2014-05-22, 23:19
Medlem
Har servat min Mosquito Magnet Independence idag och till min stora glädje fungera den perfekt vid uppstart. Jag har en stuga i nordöstra Skåne(Immeln) och redan nu i Maj är det frustrerande att vara utomhus och inte kunna komma undan från myggen. Jag kan inte minnas att de varit såhär många innan i Maj månad.

Nu till det helt sjuka. Jag startade maskinen kl 18.00.
Tog första kollen 19.00 och det var ca 5-10 mygg i påsen.
22.30 tog jag andra kollen och jag tappade hakan när jag fick se hela påsen krylla av mygg. Hundratals och lika många som flög runt precis bredvid och runtom maskinen. Det är bara så underbart att se. Vet inte vad jag skulle gjort utan min kära magnet då hade man haft alla dessa mygg utanför huset och tappat viljan att vistas utomhus. Jag får ut mer njutning av att se hur den maskinen slukar mygg än att vara ute på sjön och fiska.

Ska se om jag kan lyckas ta en skarp bild och ladda upp.
EDIT: http://i61.tinypic.com/11uhwck.jpg
Senast redigerad av Eruannon 2014-05-22 kl. 23:58.
Citera
2014-05-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Har servat min Mosquito Magnet Independence idag och till min stora glädje fungera den perfekt vid uppstart. Jag har en stuga i nordöstra Skåne(Immeln) och redan nu i Maj är det frustrerande att vara utomhus och inte kunna komma undan från myggen. Jag kan inte minnas att de varit såhär många innan i Maj månad.

Nu till det helt sjuka. Jag startade maskinen kl 18.00.
Tog första kollen 19.00 och det var ca 5-10 mygg i påsen.
22.30 tog jag andra kollen och jag tappade hakan när jag fick se hela påsen krylla av mygg. Hundratals och lika många som flög runt precis bredvid och runtom maskinen. Det är bara så underbart att se. Vet inte vad jag skulle gjort utan min kära magnet då hade man haft alla dessa mygg utanför huset och tappat viljan att vistas utomhus. Jag får ut mer njutning av att se hur den maskinen slukar mygg än att vara ute på sjön och fiska.

Ska se om jag kan lyckas ta en skarp bild och ladda upp.

Jag gillar den med bor i Västerbotten så då kan du räkna ut ..
Citera
2014-05-22, 23:41
Medlem
För det där priset så bör den ju funka bra, sinnesjukt dyrt. Trodde på kanske 1200-1300...inte 10k! Men den lär ju dock vara värd det om den tar kål på alla myggor. Hur funkar det att tömma behållaren sen? Är det inte äckligt att tömma em påse med 3 kilo döda mygg i eller är det kanske ren och skär skadeglädje?
Citera
2014-05-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
För det där priset så bör den ju funka bra, sinnesjukt dyrt. Trodde på kanske 1200-1300...inte 10k! Men den lär ju dock vara värd det om den tar kål på alla myggor. Hur funkar det att tömma behållaren sen? Är det inte äckligt att tömma em påse med 3 kilo döda mygg i eller är det kanske ren och skär skadeglädje?

Det är så värt pengarna. Den tar alla mygg på en yta av 4000m2 (säkert ännu större yta när man satt i nytt luktämne) Efter 1 månad så är hela tomten och en del av skogen i stort sett helt fri från mygg. Det är så underbart. Utan den hade varje sommar varit ett helvete med 30-40 tal konstant kliande bett (som det var innan maskinen införskaffades)

Myggen samlas i ett nät som man lätt tar ut och tömmar i t.ex. en påse och sen direkt i brännbart. Eller dumpa de jävlarna längre in i skogen bland andra mygg
Citera
2014-05-22, 23:57
Medlem
Här kommer bild

http://i61.tinypic.com/11uhwck.jpg

Ingen vidare kamera och inte så lätt i mörker. Ska ta en ny bild under dan, lär synas betydligt bättre och jag räknar med att det finns 2-3x fler.
Senast redigerad av Eruannon 2014-05-23 kl. 00:03.
Citera
2014-05-23, 00:08
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Här kommer bild

http://i61.tinypic.com/11uhwck.jpg

Ingen vidare kamera och inte så lätt i mörker. Ska ta en ny bild under dan, lär synas betydligt bättre och jag räknar med att det finns 2-3x fler.

Kul att du slänger upp en ny bild imorgon! fan man blir ju riktigt sugen att börja jaga mygg med avancerad teknologi när man ser den glädje och driv som du utstrålar med mygg-dräpandet.
Citera
2014-05-23, 11:20
Medlem
GalFisks avatar
Vilken vacker syn! Man blir tårögd

Jula eller Rusta eller nåt sånt hade en knockoff för några tusenlappar, undrar om den är nåt bra?

Jag har sett en annan sån i bruk (inte samma som jag såg i affären), den sög inte in myggen utan arbetade med en kombination av CO2 och flugpapper. Tyvärr visste inte ägarna hur den skulle hanteras, och körde den bara på helgerna när det var folk omkring, istället för att låta den gå under veckan och mörda området myggfritt lagom till helgen.

Om fångstområdet är cirkulärt (i praktiken varierar det med vinden) innebär 4000 kvadratmeter = sqrt(4000)/pi = 20 meters fångstradie. Inte tokigt.

För övrigt anser jag att du borde elda upp alla myggor som apparaten har fångat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in