Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-05-21, 16:25
Medlem
Hej jag ska på bal nu när skolan är slut och jag undrat om ni vet någon bra ciggar man kan köpa ?
Helst ska den kosta 0-200kr

ps
Hur farligt är det att röka en ciggar ?
Citera
2014-05-21, 16:28
Medlem
Schwenssons avatar
Språkpolis: C I G A R R

En kubansk går alltid hem, Dock är de flesta sk kubanska
Citera
2014-05-21, 16:31
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ami98
Hej jag ska på bal nu när skolan är slut och jag undrat om ni vet någon bra ciggar man kan köpa ?
Helst ska den kosta 0-200kr

ps
Hur farligt är det att röka en ciggar ?
Det är inte farligt att röka en cigarr, det är inte heller farligt att röka en cigarett.
Citera
2014-05-21, 16:48
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Cohiba, Montecristo, Romeo y Julietta, Padron, Manowar, Gurkha, CAO, Camacho, Macanudo i ungefär den ordningen.

Men, som det tidigare nämnts i denna tråd, du borde nog först lära dig skriva innan du ger dig på en cigarr.
Citera
2014-05-21, 17:01
Medlem
6buzz9s avatar
Testa en med vaniljsmak.
Citera
2014-05-21, 17:13
Medlem
Javalangs avatar
Skadeverkningarna av en enda cigarr är högst marginella, börja inte röka cigaretter på heltid bara för då ska du få se på lungcancer.
Citera
2014-05-21, 17:20
Medlem
Jellohs avatar
Ju mörkare desto bättre nybörjarcigarr jag tycka. Dessa skulle jag börja med. http://www.brobergs.se/sv/category/37/Maduro. Även om de inte är kubanska. Krösus Sork-façonen är grymt cool och god.
Citera
2014-05-21, 18:52
Medlem
Vet du vart man kan köpa den cigarren i GBG ?
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Ju mörkare desto bättre nybörjarcigarr jag tycka. Dessa skulle jag börja med. http://www.brobergs.se/sv/category/37/Maduro. Även om de inte är kubanska. Krösus Sork-façonen är grymt cool och god.
Citera
2014-05-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ami98
Vet du vart man kan köpa den cigarren i GBG ?

Brobergs har en butik i Arkaden.
Citera
2014-05-22, 01:07
Medlem
mellgrens tobak på mölndalsvägen3 och även sweet and cigars i olskroken
mycket trevliga och dom hjälper dig gärna.

Jörgen B
Citera
2014-05-28, 14:08
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Cohiba, Montecristo, Romeo y Julietta, Padron, Manowar, Gurkha, CAO, Camacho, Macanudo i ungefär den ordningen.

Men, som det tidigare nämnts i denna tråd, du borde nog först lära dig skriva innan du ger dig på en cigarr.

Sen vill du nog prova dig fram vilken storlek du trivs bäst med (Churchill, Torpedo/Belicoso, Robusto, Toro osv.) Och sen vilken styrka du gillar bäst, Mild-Medium eller full.

Och sen vill du nog prova vilken smak du föredrar. Cigarrer med Ljusa wrappers är oftast mildare, medan mörkare vanligtvis är starkare. Conneticut och Sumatra wrappers är oftast mildare. Habano är oftast medium, och Maduro och Corojo är traditionellt starkare.
Men det finns naturligtvis undantag även här, eftersom det i högsta grad beror på vilken filler och binder de använt i cigarren.

Bara att prova sig fram.
Citera
2014-05-28, 22:18
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Sen vill du nog prova dig fram vilken storlek du trivs bäst med (Churchill, Torpedo/Belicoso, Robusto, Toro osv.) Och sen vilken styrka du gillar bäst, Mild-Medium eller full.

Och sen vill du nog prova vilken smak du föredrar. Cigarrer med Ljusa wrappers är oftast mildare, medan mörkare vanligtvis är starkare. Conneticut och Sumatra wrappers är oftast mildare. Habano är oftast medium, och Maduro och Corojo är traditionellt starkare.
Men det finns naturligtvis undantag även här, eftersom det i högsta grad beror på vilken filler och binder de använt i cigarren.

Bara att prova sig fram.

Å andra sidan innehåller mörka wrappers mer socker och tenderar ha en sötare smak...därför rekommenderar jag ofta maduros till nybörjare. En mindre cigarr är som regel starkare så en mörk robusto eller Churchill är en bra nybörjarcigarr. Men det är som du säger också en smaksak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in