Citat:
Ursprungligen postat av
tma-2
En ny fundering har dykt upp sen jag startade tråden, nämligen hur fan kan man vilja rasera det samhälle man bor i genom att exportera välfärden och importera kriminalitet och fattigdom? Om detta är normen för vänstersympatisörer så skrämmer det mig att vi har så många av dem.
Jag har gått från att inte förstå mig på vänstern till att avsky dem.
Tror (och vet, då jag har mestadels vänstermänniskor i släkten + själv också varit vänster) att det är många som lägger sin röst på vänstern som inte är så intresserade av politiken i sig överhuvudtaget.
Det är den där naiviteten att vänstern står för godhet, högern står för ondhet, varför göra det svårare än så? Diskuterar man med dom märker man snabbt hur ointresserade dom är, de vill bara slänga ur sig olika epitet och kränkningar, vilket ju även gäller politikerna, inte mycket substans förutom rena påhopp / känsloargument ("men
hatar du barn?", "men
hatar du invandrare?", "rasist!", "nazist!", mer avancerat än så blir det ju i regel inte).
Det är lätt att vara vänster, det är lätt att vara "god". Du blir inte ifrågasatt för att vara ""god"" och man har mycket större chans att få sympati (eller mer) från kvinnor. Finns fler fördelar än nackdelar om du ser till rent personlig / egoistiskt vinning.. Du kan vara en "hipp" extremist utan att ditt anseende står på spel. win-win.