Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Försökte han tvinga henne till abort? Försökte han utföra aborten själv eller tvingade han in henne på sjukhus eller vad hände?
Nej, men rimligtvis torde det ändå vara svårt att förena känslomässig utpressning med den svenska statsfeministiska uppfattningen att ingen annan än kvinnan bör ha något att säga till om frågor som abort, då kvinnans rätt över sin kropp är oantastlig (nej, jag kan inte förklara hur det går logiskt ihop med svenska statsfeminismens syn på prostitution, det får du i så fall fråga närmaste statsfeminist om)? Jag är rätt säker på att det är betydligt mer konkret press, eller "förtryck", i att hota lämna ens partner, än det "patriarkatet" utövar på kvinnor så att de "tvingas" sminka sig, bete sig på ett viss sätt, göra vissa utbildnings- och karriärsval, tvingar kvinnor att ha ett visst kroppsideal, samt annat som den av svenska staten finansierade konspirationsteorin hävdar att detta osynliga patriarkat sysslar med och som därför måste bekämpas för tiotals miljarder skattekronor årligen.
Finns det i förbigående någon svensk statsfeminist i tråden som kan ange om jag (heterosexuell man) kommer att någonsin få en inbjudan till patriarkatet, eller om jag på något sätt måste själv ansöka om att få gå med? Jag skulle gärna vilja vara med på att rösta om vilken kroppsideal kvinnorna ska tvingas ha, för bengetsidealet för klädmodeller är inte alls min grej. Jag är faktiskt förvånad över att de heterosexuella män som tydligen ska utgöra patriarkatet har valt samma kvinnliga kroppsideal som kvinnliga och homosexuella kläddesigners... Jag undrar även om det här patriarkatet fortfarande inkluderar judarna och den enda skillnaden från den tidigare teorin är att även alla andra (heterosexuella) män har gått med i den?