ""god"" och man har mycket större chans att få sympati (eller mer) från kvinnor. Finns fler fördelar än nackdelar om du ser till rent personlig / egoistiskt vinning.. Du kan vara en "hipp" extremist utan att ditt anseende står på spel. win-win.
Mycket intressant läsning och förklarar en hel del. Vänstern anser sig vara kärlekens budbärare medan högern är ondska och hat - när jag tänker efter så ser jag detta mönster i många diskussioner. Inte minst i argumenten mot SD. Förklarar även varför det är lättare att få brudar om man utger sig för att vara vänster. Jag kommer helt klart ha det du skrev i åtanke i mina framtida diskussioner. Tack.
Citera
2014-05-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Spelar det nån roll? Skulle det förändra din syn på invandringen om dessa siffror stämmer?

Antagligen inte, men jag vill veta att den fakta jag läser stämmer så jag kan använda den själv sen om jag skulle behöva/vilja det.

Citat:
Ursprungligen postat av Dandh
Surfa in på SCB. Siffrorna är inte från en hemlig rapport.

Okej, tack.
Citera
2014-05-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0x
Antagligen inte, men jag vill veta att den fakta jag läser stämmer så jag kan använda den själv sen om jag skulle behöva/vilja det.

Okej, tack.

Ha i åtanke att SCB har ändrat på sin definition. Tidigare använde man
"utrikes född eller född i Sverige med minst en förälder född utomlands" För svenskar använde man " Född i Sverige med två svenskfödda föräldrar"

Den nya definitionen lyder
"Utrikes född med båda föräldrarna födda utomlands" för svenskar " Född i Sverige med minst en förälder svenskfödd"

Detta har de troligtvis gjort för att frisera siffrorna då det finns många andra generationens invandrare.

Enligt den nya definitionen har antalet med utländsk bakgrund ökat med 712 943 st. mellan 2000-2013 enligt den definition har antalet svenskar ökat med 49 129 st.

Enligt den gamla definitionen har antalet med utländsk bakgrund ökat med 875 819 och antalet etniska svenskar minskat med 113 747 st.
Senast redigerad av Dandh 2014-05-26 kl. 20:22.
Citera
2014-05-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Nja, de här människorna är många gånger för korkade och outbildade för att förstå implikationerna av vad de gör. Lösningen är att arbeta mer aktivt med barnbegränsning i tredje världen; där har katolicismen många liv på sitt samvete.

Det finns bara ett enda land som aktivt har arbetat med barnbegränsning och det är Kina. Det är inte av en slump att det också är just det landet som har eliminerat fattigdom och höjt levnadsstandarden mer än något annat land, eller vem tror att det skulle varit bättre med 400 miljoner fler kineser idag?

Även om man har jobbat hårt med att höja levnadsstandarden i Afrika och Asien i flera decennier så har man i princip inte gjort någonting för att försöka få ner barnafödandet. Varför?
För att det ses fortfarande som en mänsklig rättighet att kunna få skaffa sig hur många barn man själv vill ha oavsett efterföljande konsekvenser. När man pratar om folk som har flera barn och som är fattiga så är det ju ingen som ifrågasätter varför de barnen ens finns, eller hur?

Hur kan man tycka synd om dessa människor när de själva inte gör någonting i huvudtaget för att försöka förbättra sin situation? Det är inte bara deras fel, Röda Korset, Unicef och andra organisationer har i flera decennier fått de att tro att det är andra än de själva som har ansvaret för hur deras situation ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in