2014-05-24, 18:23
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aabesee
Till er som skrivit att jag är efterbliven, retard, en idiot. Det var det sista jag behövde höra. Förstår ni hur ledsen jag blir av sådana kommentarer? Ni fick mig att börja gråta och så sitter ni och talar om för mig hur man gör för att vara en bra människa.

Jag bad faktiskt om ursäkt för mina kommentarer, och det är något du ska ta åt dig. Inte ofta jag gör det här på Flashback ska du veta.
Nu skulle jag gärna svara dig med något elakt, eftersom du kommenterar detta precis som att du inte har sett min ursäkt.

Nu tänker jag inte vara elak, men jag tror du behöver öppna ögonen lite. Jag har på flera sätt försökt hjälpa dig och gett förslag på hur man är en bättre människa, men du verkar inte klara att ta åt dig det? Du kanske heller ska börja fundera på varför du inte klarar att lyssna på andra personer, och i synnerhet då du ber om hjälp?

Alla är inte ute efter att göra dig illa. Jag är definitivt inte det. Jag gav dig några soleklara exempel på vad en god människa gör, då du verkar se dig själv som satan själv.....

Du är inte värdelös, det kan jag garantera dig. Du är heller inte sämre än "alla" andra! Du har en pojkvän, och NEJ han är inte tillsammans med dig för att göra dig glad. Han är tillsammans med dig för att han tycker om dig, ja rent av älskar dig med alla dina fel och brister! Försök se det så istället.

Det är nämligen så att vi inte kastar bort våra liv på någon som inte är värt det! Visst kan vi i bland acceptera mer än vad vi borde, men generellt så stannar vi med någon eftersom det faktiskt är det vi vill!!

Du frågade ju oss vad man skulle göra för att "bli en bättre människa", och vi försökte ge dig några svar. Att du då blir ledsen förstår jag inte?
Men visst förstår jag att man kan bli ledsen om man får svar på tal. Ibland är man inte redo att höra hur det egentligen ligger till. Men då ska man heller inte fråga.

Jag tror nog du vet hur en god människa beter sig. Men du kanske är rädd för att någon ska tycka du är löjlig om du beter dig som den goda människan?

Jag vet att många är sådär. Ibland i min omgivning så händer det att gamla människor tappar balansen och ramlar, eller att dom står i mataffären och helt plötsligt inte fattar vad dom sysslar med. Ser jag något sådant så tar jag alltid tag i situationen och PRATAR GÄRNA RIKTIG HÖGT MED DOM för att dom ska höra och förstå vad jag säger. Ibland kan något tjej/killgäng titta på oss och skratta. Vad dom skrattar åt fattar inte jag, men det där är väl mer som en cool grej inför kompisarna.

Vad om din mormor stod där i affären och helt plötsligt tappade minnet eller kontrollen över vad hon gjorde? Skulle du skratta åt henne, eller skulle du ta tag i saken och hjälpa henne?

Jag tror nog att även du skulle hjälpa henne, och det är för att du är en god människa. Förstår du?
Citera
2014-05-24, 18:33
Medlem
BJNs avatar
Citat:
Det sade en psykolog jag hade en gång. Vilken idiot, tänker ni kanske, men han var världens bästa psykolog och en otroligt sympatisk människa och det han menade var väl helt enkelt att om man inte gör något som gläder någon annan människa eller tillför samhället något som helst positivt så är man på ett sätt värdelös.

Hur som helst, det jag vill komma till, är att jag känner mig som världens sämsta människa. Jag vet hur det låter, som självömkande bekräftelsesökande gnäll, men jag har aldrig känt såhär tidigare. Jag vet inte om det är någon typ av livskris eller liknande. Det känns i princip som att jag inte förtjänar att leva. Jo, jag har en pojkvän som säger att han "tycker om mig" att jag är "bäst", men den här killen ville göra slut med mig för några år sedan och jag tycker att jag i princip tvingade honom att stanna kvar, lovade att jag skulle bli bättre, må bättre, sluta vara deprimerad och ha så jävla mycket ångest jämt. Jag fick panik och han kunde väl inte säga nej. Och nu känns det som att jag förstört hans liv. Jag blir inte bättre, jag blir bara sämre. Jag är deprimerad, ångestfylld, handlingsförlamad, osympatisk och självisk.

Hur blir man en bättre människa? Hur vet man vad som är rätt att göra, rätt beslut? Jag har ingen att prata med om det här så därför väljer jag att skriva här. Det känns som att jag har förlorat hoppet till slut, det blir antagligen aldrig speciellt mycket bättre och blir det lite bättre så blir det aldrig tillräckligt bra för att jag ska känna någon typ av varaktig livsglädje och sluta ha dessa återkommande självmordstankar. Jag orkar liksom inte kämpa 5, 10, 20 år till. Jag orkar inte. Och det är bara mitt fel att jag är sådan här och bara jag kan göra något åt det, men jag lyckas inte.

