Citat:
Ursprungligen postat av
Hiitsme
Jag har mer eller minde uteslutit de snabba kolhydraterna och äter ganska lite mättat fett sedan jag fick veta detta. Har dock konverserat med min psykläkare som har berättat att man tar den här sortens tester på folk som tar neuroleptika numera.
Visst, en viss del kolesterol behövs men det skall inte vara för högt. Nej jag fick bara veta totalkolesterolet.
Men jag skall träffa vårdcentralens livsstivssjuksköterska nästa vecka. Vi får se vad hon säger. Jag har skrivit ner lite frågor som jag skall ställa till henne.
Du har annat att bekymra dig om-totalkolesterolet sänks INTE för att du undviker fett.
Ingen vet som nån sa , nej just det.
Det är ett värde man kan testa , därför testar man .. till vad nytta vet jag inte längre.
Inflammationer i kärl orsakar proppar och kolesterol har inget med inflammationerna att göra.
Försöka sänka kolesterol är som att ösa en Atlantångare med en potta. Man tar bort vatten med inte läckan"
Viktigare är att du mår bra på dina neuroleptika.
Det är faktiskt inte heller någon lag på att besöka dessa "livsstils sjuksköterskor" heller fö.
Bequerel är cancerogent och en väl utförd reklamgimmick. Ät inte det.
Egentligen blir jag så arg att jag kokar när jag hör sånt här.
Hon borde väl vara mer uppmärksam på om du är glad och lycklig, om din medicin fungerar tillfredställande. Om hon han stödja på annat sätt? Eller har hon inga kunskaper om psykiatri ? Troligen inte.
Leg SSK med VUB Psykiatri med flera.