Citat:
Det är ju egentligen inte användarens problem på ett anonymt forum och om det är upp till användaren att bevisa sin oskuld så är ju inte heller anonymiteten aktuell som slogan på Flashback, lite moment 22 blir det, därav trådstarten.
Din andra synpunkt har sina poänger när man kör med VPN men troligtvis är verkligheten att många värnar sin anonymitet på Flashback utan att använda den tjänsten, kanske dags för fler att ansluta sig till den skara som surfar anonymt. Det ena behöver å andra sidan inte utesluta det andra med tanke på hetsjakten på användarnas identitet/ IP-nummer för att häva anonymiteten.
Hur ska forumsledningen ställa sig till våra tappra försök att inte utsättas för brott mot forumets grundpelare som omnämns i förtydligandet av regel 1.06?
Din andra synpunkt har sina poänger när man kör med VPN men troligtvis är verkligheten att många värnar sin anonymitet på Flashback utan att använda den tjänsten, kanske dags för fler att ansluta sig till den skara som surfar anonymt. Det ena behöver å andra sidan inte utesluta det andra med tanke på hetsjakten på användarnas identitet/ IP-nummer för att häva anonymiteten.
Hur ska forumsledningen ställa sig till våra tappra försök att inte utsättas för brott mot forumets grundpelare som omnämns i förtydligandet av regel 1.06?
En användare ges dock möjligheten att försvara sig om den vill men det är inget tvång. Vad jag menar är att det är svårt att bevisa vilken av de två fysiska personerna som satt inloggad på ett visst konto vid en viss tidpunkt utan att försämra anonymiteten ytterligare.
Om jag inte missminner mig så är den stående åsikten hos ett flertal moderatorer att man själv ansvarar för att vara anonym och att forumet erbjuder en att vara det men man måste själv se till att praktisera anonymiteten på ett vettigt sätt samt följa reglerna för att kunna vara totalt anonym. Det är faktikt (enligt mig) en rätt vettig åsikt med tanke på att forumet har en åldersgräns på 18 år (om inte något har förändrats) och då förväntas man kunna ta ansvar för sig själv och om man känner att man behöver vara anonym att man faktiskt gör sig själv anonym. Att dalta med vuxna människor ser jag som kontraproduktivt.
Vad är problemet med att skapa smurfkonton om man vill vara helt anonym?