Citat:
Jag bad faktiskt om ursäkt för mina kommentarer, och det är något du ska ta åt dig. Inte ofta jag gör det här på Flashback ska du veta.
Nu skulle jag gärna svara dig med något elakt, eftersom du kommenterar detta precis som att du inte har sett min ursäkt.
Nu tänker jag inte vara elak, men jag tror du behöver öppna ögonen lite. Jag har på flera sätt försökt hjälpa dig och gett förslag på hur man är en bättre människa, men du verkar inte klara att ta åt dig det? Du kanske heller ska börja fundera på varför du inte klarar att lyssna på andra personer, och i synnerhet då du ber om hjälp?
Alla är inte ute efter att göra dig illa. Jag är definitivt inte det. Jag gav dig några soleklara exempel på vad en god människa gör, då du verkar se dig själv som satan själv.....
Du är inte värdelös, det kan jag garantera dig. Du är heller inte sämre än "alla" andra! Du har en pojkvän, och NEJ han är inte tillsammans med dig för att göra dig glad. Han är tillsammans med dig för att han tycker om dig, ja rent av älskar dig med alla dina fel och brister! Försök se det så istället.
Det är nämligen så att vi inte kastar bort våra liv på någon som inte är värt det! Visst kan vi i bland acceptera mer än vad vi borde, men generellt så stannar vi med någon eftersom det faktiskt är det vi vill!!
Du frågade ju oss vad man skulle göra för att "bli en bättre människa", och vi försökte ge dig några svar. Att du då blir ledsen förstår jag inte?
Men visst förstår jag att man kan bli ledsen om man får svar på tal. Ibland är man inte redo att höra hur det egentligen ligger till. Men då ska man heller inte fråga.
Jag tror nog du vet hur en god människa beter sig. Men du kanske är rädd för att någon ska tycka du är löjlig om du beter dig som den goda människan?
Jag vet att många är sådär. Ibland i min omgivning så händer det att gamla människor tappar balansen och ramlar, eller att dom står i mataffären och helt plötsligt inte fattar vad dom sysslar med. Ser jag något sådant så tar jag alltid tag i situationen och PRATAR GÄRNA RIKTIG HÖGT MED DOM för att dom ska höra och förstå vad jag säger. Ibland kan något tjej/killgäng titta på oss och skratta. Vad dom skrattar åt fattar inte jag, men det där är väl mer som en cool grej inför kompisarna.
Vad om din mormor stod där i affären och helt plötsligt tappade minnet eller kontrollen över vad hon gjorde? Skulle du skratta åt henne, eller skulle du ta tag i saken och hjälpa henne?
Jag tror nog att även du skulle hjälpa henne, och det är för att du är en god människa. Förstår du?
Plus att det är kul att skapa chaos och weeda med polarna 24/7!