2014-05-21, 19:50
Medlem
Jag beställde precis hem ett ljudkort från Reloop plus 2 st tidskodade vinyl tolvor.
Går det att använda detta ljudkort med Native instrument Traktor scratch Pro?
Eller måste jag köpa ett ljudkort från Native instruments för att det ska funka med Traktor scratch?

Tacksam för snabbt svar så jag isåfall kan lämna tillbaka ljudkortet så snabbt som möjligt så jag inte förlorar pengar!!

Tack
Citera
2014-05-21, 19:56
Medlem
Enligt mina forskningar ska det vara lugnt. Vilket ljudkort rör det sig om specifikt?

sök på traktor compability reloop sound card på google
Citera
2014-05-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdurN
Enligt mina forskningar ska det vara lugnt. Vilket ljudkort rör det sig om specifikt?

sök på traktor compability reloop sound card på google

Reloop spik mjukvara från Billebro. Jag ska söka kolla vad jag hittar men är ute med mobil just nu vore snällt om någon kunde hjälpa till kolla så länge kanske? Annars kollar jag på det lite senare ikv.

Men som du sa, det borde vara ok lr? För de e bara ett ljudkort systemet kopplas igenom plus att min mixer supportrar traktor sa dom Reloop RMX-80
Citera
2014-05-21, 20:43
Medlem
Har du inte läst om billebro här ???
Citera
2014-05-22, 10:41
Medlem
Citat:
Har du inte läst om billebro här ???

Här? Hur menar du då?

Enligt billebro kunde jag använda vilken mjukvara som helst och använda Traktor Scratch Pro.
Igår natt när jag kopplade i allt försökte jag "mappa" mig igenom låtar och sånt. Hälften av knapparna på mina Reloop RP-8000 gjorde sitt annars börja den knappa var som helst i programmet när den istället t.ex skulle sätta Que punkt. 4 knappar av de 8 jag har lyckades jag få ut que points, de 4 andra tryckte på andra knappar i programmet.

OM JAG INTE HAR FEL NU
så tror jag att med mitt ljudkort jag kommer att få från Billebro, Reloop ljudkort där allt kommer var kopplat via kommer jag att kunna koppla in allt bättre och få ett bättre förstånd på det hela.

Knappen/hjulet man egentligen skulle kunna "mappa" med i programmet gjorde ingenting. Men om jag höll innte QUE knappen på sidan och tryckte på 7:e eller 8:e knappen på sidan av mina turntables blev det som att mellanslag med tangentbordet för att "mappa" med andra ord, browse.

Jag har också läst att RP-8000 fortfarande inte ska funka 100% med Traktor Scratch Pro 2. Därför tror jag att jag kommer att vara tvungen att gå in på inställningar och ställa in varje knapp för sig.

En till sak, när jag valde att jag hade en extern mixer kopplad (viilket jag testade först) funka det fint, men programmet ville inte visa samma sak jag gjorde på mixern som på skärmen. Kanske för att den inte kände igen mitt mixerbord Reloop RMX-80. Men när jag gjorde setupen valde jag ett Reloop Mixerbord iaf.

Hjälp gärna! Någon mer som testat med Reloop grejor och Traktor?

Tack på förhand FS ni e grymma
Citera
2014-05-22, 13:45
Medlem
Fortfarande ingen mer som vet? Snälla behöver verkligen hjälp! Ljudkortet kommer imorgon..
Citera
2014-05-22, 19:50
Medlem
Självklart kommer det funka, du kanske kommer behöva mappa och confa en massa själv. men många här på forumet talar för att man ska undvika billebro. Jag har själv aldrig handlat hos dom.
Citera
2014-05-24, 08:59
Medlem
Citat:
Självklart kommer det funka, du kanske kommer behöva mappa och confa en massa själv. men många här på forumet talar för att man ska undvika billebro. Jag har själv aldrig handlat hos dom.

Du hade rätt. Jag ville mappa vilket inte gick. Knapparna på sidan gjorde va dom ville (Om jag inte nämnt vilka jag har så är det Reloop RP-8000.

Alla knappar gjorde exakt vad dom ville. Sen har jag inte fixat någon nål än. Någon idé på vilken jag kan köpa som inte är för dyr? Tänkte mig ett par Shure N447 nålar. Men dom var så förbaskade dyra..

Billebro är bra när det gäller priser och leverering. Dom kom till min dörr med varorna som vägde cirka 30 kg. Men, jag ringde dom däremot dagen efter och sa "Om jag ändå handlade för 17000 kronor från er, varför kunde ni inte bara skicka ett par basic nålar och tidskodade vinyler eller något av dessa två saker? Rätt snålt om jag ändå lagt 17 000 kronor från er och ni kunde inte ens skicka med någonting??"

