2014-05-21, 16:05
Medlem
Instant-Neccs avatar
Hej,

Har nu köpt en iphone 5s. Till min stora förvåning passade inte mitt vanliga simkort som jag använt till min iphone 3 till denna nya lur. Jag har telenor. Jag surfade in på deras hemsida och såg att man var tvungen att beställa ett nytt kontantkort - DOCK har jag letat nu 30 minuter utan att hitta sidan där man kan göra detta. Läste även att det kostar 200kr för ett nytt kontantkort vilket jag tycker är katastrof. Är nu bara trött på telenors dåliga service och vill gärna ha telefonen fungerande så snabbt som möjligt.

Vad kan jag göra?
Citera
2014-05-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Instant-Necc
Hej,

Har nu köpt en iphone 5s. Till min stora förvåning passade inte mitt vanliga simkort som jag använt till min iphone 3 till denna nya lur. Jag har telenor. Jag surfade in på deras hemsida och såg att man var tvungen att beställa ett nytt kontantkort - DOCK har jag letat nu 30 minuter utan att hitta sidan där man kan göra detta. Läste även att det kostar 200kr för ett nytt kontantkort vilket jag tycker är katastrof. Är nu bara trött på telenors dåliga service och vill gärna ha telefonen fungerande så snabbt som möjligt.

Vad kan jag göra?

Du behöver ett nanosim, det går att klippa, men är svårt - och förutsätter att du inte har ett allt för gammal simkort.
Citera
2014-05-21, 16:17
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instant-Necc
Hej,

Vad kan jag göra?
Ta kontakt med Telenor och be att de skickar ett nytt SIM till dig.
Citera
2014-05-21, 16:17
Medlem
Uninteresteds avatar
Du behöver denna: http://www.mobilprylar.nu/iphone-5-5...-nano-sim.html

Eller så går du till närmaste telefonbutik och frågar om hjälp. Bör väl kosta MAX 50:-, om dom inte bjuder på det, har hänt mig.
Citera
2014-05-21, 16:19
Medlem
jsson98s avatar
När jag införskaffade ny mobil som krävde mikro sim så gick jag till Telenor och så klippte de till det helt gratis
Citera
2014-05-21, 22:49
Medlem
Instant-Neccs avatar
Gick in till en telenor-butik och dom fixade ett nano-simkort till mig helt utan kostnad, trots att det står på deras hemsida att det kostar 200 kr att beställa ett nytt. Allt löste sig och jag blev mycket glad igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in