• 1
  • 2
2014-05-23, 18:18
Medlem
Hej

Jag har en Yamaha 400 och den gr starta jtte bra nr den r kall och s fort den blir varm dr motorcykeln och d fr jag skruva bort en kpa som sitter ver luftfiltret. s fort jag plockar ut dessa grejor s startar motorcykeln direkt. det r vldigt jobbigt att behva gra detta hela tiden fr ngot r fel. skulle vara vldigt tacksam fr svar och tips.
Citera
2014-05-23, 18:30
Medlem
Det frstr jag att det r jttejobbigt att gra s hela tiden. det kan bero p mycket , det som slr mig direkt r att det kan vara ngon elkomponent som r p vg att ge upp. d brukar de inte gilla vrme. Dr den som om du vridit av nyckeln , eller hostar o misstnder den ? vad hnder om du lter den svalna , gr den o starta d utan att plocka bort ngot?
Citera
2014-05-23, 18:46
Medlem
INTPs avatar
Yamaha 400... 1964? 2014? Nnstans drimellan?
Citera
2014-05-23, 19:22
Medlem
Det r en 82. Om ja lter motorcykeln svalna s startar den som inget har hnt tnder gr den hela tiden. Jag har ingen aning var det kan vara troligtvis ngot med luften tror ja.
Citera
2014-05-23, 19:25
Medlem
Det som hnder nr den blir varm r att det gr inte gasa sen dr den bara som den kvver sig sjlv. Men s fort jag tar bort luftfiltret s startar motorcykeln igen.
Citera
2014-05-23, 19:32
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas007
Det r en 82. Om ja lter motorcykeln svalna s startar den som inget har hnt tnder gr den hela tiden. Jag har ingen aning var det kan vara troligtvis ngot med luften tror ja.

Prova att tanka aspen soppa , det verkar bara att du har ett vanligt ngls..
Citera
2014-05-23, 19:59
Medlem
Okej r det fel p soppan d?
Citera
2014-05-23, 20:20
Medlem
sommarlovs avatar
Nu vet jag inget om just den cykeln.
Men ett standardproblem r tndspolen, de uppvisar problemet du beskriver...
Citera
2014-05-23, 21:47
Medlem
kan mycket vl vara tndningsrelaterat. tnk p att du har en veteranmotorcykel, den r ver 30 r gammal och elektroniken p 80-talet p japan hojarna r sisdr. har sjlv en gammal Suzuki frn 82 stendes i garaget , lmnade in den hos reparatr fr ngra r sen d elsystemet brkade, det slutade med byte av bde stator och likriktare. det r standardfel p gamla japan hojar. vill du inte brka med det, kp en modernare hoj. trista sanningen. men dom har sjl och personlighet gamlingarna.
Senast redigerad av john642 2014-05-23 kl. 21:50.
Citera
2014-05-26, 15:37
Medlem
Tammers avatar
Tror luftfiltret r igensatt. Nr den r kall blir det en choke-effekt som gr att den gr bra, men nr den blir varm gr den fr fett och stannar. Testa helt enkelt att ta bort insatsen i luftfiltret, brukar vara ett skumgummifilter och kr utan detta.
Citera
2014-05-26, 15:50
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tror luftfiltret r igensatt. Nr den r kall blir det en choke-effekt som gr att den gr bra, men nr den blir varm gr den fr fett och stannar. Testa helt enkelt att ta bort insatsen i luftfiltret, brukar vara ett skumgummifilter och kr utan detta.

Tror ox p detta, men kan ven vara tndningsrelaterat. p gamla bilar var det ofta kondingen som pajat.

En annan grej, r det bensinkran p denna s prva att stnga av denna liten stund innan innan du stnger av hojen, har vart med om att bensinen fldar p vid varm motor = svrstartad.
Senast redigerad av 53....so what 2014-05-26 kl. 15:58.
Citera
2016-04-25, 16:46
Medlem
Tammers avatar
Lyfter den hr gamla trden, har rkat ut fr ett mc-problem. En gammal cb400 -83, som har gtt utmrkt sen jag kpte den men nu har blivit tjurig. Brjade g orent vid gaspdrag mitt under frra ssongen, och varvar inte ut p fullgas. Toppar ca 80 nu....
Misstnkte frst spruckna insugsgummin, men test med startgas gav inget resultat. Nya tndstift hjlpte inte heller. Den startar hur bra som helst, men gr inget bra sen. Den misstnder vid gaspdrag, och saknar kraft ver 80. Ryker ingenting, s man kan nog utesluta kolvringar, ventilsten od.
Hur gr man vidare med felskning? r det brnsle/luft-relaterat eller r det tndningen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in