Så det slutade med att jag bad om att få beställa 2 stycken tidskodade vinylskivor och han sa "Du får med ett interface av Reloop i samma paket med mjukvara"

Jag sa, men allt jag behöver är bara Vinylerna.
"Men dom kommer med i paketet, allt som allt blir det 1100 kronor"
Jag: "Men jag vill bara att allt ska börja spinna. Jag behöver inte deras mjukvara eller deras ljudkort. Jag vill använda Traktor Scratch Pro 2"
Han svarade: "Ja men det kan du också göra om du vill... Om de så du vill"

Det slutade med att jag fick deras jävla skitiga interface som inte ens verkar ha ett namn och som jag inte kan hitta i Traktor och det går inte att mappa, sampla, cue'a eller göra det jag vill. Och eftersom jag var tvungen att aktivera någon av de Reloop interface som gick att välja mellan i Traktor Scratch Pro 2 så kan jag inte använda mitt tangentbord som jag ändå varit van att använda mig utav. Men en sak var bra, ljudet. Men sen kom ett annat problem. Startade jag en låt på Deck 2 så ger den bara ljud från kanal 1 i min mixer då jag hade kopplat rätt, Turntable 1 till Kanal 1 och Turntable 2 till kanal två. Även då spelade den upp båda låtarna på en kanal. Va i helvete är detta?

Funderar nästan på att fixa Serato istället nu för att få det att rulla men kanske även där kommer jag stöta på samma problem? Ska fortsätta peta lite till i Traktor tills jag får nålarna och ska testa med nålarna också. Funkar inte det och jag ger det du sa att Confa en massa knappar ett försök så kommer jag att ladda ner senaste versionen av Serato. Även fast jag älskar Traktor som jag tycker är mycket enklare att mixa med så får vi väl se..

PS: Enligt Reloop så är mitt kit Serato "supported" så varför inte lika gärna ge det programmet ett försök om Traktor fortsätter inte vill hitta rätt interface namn. För det står inte ens vad mitt interface heter.

JUSTE EN TILL SAK!!! JAG SA TILL HORUNGEN PÅ TELEFON FRÅN BILLEBRO att jag använder Mac och traktor o han sa "Ja men det går också att använda" MEN TYDLIGEN INTE CP BARN eftersom installation skivan är för WINDOWS. Jag flippar lite på dom nu ja.. Även fast dom har schysta priser och bra leverans som även är fraktfri.

Har du några idéer på om jag kanske borde ändra? Tack som fan, du har varit till stor hjälp hittills.
Citera
2014-05-31, 12:23
Medlem
Hur har det gått? Fått i ordning på namn på interface, drivers nålar o traktor ?
Citera
2014-06-08, 01:16
Medlem
Citat:
Hur har det gått? Fått i ordning på namn på interface, drivers nålar o traktor ?

Nej.. Fan jag har varit iväg på en semester och tänker testa på det så fort jag kommer hem men jag måste också veta vad varje knapp gör?
Cue
Loop
Sample
User

Dom 4 knapparna har jag att klicka mig "in på" så att säga sen ställa in varje knapp för sig.
Hur jobbigt blir inte detta? Och hur ska jag få Traktor att reagera på när jag t.ex klickar på "Cue" eller "User"?

Detta är sjukt jobbigt Funderar snart på att köpa Serato istället för dom säger att Reloop RP-8000 ska funka lätt som en plätt med det programet men jag älskar Traktor

Annars, kanske kommer Traktor med en uppdatering där Reloop RP-8000 är tillgängligt att använda tillsammans med Traktor scratch pro snart?
Citera
2014-06-08, 15:57
Medlem
Struisvogels avatar
https://www.youtube.com/watch?v=yPVFOtKqUuE

denna länk borde hjälpa dig att mappa din kontroller.

Om inte din kontroller är byggd för traktor så får du helt enkelt mappa den själv. Du kan även kolla här http://traktorbible.com/en/default.aspx för redan färdiga mappings.

Angående ljudkortet så kan du använda vilket du vill.
Citera
2014-06-09, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
https://www.youtube.com/watch?v=yPVFOtKqUuE

denna länk borde hjälpa dig att mappa din kontroller.

Om inte din kontroller är byggd för traktor så får du helt enkelt mappa den själv. Du kan även kolla här http://traktorbible.com/en/default.aspx för redan färdiga mappings.

Angående ljudkortet så kan du använda vilket du vill.

Tack så mycket. Ett steg närmare. Jag börjar med att försöka få min mixer att reagera på min Tratkor då =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in