2014-05-19, 18:08
Medlem
Hej! Lyckades inte googla fram ngon som varit med om nt liknande. Jag har en Macbook Pro Mid 2009, 2,26 GHz Intel Pro Duo och egeninstallerad 8 GB RAM.

Fr typ en vecka sen slutade Mavericks fungera mitt under en session typ helt. Alla program som var uppe hngde sig och det tog ca 10 min styck att tvngsavsluta, att starta upp dem igen var lika lngsamt. Frskte starta om datorn men mttes av en evig apple-symbol och laddningscirkel. Testade att starta i Safe, starta om PRAM (eller liknande) men fick samma resultat. Ominstallerade till slut Mavericks. D kom jag fram till skrivbordet till slut (vet inte hur lng tid det tog men ett antal timmar tminstone). Den var dock lika seg d s jag frskte starta om: Evig apple-logga. Eller tminstone oacceptabelt lng (>2 h innan jag stngde av).

Hursomhelt testade jag att ppna Boot Camp (Windows 7), och det fungerar felfritt, vilket knns skumt. Skulle en partition av en hrddisk kunna haverera men inte resten? Eller r det ngot annat fel kanske? Tnkte precis starta om den i recovery-mode och testa repareringsverktygen men tnkte att jag lika vl kunde frga hr frst.

Fr vrigt kan kraschen ha kommit i anslutning med ett fall (~30 cm) men p sistone har det blivit mnga badbollar, tvngsavslutningar och insta-omstartningar (i brist p en bttre term), s knns mer som en logisk uppfljning frn det n fallet.

Tack p frhand!
Citera
2014-05-19, 23:52
Medlem
Lste sig (mot frmodan) av en kontroll och skivreparation av Macintosh-partitionen.

Om ngon fr liknande problem:
1. Stng av datorn
2. Stt igng datorn och hll nere command(cmd)+r samtidigt tills Apple-loggan dyker upp.
3. Klicka in p skivverktyg.
4. Kontrollera Macintosh-skivan.
5. Om problem upptcks, reparera.

Det var tminstone allt jag behvde gra, om nu inte det jag gjorde tidigare (se originalposten) ocks behvdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in