Är det någon som känner igen sig? Som har några tankar?

För det första, din pojkvän ser tydligen kvaliteter hos dig. Du är troligtvis inte världens sämsta människa, men du har troligtvis "världens sämsta självkänsla". Din värdelöshet är ju en känsla som du har, andra upplever det nog annorlunda. Du är med sannolikhet bra på massa saker.
Hur man blir en bättre människa? Vad är det du vill bli bättre på? Vad vill du ha ut av ditt liv? En depression kan ta flera år att komma ur. Nu vet jag inte om du är sjukskriven, men om du är det så är en arbetsträning en bra väg tillbaka. Låt det ta den tid det tar.
Kom ihåg att man får vara egoistisk. Det är trots allt ditt liv.
Citera
2014-05-24, 18:48
Medlem
aabesees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Jag bad faktiskt om ursäkt för mina kommentarer, och det är något du ska ta åt dig. Inte ofta jag gör det här på Flashback ska du veta.
Nu skulle jag gärna svara dig med något elakt, eftersom du kommenterar detta precis som att du inte har sett min ursäkt.

Nu tänker jag inte vara elak, men jag tror du behöver öppna ögonen lite. Jag har på flera sätt försökt hjälpa dig och gett förslag på hur man är en bättre människa, men du verkar inte klara att ta åt dig det? Du kanske heller ska börja fundera på varför du inte klarar att lyssna på andra personer, och i synnerhet då du ber om hjälp?

Alla är inte ute efter att göra dig illa. Jag är definitivt inte det. Jag gav dig några soleklara exempel på vad en god människa gör, då du verkar se dig själv som satan själv.....

Du är inte värdelös, det kan jag garantera dig. Du är heller inte sämre än "alla" andra! Du har en pojkvän, och NEJ han är inte tillsammans med dig för att göra dig glad. Han är tillsammans med dig för att han tycker om dig, ja rent av älskar dig med alla dina fel och brister! Försök se det så istället.

Det är nämligen så att vi inte kastar bort våra liv på någon som inte är värt det! Visst kan vi i bland acceptera mer än vad vi borde, men generellt så stannar vi med någon eftersom det faktiskt är det vi vill!!

Du frågade ju oss vad man skulle göra för att "bli en bättre människa", och vi försökte ge dig några svar. Att du då blir ledsen förstår jag inte?
Men visst förstår jag att man kan bli ledsen om man får svar på tal. Ibland är man inte redo att höra hur det egentligen ligger till. Men då ska man heller inte fråga.

Jag tror nog du vet hur en god människa beter sig. Men du kanske är rädd för att någon ska tycka du är löjlig om du beter dig som den goda människan?

Jag vet att många är sådär. Ibland i min omgivning så händer det att gamla människor tappar balansen och ramlar, eller att dom står i mataffären och helt plötsligt inte fattar vad dom sysslar med. Ser jag något sådant så tar jag alltid tag i situationen och PRATAR GÄRNA RIKTIG HÖGT MED DOM för att dom ska höra och förstå vad jag säger. Ibland kan något tjej/killgäng titta på oss och skratta. Vad dom skrattar åt fattar inte jag, men det där är väl mer som en cool grej inför kompisarna.

Vad om din mormor stod där i affären och helt plötsligt tappade minnet eller kontrollen över vad hon gjorde? Skulle du skratta åt henne, eller skulle du ta tag i saken och hjälpa henne?

Jag tror nog att även du skulle hjälpa henne, och det är för att du är en god människa. Förstår du?

Skulle vilja skriva något bra här, men jag fixar inte det just nu, jag återkommer säkert. Så länge vill jag tacka dig för ditt utförliga svar.
Citera
2014-05-24, 19:00
Medlem
Citat:
Skulle vilja skriva något bra här, men jag fixar inte det just nu, jag återkommer säkert. Så länge vill jag tacka dig för ditt utförliga svar.

Ta den tid du behöver. Du måste inte svara heller, utan bara fundera på det jag har sagt. Vill du prata mer privat, så finns alltid PM :-)

Ha en skön lördag nu!

Citera
2014-05-24, 19:22
Medlem
felpost
Citera
2014-05-24, 19:41
Medlem
Citat:
Det sade en psykolog jag hade en gång. Vilken idiot, tänker ni kanske, men han var världens bästa psykolog och en otroligt sympatisk människa och det han menade var väl helt enkelt att om man inte gör något som gläder någon annan människa eller tillför samhället något som helst positivt så är man på ett sätt värdelös.

Hej TS!

