Flashback bygger pepparkakshus!
2005-08-19, 21:16
Medlem
Har varit i sunny beach och krökat som fan i 2 veckor. Sista dagen drog jag på mej en jävla försylning och är fortvarande försyld efter 2 dagar i sverige. Men jag har fått gul tunga. Altså inte helt gul överallt utan bara på mitten typ. Är det normalt eller är det nån sjukdom eller nåt skit? Vad ska jag göra?
Färgen är nästan gulbrun. Har försökt att borsta bort och skrapa bort skiten men det kommer på nytt.
Citera
2005-08-20, 12:15
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboo_re
Har varit i sunny beach och krökat som fan i 2 veckor. Sista dagen drog jag på mej en jävla försylning och är fortvarande försyld efter 2 dagar i sverige. Men jag har fått gul tunga. Altså inte helt gul överallt utan bara på mitten typ. Är det normalt eller är det nån sjukdom eller nåt skit? Vad ska jag göra?
Färgen är nästan gulbrun. Har försökt att borsta bort och skrapa bort skiten men det kommer på nytt.

Har du rökt mycket? Eller har du kanske fått gulsot på tungan?
Citera
2005-08-20, 12:25
Medlem
Tror du råkat ut för svamp. Vanligt hos småbarn, fråga på apoteket så har dom tabletter.
Citera
2005-08-20, 15:39
Medlem
Spikeys avatar
En polare har krökat halva sommaren, han fick "gul tunga" förra veckan och gick till doktorn. Enligt honom berodde det på att leverfunktionerna sviktade.
Citera
2005-08-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
En polare har krökat halva sommaren, han fick "gul tunga" förra veckan och gick till doktorn. Enligt honom berodde det på att leverfunktionerna sviktade.
åh fan. det var inte bra. Då måste jag ta några vita månader.
Citera
2006-04-21, 18:38
Medlem
bumpar upp lite.. har också "gul" tunga/beläggning emellanåt men klåparna på vårdcentralen säger att det ÄR fullt normalt att ha en beläggning på tungan.

tycker inte jag.

säger nån till mig "beskriv färgen på en tunga", så inte fan säger jag "gul".

den ska vara rosa!

har ni några huskurer på vad man kan göra för att få den rosa och välmående igen? typ "lägg på zinkpasta" eller dylikt..

nån speciell mat man bör undvika kanske?
Citera
2006-04-22, 03:05
Medlem
Kevlarsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
speciell mat man bör undvika kanske?

Curry?

Skämtåsido, är du inte det minsta gul i ögonvitorna så torde det inte handla om sviktande leverfuntion.

Är du orolig så kontaktar du din VC och låter dem undersöka din leverfunktion.
Citera
2006-04-22, 10:04
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
bumpar upp lite.. har också "gul" tunga/beläggning emellanåt men klåparna på vårdcentralen säger att det ÄR fullt normalt att ha en beläggning på tungan.

tycker inte jag.

säger nån till mig "beskriv färgen på en tunga", så inte fan säger jag "gul".

den ska vara rosa!

har ni några huskurer på vad man kan göra för att få den rosa och välmående igen? typ "lägg på zinkpasta" eller dylikt..

nån speciell mat man bör undvika kanske?

Är beläggningen tjock och icke avskrapbar kan det vara en svampinfektion, köp en tungskrapa och skrapa varje dag, skölj med Halita sköljmedel. Går det bort så är ju allt frid och fröjd.
Citera
2006-04-22, 16:42
Medlem
Move on nigger before I carpet my cell whit your black skin!

Näe, ha, ha, ska man va tuff å hota negrer på engelska, så ska man fan KUNNA språket också, ha, ha, ha! Ett stavfel å det e DU som blir matta!!!
Citera
2006-04-23, 00:20
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastardinkansas
Move on nigger before I carpet my cell whit your black skin!

Näe, ha, ha, ska man va tuff å hota negrer på engelska, så ska man fan KUNNA språket också, ha, ha, ha! Ett stavfel å det e DU som blir matta!!!

makes sence
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in