• 1
  • 2
2014-05-22, 21:38
Medlem
Dr_Dollars avatar
AB:
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18937282.ab

Citat:
Han är en av landets mest kända och framgångsrika skådespelare med flera uppmärksammade publiksuccér bakom sig, och har fått ett antal utmärkelser för sina insatser

...

Nu döms han till 80 dagsböter ā 470 kronor, totalt 37 600 kronor, samt att betala 500 kronor till Brottsofferfonden.

– Jag var på en privat fest under gårdagskvällen och drack ungefär fem glas vin mellan klockan 18 och 23, berättar han i polisförhöret.

Mannen körde dagen efter festen från bostaden till en repetition då han stoppades av polisen.

– Jag körde min bil på ett bra sätt och kände mig inte påverkad, fortsätter han. Jag hade bråttom till jobbet.

Skådespelaren skriver i ett sms till Nöjesbladet att han under våren har mått väldigt dåligt och skäms för det han har gjort.

– Och har uppenbarligen inte så bra kontakt med min kropp. Kände därför inte att jag var dagen efter då jag satte mig i bilen – men detta är sagt som en förklaring, inte en ursäkt! Det är oförsvarligt att köra bil med alkohol i kroppen och jag skäms och ångrar mig oerhört.

Skådespelaren har uppgett för polisen att han har alkoholproblem och att han länge använt alkohol som självmedicinering för sina sömnproblem.

Gnugga era geniknölar nu och ge oss ett namn

* Alkoholbekymmer
* Känd och framgångsrik
* Och x-antal utmärkelser

Inte så mycket att gå på, men vi kan väl sålla bland dönickarna som finns på golvet på Rich
Citera
2014-05-22, 21:40
Medlem
Brmcs avatar
Sjukt svårt att lista ut om man inte har någon ålder att gå på. Dock fick jag för mig att det är någon i killinggänget, osäker på varför dock.
Citera
2014-05-22, 21:56
Medlem
GundeSs avatar
Krister Henriksson - Baserat på att han vunnit 2 Guldbaggar samt Svenska Akademiens teaterpris.
Citera
2014-05-22, 22:23
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Kr*ster Henr*ksson - Baserat på att han vunnit 2 Guldbaggar samt Svenska Akademiens teaterpris.

Han kommer dessutom från Stockholm samt har sommarhus i skärgården.
Senast redigerad av DirtyJob 2014-05-22 kl. 22:29.
Citera
2014-05-22, 22:35
Medlem
Ttoclaws avatar
Dagen efter. Då känns det plötsligt inte lika allvarligt.
Ch*ster H*nriksson är det enligt mina källor.
Citera
2014-05-22, 22:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Han kommer dessutom från Stockholm samt har sommarhus i skärgården.

Njaa, kommer från Roslagen i Uppland, det skulle dock förklara sommarhuset i skärgården. Vet dessutom att den gode Krister är het på såsen. Har en kompis som jobbade som barnflicka till hans ungar.
Citera
2014-05-22, 22:41
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Njaa, kommer från Roslagen i Uppland, det skulle dock förklara sommarhuset i skärgården. Vet dessutom att den gode Krister är het på såsen. Har en kompis som jobbade som barnflicka till hans ungar.

Kommer från Roslagen möjligen men står skriven på söder i Sthlm. Men skitsamma tror ändå att det kan vara han.
Citera
Schlesiens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Schlesien 2014-05-22, 23:00
Moderator
Moderatormeddelande

Namndroppande utan analys eller seriös motivering raderas med Varning till postaren.

/ Moderator
2014-05-22, 23:03
Medlem
B´stards avatar
Förutsatt att hen har en nettoförmögenhet på över 1.5 miljoner så indikerar dagsböterna på att han tjänar ca 40000 i månaden.
Citera
2014-05-22, 23:14
Medlem
IBHFFSs avatar
Har en magkänsla som slog mig direkt och det är för att han anses vara "törstig" och han visade det tydligt i serien på ettan där kändisar släktforskar: Allas våran Johannes Brost!
Citera
2014-05-23, 03:51
Medlem
Kjell Bergqvist är min kandidat. Två guldbaggar och Sekos pris 2011. Pappan var alkoholist. "Kjelles smakresa" på 3:an var ju en märklig historia och det fanns tydliga alkoholproblem där.
Citera
2014-05-23, 07:24
Medlem
Steffestekares avatar
Det kanske är Johan Rabeus. Han är från stockholm, dock saknar han väl de riktigt tunga utmärkelserna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in