Börja sola som fan och sedan färgar du håret svart, lär dig prata blattesvenska och skaffa blattepolare. INGEN kommer kalla dig värdelös, du kan dränera samhället och inte tillföra ett piss. Man får ett helt annat bemötande, tro mig. Plus att det är kul att skapa chaos och weeda med polarna 24/7!
Citera
2014-05-24, 21:27
Medlem
Som du tänker om dig så är du, börja tänk positivt, istället för att tänka fan vad livet är dåligt, jag är patetisk och tråkig och värdelös jag kan inte göra något så vänd om tankarna till vad du kan göra och allt det bra du har gjort och kan göra, sätt upp planer och tänk att DU är kungen, då kommer du automatisk stråla ut den karisman och det blir istället verkligheten, verkligheten är vad du gör den till, negativitet drar in mer negativitet, och tvärtom med positivet
Citera
2014-05-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Hej TS!

Börja sola som fan och sedan färgar du håret svart, lär dig prata blattesvenska och skaffa blattepolare. INGEN kommer kalla dig värdelös, du kan dränera samhället och inte tillföra ett piss. Man får ett helt annat bemötande, tro mig. Plus att det är kul att skapa chaos och weeda med polarna 24/7!
Det är precis så det är, om du är inne i samhället så är du enligt det helt värdelös om du inte kontributerar till något, det är därför folk blir laglösa och skiter i allt, då känner man iallafall att man lever och påverkar världen på något sätt även om det är genom våld, kriminalitet, krig eller vad som helst, man skapar sig en fantasivärld där livet är som ett spel, tänk dig GTA fast i verkliga livet, fast dör du så är det game over (INTE VAKNA UPP I SJUKHUS efter att blivit skjuten 50 gånger och fallit från 100 meters hustak vill säga) när köttet tar över så dränks kreativiteten, men är du andligt prioriterad så ser du att vägen är ganska smal och svår att bestiga men målet är alltid värt det och resan dit är ett mirakel i sig... So choose wisely friend är det jag har att säga
Citera
2014-05-24, 21:39
Medlem
HeltPantads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Hur blir man en bättre människa? Jag måste be om ursäkt, för du låter totalt egoistisk? Hur svårt kan det vara att bli en bättre människa om man nu befinner sig på botten som du tror att du gör? Ett leende mot en annan människa är en början. Att bära din 90-åriga grannes ICA-kassar upp trappan gör dig till en bättre människa.

Är du efterbliven?

Bara idioter försöker bli "bättre" människor. Knarka och njut av livet i stället och be den där jävla psykologen som pratade om att " det är inte konstigt... osv att dra åt helvete.

Ska man göra något för en annan människa ska man själv ha vinning på det annars är man en jävla hycklare.
Citera
2014-05-24, 22:14
Medlem
NymanDiciplins avatar
Citat:

Hur som helst, det jag vill komma till, är att jag känner mig som världens sämsta människa. Jag vet hur det låter, som självömkande bekräftelsesökande gnäll, men jag har aldrig känt såhär tidigare. Jag vet inte om det är någon typ av livskris eller liknande. Det känns i princip som att jag inte förtjänar att leva. Jo, jag har en pojkvän som säger att han "tycker om mig" att jag är "bäst", men den här killen ville göra slut med mig för några år sedan och jag tycker att jag i princip tvingade honom att stanna kvar, lovade att jag skulle bli bättre, må bättre, sluta vara deprimerad och ha så jävla mycket ångest jämt. Jag fick panik och han kunde väl inte säga nej. Och nu känns det som att jag förstört hans liv. Jag blir inte bättre, jag blir bara sämre. Jag är deprimerad, ångestfylld, handlingsförlamad, osympatisk och självisk.

Hur blir man en bättre människa? Hur vet man vad som är rätt att göra, rätt beslut? Jag har ingen att prata med om det här så därför väljer jag att skriva här. Det känns som att jag har förlorat hoppet till slut, det blir antagligen aldrig speciellt mycket bättre och blir det lite bättre så blir det aldrig tillräckligt bra för att jag ska känna någon typ av varaktig livsglädje och sluta ha dessa återkommande självmordstankar. Jag orkar liksom inte kämpa 5, 10, 20 år till. Jag orkar inte. Och det är bara mitt fel att jag är sådan här och bara jag kan göra något åt det, men jag lyckas inte.

Är det någon som känner igen sig? Som har några tankar?

Hoppas du orkar läsa, och ursäkte mina språkliga misstag - då jag inte har orken att vara en anständig skribent!

Det är precis sådana psykologer jag ogillar. Sist jag träffade min psykolog, sa han att jag är helt frisk - men att jag är lat och oorganiserad. Nu är det bara jag som vet att jag gör allt för att bli aktiv, men att allt är åt helvete. Jag bestämde mig för att strunta i att träffa någon psykolog/psykiatriker i fortsättningen.

