Citat:
Ursprungligen postat av
ElexirRasmus
Fast problemet är ju då att folk kan ju då börja skylla på att "ja men det var ju inte jag som låg bakom regelbrott x utan det var användare y" och bara det skapar ju en onödig konfrontation eller hur ska administrationen hålla koll på vilken användare som sitter bakom ett visst konto vid en precis tidpunkt?
Dessutom så är det ju (någon mod för gärna rätta mig om jag har fel) så att man faktiskt får skapa fejkkonton som man kan köra via proxy eller liknande utan några problem från adminstrationen (förutom då om man bryter mot 1.07) så det känns liksom som att anonymiteten säkerställs redan direkt utan att man måste byta konton med någon.
Det är ju egentligen inte användarens problem på ett anonymt forum och om det är upp till användaren att bevisa sin oskuld så är ju inte heller anonymiteten aktuell som slogan på Flashback, lite moment 22 blir det, därav trådstarten.
Din andra synpunkt har sina poänger när man kör med VPN men troligtvis är verkligheten att många värnar sin anonymitet på Flashback utan att använda den tjänsten, kanske dags för fler att ansluta sig till den skara som surfar anonymt. Det ena behöver å andra sidan inte utesluta det andra med tanke på hetsjakten på användarnas identitet/ IP-nummer för att häva anonymiteten.
Hur ska forumsledningen ställa sig till våra tappra försök att inte utsättas för brott mot forumets grundpelare som omnämns i förtydligandet av regel 1.06?