2014-05-22, 16:55
Bannlyst
Tjenare flashback people. Jag tar allt frn brjan!

Det var shr att jag satt vid datorn som vanligt igr, sen framt 18.00 s kte jag ivg och kom hem ca kl 23.00, och d sg jag att datorn stod igng och att den inte ens hade dragit igng skrmslckaren. Och d mrkte jag att hela datorn hade frusit sig, kunde varken rra p musen eller tangenbordet. S stngde av den, men d ville den inte starta alls, det vart bara helt svart fast datorn var igng.

Och nu idag s provade jag igen, och d startade datorn upp som vanligt till en brjan men sen frs sig bilden och allt blev precis som igr. S jag tnkte formatera om den och se ifall de skulle bli bttre, men d kommer jag bara till "press any key to boot cd or dvd" och d nr jag trycker p tangenbordet s knner den inte av. (Har ven provat med annat tangenbord som inte r usb) - och ven ndrat i BIOS nr det gller keyboard support.

Blste ur datorn s allt damm frsvann och har provat att koppla in hrddisken i brorsan dator d den faktist hittar hrddisken. S d lr den vara trasig iallafall?

S nu behver jag er hjlp, jag vet inte riktigt vad jag ska prova p hr nst.. Har ven hrt att det kan vara grafikkortet som kanske strular till det, men grafikkorts flktar fungerar och bild fr jag ju nd vid uppstarten. Kortet r ca halvr gammalt, s tycker det verkar lustigt ifall det r de som r problemet.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Processorkylare: Standard
Minne: 4 GB
Grafikkort: GEFORCE 650Ti
Hrddisk: WB 350GB
Ntaggregat: 550 W

DET BLEV EN LNG TRD, MEN SNLLA LS OCH IFALL NI VET VAD FELET KAN VARA S KOMMENTERA.
TACKSAM FR SNABBA & SMIDIGA SVAR!
Citera
2014-05-22, 18:23
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seerko1
Tjenare flashback people. Jag tar allt frn brjan!

Det var shr att jag satt vid datorn som vanligt igr, sen framt 18.00 s kte jag ivg och kom hem ca kl 23.00, och d sg jag att datorn stod igng och att den inte ens hade dragit igng skrmslckaren. Och d mrkte jag att hela datorn hade frusit sig, kunde varken rra p musen eller tangenbordet. S stngde av den, men d ville den inte starta alls, det vart bara helt svart fast datorn var igng.

Och nu idag s provade jag igen, och d startade datorn upp som vanligt till en brjan men sen frs sig bilden och allt blev precis som igr. S jag tnkte formatera om den och se ifall de skulle bli bttre, men d kommer jag bara till "press any key to boot cd or dvd" och d nr jag trycker p tangenbordet s knner den inte av. (Har ven provat med annat tangenbord som inte r usb) - och ven ndrat i BIOS nr det gller keyboard support.

Blste ur datorn s allt damm frsvann och har provat att koppla in hrddisken i brorsan dator d den faktist hittar hrddisken. S d lr den vara trasig iallafall?

S nu behver jag er hjlp, jag vet inte riktigt vad jag ska prova p hr nst.. Har ven hrt att det kan vara grafikkortet som kanske strular till det, men grafikkorts flktar fungerar och bild fr jag ju nd vid uppstarten. Kortet r ca halvr gammalt, s tycker det verkar lustigt ifall det r de som r problemet.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Processorkylare: Standard
Minne: 4 GB
Grafikkort: GEFORCE 650Ti
Hrddisk: WB 350GB
Ntaggregat: 550 W

DET BLEV EN LNG TRD, MEN SNLLA LS OCH IFALL NI VET VAD FELET KAN VARA S KOMMENTERA.
TACKSAM FR SNABBA & SMIDIGA SVAR!

Hr https://www.google.com/search?hl=sv&...es+my+computer finns diverse tips och rd i de olika lnkarna med olika program som gr att testa datorn med .
Citera
2014-05-23, 11:40
Medlem
gandihellfishs avatar
Oj, det kan vara var som helst som r fel, men garanterat hrdvarufel.
Du borde felska varje komponent. Har du mjlighet att testa med annat ntaggregat, minne och gpu (var fr sig)? Mina tankar leder till dem frst. Om alla de r intakta, s har du nog ett mulat moderkort..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in