För att svara på dina frågor

Mitt råd till dig är att du med hänsyn till din tillstånd försöker tänka ut vad du klarar av och vad du inte klarar av. Lär dig att du inte kan tillfredställa alla, att livet är hårt och att man som människa ibland råkar göra en del dumheter - trots allt är det väl det som gör oss till människor, eller hur?!

Se till att du har en psykolog/psykiatriker som är bättre än den du beskrev, en som du kan ha förtroende för. Jag ska säga dig en sak till, många människor läser saker och ting i böcker och tror sig kunna allting - när det egentligen handlar om att ha upplevt livets dalar för att förstå människor som befinner sig i svåra situationer. Nu kom jag lite ifrån ämnet känner jag. Men det jag vill säga är att du ska försöka söka hjälp för att bli komma upp ur det mörka spiralet. Det är först då som du kan på riktigt lysa andra människors dagar, utan några större misstag.

För att summera allt, en investering på din hälsa är en bra start mot ett bättre du.
Bör påpeka att jag har en känsla av att du är en fin människa, sådant kan man läsa mellan raderna.

<3
Citera
2014-05-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NymanDiciplin
Ursäkta uttrycket, men det verkar mer som att du är efterbliven. Kan det vara så?

Jag ska förklara dig en sak, den här tjejen har ett gott hjärta, jag är övertygad om att hon är en fin människa. Var sitter problemet? Problemet sitter i att när man inte mår bra av olika anledningar, då har man heller inte någon riktig kontroll över sina handlingar. Det händer lätt att den "deppiga" människan, utan att mena det, sårar människor i sin omgivning. När man är i ett sådant tillstånd, gör man sitt bästa för att bli en bättre människa. Man går runt och har dåligt samvete ofta, vilket leder till att man inte ser de goda handlingar man gör och att man istället gräver ner sig i det som man hade kunnat göra bättre. Det är oftast vid sådana tillfället som folk antingen vänder sig till vänner, för att be om råd, eller använder FB fär att få råd.

Och nu vill jag slå dig på käften med att säga att man anklagar inte sådana människor för att vara efterblivna, och de som gör det (i det här fallet du), är efter blivna själva!

Är du inte till någons hjälp, bör du försöka att inte vara till någons börda, din dumma jävel!

Detta svar bör du ju tåla, eftersom du inte tänker på hur andra känner sig när du trycker ner dem.

Ps. Mår inte så bra själv, så språket korrigerar jag inte, utan du/ni får stå ut med de språkliga misstag jag begått.

Edit: Såg att du har bett om ursäkt senare, det var bra gjort av dig.
Så jag får väl också be om ursäkt att jag blev så sur på ditt första inlägg!

Du bör läsa allt innan du kommenterar. Mitt första inlägg var heller inte elakt, min visst kunde det tolkas så för en oinvigt.

Nej, du är verkligen inte smart. Hade du varit det så hade du läst vartenda inlägg innan du kommenterar. Men när det gäller dig så ja, du verkar lite efterbliven för du klarar ju inte det. Inte heller klaras du av att följa en diskussion och du klarar absolut inte att lyssna innan du snackar (din skit.) Men det kommer du nog omsider kunna göra,, allt du behöver ät att växa upp först.

Att tjejen har ett gott hjärta råder det ingen tvekan om, hon behöver bara en del verktyg för att inse det.
Vissa av er snackar så mycket skit, samt så mycket goja att tjejen inte vet vare sig upp eller ner.

Nästa gång så pratar ni på ett sätt som hon och alla andra förstår. Nu skiter jag i er och erat skitsnack och påhopp. Det viktiga här är nämligen TS och inte jag eller andra. Så nu föreslår jag att ni håller er till TOPIC.

Tack.
Senast redigerad av Sophisticatedcutiepie 2014-05-24 kl. 22:57.
Citera
2014-05-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NymanDiciplin
Värst vad du gnäller!

Tydligen spelar det ingen roll för dig att någon ber om ursäkt.
Jag påstår inte att jag är smart, däremot är det ju du som kommenterar på ett sätt som kan misstolkas. Var snäll du också och skriv på ett sätt som HON OCH ALLA ANDRA förstår. På tal om att fokusera på TS och inte dig, det är väl därför som jag reagerade på det sätt jag gjorde.

Visst erkänner jag att det var dåligt av mig att skriva innan jag hade läst klart alla kommentarer, men jag bad om ursäkt - det borde väl räcka.

JAG var den som bad om ursäkt din förbannade kretin!

Vart/när har jag gnällt? Specificera exakt tack! Därför att det enda jag har gjort i det här topicet, är att hjälpa TS.
Du kan attackera de som kommenterar bäst du vill, men dig skrattar jag bara åt. Vad har DU gjort för att hjälpa TS? Bullshit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in