• 1
  • 2
2014-05-20, 15:58
Bannlyst
Hej

Måste ha nya däck och villa komma undan så billigt som möjligt med bra kvalité! Kika lite på dackonline.se och undrar om sidan är seriös? Någon köpt därifrån tex?
Citera
2014-05-20, 16:02
Medlem
rallykalles avatar
Har köpt däck där två gånger. Har fungerat klockrent.
Citera
2014-05-20, 16:16
Medlem
Har handlar på däckonline och skruvat.se. Båda var bra. Kolla båda och jämför för de är billigast på olika däck.
Citera
2014-05-20, 16:21
Medlem
Det är inga problem. Du betalar med kort så banken är deras kund och du är bankens kund. Åk till en lokal verkstad, inte till en däckfirma för montering och balansering, om du inte får ett bra pris. Såna kan bli sura och ta ut överpriser för webshops är deras konkurrenter. Jämför mellan olika. Ibland kan du få en bra deal på en gummiverkstad men oftast kommer du billigare undan i en webshop. Jag köpte till exempel vinterdäck på en däckfirma i januari, för då hade halva säsongen gått och priset sänktes.
Citera
2014-05-20, 17:36
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronniehg
Har handlar på däckonline och skruvat.se. Båda var bra. Kolla båda och jämför för de är billigast på olika däck.

Instämmer med citerad talare.
Har funkat klockrent med båda leverantörerna!
Citera
2014-05-20, 17:40
Medlem
Mjölkmannen11s avatar
Både dackonline.se och dack365.se är två billiga sidor som får tummen upp av mig!
Citera
2014-05-20, 17:44
Medlem
Erk Swedes avatar
Oftast har dom dessutom samarbete med någon lokal firma,så då hämtar man bara däcken där ,och får dom påslagna och balanseade för billig peng.
Citera
2014-05-20, 22:48
Medlem
Har köpt på följande med gott resultat!

Däckonline.se
Skruvat.se
Bythjul.com

Har varit mest nöjd med Skruvat och Bythjul, men man kan använda däckonline´s sammarbetspartners för montering oavsett av vem man köpt däcken av.
Däcken från Däckonline har varit lite gamla i datumstämplen, inget jag bryr mig jättemycke om, men tråkigt om man ska sälja hjulen efter något år, och den köparen bryr sig!

Man kan också få däcken levererade till deras samarbetspartner, så ringer denna när däcken dykt upp och ni kan komma överens om en tid.
Citera
2014-05-21, 22:04
Medlem
Har köpt från dem en 4-5 gånger utan problem.
Citera
2014-05-21, 22:52
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Det vanligaste klagomålet jag hör om däckonline är att ibland har dom lång leveranstid.
Och det tror jag beror på att den aktuella storleken är slutsåld och dom väntar på en leverns som drar ut på tiden.
Har dom däcken i lager så levererar dom snabbt.
Sen om jag ska tro på min chef så är dom inte särskilt billiga.
Citera
2014-05-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Det vanligaste klagomålet jag hör om däckonline är att ibland har dom lång leveranstid.
Och det tror jag beror på att den aktuella storleken är slutsåld och dom väntar på en leverns som drar ut på tiden.
Har dom däcken i lager så levererar dom snabbt.
Sen om jag ska tro på min chef så är dom inte särskilt billiga.
Billigast av nätbutikerna är de oftast i vart fall,de tar heller inget extra för frakten vilket många av de andra gör och vill man betala via faktura istället för med kort så tar de inte heller ut någon avgift för detta vilket i princip alla andra gör.
De har även en sökfuntkion där man kan söka samarbetspartners som lägger på däcken på fälgarna i området där man bor och vad det kostar att göra det.

Det negativa med firman är att om det strular så är inte kundtjänsten mycket att hänga i granen,så se till att spara kopior på allt speciellt om du väljer att betala via faktura då det inte verkar vara några stjärnor som arbetar på deras ekonomiavdelning dvs de slarvar gärna bort fakturabetalningar.
Citera
2014-05-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocke74
Har köpt på följande med gott resultat!

Däckonline.se
Skruvat.se
Bythjul.com

Har varit mest nöjd med Skruvat och Bythjul, men man kan använda däckonline´s sammarbetspartners för montering oavsett av vem man köpt däcken av.
Däcken från Däckonline har varit lite gamla i datumstämplen, inget jag bryr mig jättemycke om, men tråkigt om man ska sälja hjulen efter något år, och den köparen bryr sig!

Man kan också få däcken levererade till deras samarbetspartner, så ringer denna när däcken dykt upp och ni kan komma överens om en tid.

Jag beställde mina Federal-däck från Däckonline i januari och de var tillverkade ett knappt halvår innan. Helt okej enligt mig.

Angående montering och balansering så åkte jag till en däckfirma som sade att webshops är deras konkurrenter och att de då var tvungna att prissätta högre. Påvisade att så inte var fallet (att köpa av däckfirman var inte ens något alternativ då däcken jag ville ha inte säljs av firman) och fick det efter om och men lite billigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in