2014-05-21, 07:10
Medlem
Hejan!

Har en nära vän som mår lite kasst då hon hamnat hos kronofogden. Hon ska nu få tillbaks några tusen från skatten. Hur lyder regeln här? Får hon pengarna eller dras det direkt till kronofogden. Hon har inte fått något som helst besked från kronofogden angående detta eller fått någon utmätning eller annan påföljd.
Beloppet hon ska få tillbaks är mindre än skulden. Inte med mycket men lite.
Citera
2014-05-21, 07:29
Medlem
för mig sa dem att de hade dragit min skatteåterbäring men fick endå hem papper så jag kunde hämta ut pengarna 2 månader senare?
varför detta misstag vet jag inte
jag tacka och bocka utan minsta tanke att ringa kronis
Citera
2014-05-21, 07:31
Medlem
Inga pengar kommer att betalas ut till din vän!
Citera
2014-05-21, 07:34
Medlem
Kronkalle läggar vantarna på pengarna direkt, utan något som helst besked om det. Men skulden minskar ju lite iaf!
Citera
2014-05-21, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vokal91
Hejan!

Har en nära vän som mår lite kasst då hon hamnat hos kronofogden. Hon ska nu få tillbaks några tusen från skatten. Hur lyder regeln här? Får hon pengarna eller dras det direkt till kronofogden. Hon har inte fått något som helst besked från kronofogden angående detta eller fått någon utmätning eller annan påföljd.
Beloppet hon ska få tillbaks är mindre än skulden. Inte med mycket men lite.

Kronis tar pengarna direkt... Din "vän" får bara ett litet papper som berättar att just Kronis tagit dem.....
Citera
2014-05-21, 09:21
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Har man skulder sa ar det basta man kan gora att skippa allt forutom det mest livsnodvandiga och betala, betala, betala. Din kompis ska vara glad att hon fatt aterbaring som gar till fogden. Mindre skuld, hurrah!!
Citera
2014-05-21, 09:25
Medlem
Grizzzlys avatar
Lånar tråden lite. Hur är det om man har en liten skuld (5000 kr) och betalar den direkt. Hur lång tid tar det innan man får ta lån, köpa på avbetalning, söka lägenhet osv.
Citera
2014-05-21, 11:38
Medlem
2 år efter att skulden är betald.
Citera
2014-05-21, 12:14
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzzly
Lånar tråden lite. Hur är det om man har en liten skuld (5000 kr) och betalar den direkt. Hur lång tid tar det innan man får ta lån, köpa på avbetalning, söka lägenhet osv.

Har du fått en betalningsanmärkning, så sitter den kvar i 3 år från den dagen den uppstod. Du får alltså inga lån etc innan den är borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in