2014-05-20, 22:09
Medlem
Hej!

Jag tog studenten för 2 år sedan och jag gick ut med 600 IG-poäng (7 ämnen). Därefter jobbade jag i två år och nu är vi här. Så nu har jag bestämt mig för att fixa mina betyg så att jag kan börja plugga på Högskola/Universitet.

Så min fråga lyder såhär: Om jag börjar plugga Allmän kurs på en Folkhögskola kommer jag då bara behöva plugga upp dem ämnerna jag har fått IG på?
Om det inte är så kan du då förklara vad som händer?

---
Jag skriver väldigt sällan på Svenska så jag ber om ursäkt om något är grammatiskt fel.
/DizzEye
Citera
2014-05-20, 22:17
Bannlyst
Du får oftast läsa hela kursen som antingen är 1 eller 2 år beroende på om du har betyg och ett års arbetslivserfarenhet. I kursen ingår flera gymnasieämnen och du får även plugga de du har godkänt i
Citera
2014-05-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattarbajs
Du får oftast läsa hela kursen som antingen är 1 eller 2 år beroende på om du har betyg och ett års arbetslivserfarenhet. I kursen ingår flera gymnasieämnen och du får även plugga de du har godkänt i

Tack för ditt snabba svar!

Men hur får man exakt reda på ifall det är 1 eller 2 år? Har verkligen inte lust att spendera 2 år på folkhögskola.
Citera
2014-05-21, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DizzEye

Men hur får man exakt reda på ifall det är 1 eller 2 år? Har verkligen inte lust att spendera 2 år på folkhögskola.
Du kallas på en intervju efter du har sökt där kan du ställa vilka frågor du vill. Hade du ig i samtliga gymnasiebetyg? Isåfall lutar det tyvärr åt två år
Citera
2014-05-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DizzEye

Då kör du ett år komvux istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in