Misstaget du gör är att hela tiden fråga alla andra= din omgivning, om saker och ting. Och varför det är ett misstag är för att frågar du 100 stycken så får du 100 olika svar+ att gissa du hur vanligt det är att folk ger blanka fan i huruvida de gör rätt eller fel gentemot sin omgivning, det enda rätta verkar vara att rätt(?!)vägleda andra när man själv i grund och botten ger just blanka fan i samma sak.
Sluta nu att slå på dig själv och sluta nu att tvivla på dig själv? Du är definitivt INTE vare sig bättre eller sämre än någon annan! Du är bara enormt osäker och som sådan springer du runt och frågar alla(dem som varken är bättre eller sämre än som, eller hur??)om råd.
Och det är dumt, för dessa är också bara människor och med alla SINA frågor om allt och intet(men förmodligen bara bättre skådespelare än du är

+ skiter de i vilket och tar inte heller livet på samma stora allvar som du gör...).
Sluta ställa dig frågor som det för det första inte finns några svar på- älskar min kille mig
egentligen eller inte, o. s. v. Sluta hänga på andra och sluta hänga upp dig på andra tycker om dig?
Det är inga som helst fel på dig alls, du är enbart enormt osäker och har förmodligen också ett taskigt självförtroende.
Sluta ta livet så allvarligt och ffa sluta att slå på dig själv; det är bara DU som slår på dig själv och genom att du så gör så tillåter du även andra att slå på dig, som psykologen där t. ex, så säger man(en psykolog) inte till någon i din situation, eller gör man exakt så när man får chansen, eller hur..........?
Tänk till här nu, men visst har jag väl rätt i detta, vad?
Livet är som det är och människorna också, var en människa du med(sluta ta livet på sådant blodigt allvar)så skall du se att även du kan leva livet och som då en människa

DU är DU och det har DU med DIN fulla rätt att vara- sluta be alla andra om lov hela tiden??
Det är inget "fel" på dig alls, du är bara grymt osäker på dig själv.
Så en sista liten tanke från min sida: Om någon kom till dig med denna din frågeställning och denna din livshistorik(hos olika psykologer, o. s. v), vad skulle du då svara den?
Och om denna "någon" var din egen dotter, eller övht ditt egna barn, hur skulle du då vägleda det som? Vad skulle du råda det barnet till?