2014-05-20, 12:16
Medlem
BradSs avatar
Finns det verkligen ingen vettig Thunderbolt-HUB som ger min Mac fler Thunderbolt-portar? Jag känner ju till Lacie-"hubben" men den har två thunderbolt-portar, en in och en ut - det är ju ingen hub! Jag vill ha en in-port och kanske tre-fyra ut!
Citera
2014-05-20, 13:00
Medlem
Pappersvargens avatar
Edit:

De flesta TB-enheter har både in och utgångar så att du kan seriekoppla (daisy chain). Annars har jag inte sett någon hub för TB.
Citera
2014-05-27, 16:57
Har också kollat lite efter thunderbolt-hubbar och motsvarande men eftersom att Intel inte ger ut sina thunderbolt-chip till småföretag så finns det inte så mycket att välja på för tillfället
Citera
2014-06-12, 20:07
Medlem
Joomlas avatar
Bumpar denna lite... Jag har blivit med rMBP och jag känner jag vill ha någon sorts hub att docka datorn med när jag sitter vid skrivbordet. Det jag vill uppnå är att kunna koppla in högtalare, ethernet och gärna få någon extra USB-port (t.ex till min trådlösa Logitech-mus som kräver en liten USB-dongel) via Thunderbolt.

Alla dock:ar jag hittat hittills kostar >1400 kr, kanske lite i överkant vad jag känner det är värt att slippa koppla in och ur några sladdar. Alternativet är väl någon bra USB3-hub men känns ju trist att använda en av två portar som dessutom har... vadå? Halva TB-bandbredden?
Citera
2014-06-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Bumpar denna lite... Jag har blivit med rMBP och jag känner jag vill ha någon sorts hub att docka datorn med när jag sitter vid skrivbordet. Det jag vill uppnå är att kunna koppla in högtalare, ethernet och gärna få någon extra USB-port (t.ex till min trådlösa Logitech-mus som kräver en liten USB-dongel) via Thunderbolt.

Alla dock:ar jag hittat hittills kostar >1400 kr, kanske lite i överkant vad jag känner det är värt att slippa koppla in och ur några sladdar. Alternativet är väl någon bra USB3-hub men känns ju trist att använda en av två portar som dessutom har... vadå? Halva TB-bandbredden?
Du kommer inte komma undan billigare tyvärr. Alternativet är att köpa en Cinema display vilken kan agera som hub, men det är ju en ännu större kostnad, x antal tusenlappar, något billigare på begagnatmarknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in