Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Jag förstår att det är ganska otacksamt och dåligt betalt(läs gratisjobb)Men hur mycket fritid lägger en bra moderator ned på forumet?Och vad är det som driver er att fortsätta?Är det inte lite av samma känsla som att bli vald till ordningsman i skolan och den känsla av makt det innebär?Vad driver en moderator att offra så mycket av sin tid?Men å andra sidan är det bra att ni finns

Det går inte att säga. Hela dagen (i princip) sitter jag och jobbar på datorn. Då har jag FB i ett fönster och kollar till det regelbundet.
Får jag RP på något så tar jag itu med det när jag hinner.
Är man moderator för att man njuter av någon makt - så är man en dålig moderator, anser jag.
Det finns två skäl till att jag gör detta:
1. Eftersom jag ändå spenderar mycket tid här, och eftersom jag anser att FB är viktigt för yttrandefriheten i Sverige, så vill jag (så länge jag orkar) hjälpa till att hålla forumet vid liv.
2. Det lilla inflytande man har på hur forumet utvecklas genom att man har en kanal till för info från och feedback till admin.
Om någon tror att det är kul att radera inlägg, ge tillsägelser eller starta omröstningar för varningar/banningar - så tror de fel. Detta är den tristaste, tråkigaste och minst inspirerande delen av uppdraget.