I torsdags fick jag en smäll av en kompis på örat och min trumhinna sprack, det fick jag bekräftat på Vårdcentralen. Jag har dock inte ont och ingen infektion/feber.
Eftersom jag arbetar som musiker ca 4 dagar i veckan är jag väldigt orolig för skadan som har uppstått.
Jag har läst någonstans att om det inte läker av sig självt efter ett par dagar så löper man stor risk att behöva operera. Kan man utsätta sig för ljud efter operationen? Det kanske är inte är någon fara om man försiktigt sätter i en öronpropp?
Återgår hörseln till det normala eller märker man någon skillnad (diff mellan öronen) efter en fettoperation av örat?
Jag har en resa bokad till Grekland utan avbeställningsskydd 23/6, på nätet står det att man inte ska flyga 2 månader efter en operation. Antar att det är med en viss säkerhetsmarginal, kommer jag ha oddsen på min sida att kunna flyga om en månad?
Har spräckt trumhinnan p.g.a öroninflammation för ett par år sedan. Normalt sett läker trumhinnan av sig själv, vilket den gjorde för mig, tog ca tre veckor för den att läka. Precis i början hörde jag väldigt dåligt och hade svårt att orientera ljudkällor, men två, tre veckor senare var min hörsel helt normal igen.
Använde inte öronproppar och duschade inte örat på många veckor. Efter tre veckor tog jag bara fuktad trasa och torkade ytterörat försiktigt.
Ok, tack för era svar! Då antar (läs hoppas) jag att det inte behöver opereras och att hörseln återhämtar sig så att den blir som den var förut! Får se vad dom säger på Öron- näsa- hals imorgon!
Jag måste haft tur som klarat mig från infektion, jag spelade samma torsdag som det uppstod, i pausen.
Gick in på toaletten, hällde vatten i örat om tron att det var en vaxpropp, gjorde skitont så jag var tvungen att vända tillbaka på huvudet så att det rann ut efter att ha haft det några sekunder i örat.
Sen körde jag vidare på kvällen utan öronpropp, vi spelade ganska högt.
Dagarna efter när vi spelade körde jag med en propp som säkert inte var helt ren.
Gjorde typ alla fel man kan göra men verkar ha klarat mig från en infektion.
Senast redigerad av RobinJacobsson 2014-05-20 kl. 20:06.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!