• 1
  • 2
2014-05-21, 13:46
Medlem
Kattafankens avatar
http://www.bangkokpost.com/most-rece...eath-in-phuket

Enligt Bangkokpost ovan så hoppade en svensk man i 50-årsåldern ut genom fönstret på tredje våningen och avlider av sina skador, strax efter att ha haft ett hett gräl med sin 32-åriga Thailändska fru.

Det låter som en omvänd variant av balkongflickorna i Malmö.
Citera
2014-05-21, 14:25
Medlem
TheJackets avatar
Han blev knuffad av kvinnans släktingar.
Citera
2014-05-21, 17:53
Medlem
Balkonghopp måste vara med på top 3 lista på utlänningars dödsorsak i Thailand.Svenskar,finnar,norrmän,irländare,österik are,engelsmän,estländare finns bland dom nationaliter när man googlar på ämnet...ibland har "självmordsoffret"lyckats låsa balkongdörren inifrån och i nästan i alla fall har det varit litet tjaffs med lilla thaifrugan alt.pojkvännen
mvh.Raikkonen
Citera
2014-05-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han blev knuffad av kvinnans släktingar.
Källa på det! Dumt att tramsa fram ett svar om man inte kan styrka sin utsaga.

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
I nuläget föreligger inget brott ö.h. så... discuss?
hittar inte ens "olyckan" på phuketgazette.net

Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Balkonghopp måste vara med på top 3 lista på utlänningars dödsorsak i Thailand.Svenskar,finnar,norrmän,irländare,österik are,engelsmän,estländare finns bland dom nationaliter när man googlar på ämnet...ibland har "självmordsoffret"lyckats låsa balkongdörren inifrån och i nästan i alla fall har det varit litet tjaffs med lilla thaifrugan alt.pojkvännen
mvh.Raikkonen

Fall från balkonger eller andra höga höjder är helt riktigt ganska vanligt förekommande bland utländska turister i Thailand. Nästan uteslutande män. Olyckor överhuvudtaget är vanliga.

Trafikolyckor, drunkningsolyckor, fallolyckor, ibland också olyckor i samband med elektricitet.
Tror att en del av förklaringen står att finna i att turister/expats intar mer alkohol än vad man normalt kanske skulle göra här hemma, och i situationer där man borde undvikit detta...

Givetvis förekommer det säkert att vissa dödsfall beror på att de fått "hjälp" över balkongräcket men i många fall tror jag det är så enkelt att landet är fullständigt nedlusat av allmäna loosers,
håglösa vagabonder, livströtta halvalkisar och personer vars tid kvar i livet är utmätt pg.a sjukdom.
Citera
2014-05-22, 00:44
Medlem
http://theync.com/suicide/shirtless-man-in-thailand.htm
Citera
2014-05-22, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia

Han verkar fett ostabil. Måste ha fått en rejäl snedfylla, eller börjat kört Yaba. Ledsen på frugan eller liknande. Svårt att höra vad han säger, men det är ju uppenbart självförvållat.

Dock inget högt fall, så klumpigt försök till självmord.
Citera
2014-05-22, 00:54
Bannlyst
Min gissning är att mannen på uppmuntring utav frugan tagit ut en större summa pengar för okänt ändamål och sedan har hon hjälpt denne över balkongräcket
Senast redigerad av tattarbajs 2014-05-22 kl. 00:57.
Citera
2014-05-22, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Källa på det! Dumt att tramsa fram ett svar om man inte kan styrka sin utsaga.

hittar inte ens "olyckan" på phuketgazette.net

http://www.thephuketnews.com/swede-l...ouse-46372.php

Han "hoppade"! Jo tjena. . Mycket vanligt att västerlänningar "råkar" trilla ner från balkonger i Thailand. I regel får de hjälp av kvinnans "bror" , vilken i själva verket är hennes thaisnubbe. Sen att svenne har krökat hårt i dagar gör inte saken bättre.
Senast redigerad av glendale 2014-05-22 kl. 01:53.
Citera
2014-05-22, 03:20
Medlem
Raggdoll3s avatar
Vid ett tidigare tillfälle då en man med skorna hopknutna gjort en flygning sa polisen att det självklart var en olycka men rekommenderade västländare att bo på första våningen om man flyttar ihop med en lokal kvinna.

Självklart är killen mördad
Citera
2014-05-22, 03:51
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Självklart är killen mördad

Hur vet jag det, jag som aldrig varit i Thailand? Är det en livförsäkring som löses ut när Svenskar ramlar från balkonger, någon slags socialhjälp som startar? Hjälp mig här, jag kan inte se mekanismen,
Citera
2014-05-22, 11:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Menar du att det där skulle vara den svenske man som denna tråd handlar om?
Citera
2014-05-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Menar du att det där skulle vara den svenske man som denna tråd handlar om?

Jag tror att mannen i filmen är estländaren som var hög på crystal och ketamine när han gjorde en dykning från sin balkong för några veckor sen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in