Ser ut att ha varit en fruktansvärd kollision Måste ha gått riktigt fort i personbilen.
En svår trafikolycka har inträffat på länsväg 27 i höjd med Limmared.
Minst en person har omkommit när en buss i linjetrafik frontalkrockat med en personbil.
- Personen som satt i personbilen är avliden, säger Tomas Gunnarsson, stabschef vid Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund.
Mejla
SOS fick larm om olyckan strax efter klockan 23 på söndagskvällen. En buss från Västtrafik i linjetrafik och en personbil har frontalkrockat på väg 27 i höjd med Limmared.
- Bilen är helt demolerad och personen i bilen har omkommit, säger Tomas Gunnarsson, stabschef vid Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund.
Västtrafikbussen hade tre passagerare och två av dem hade tagit sig ut ur bussen själva när räddningspersonal kom till platsen. Även chauffören befann sig ute.
- De är oklart hur skadade passagerarna är men alla tre kommer att föras med ambulans till sjukhus, säger Tomas Gunnarsson. Chauffören är fysiskt oskadd men väldigt chockad.
Minst en har avlidit
Det ska enligt Tomas Gunnarsson inte ha gått att avgöra direkt hur många som befann sig i bilen, men minst en person har alltså avlidit.
- Föraren kommer naturligtvis att tas ur tjänst. Han får träffa sjukvårdspersonal och en enhetchef från Veolia kommer att åka till platsen, säger Klara Haage, pressansvarig på Veolia Transport.
Hon säger också att man inte vet hur olyckan inträffat.
- Vi får nu vänta på polisutredningen, säger Klara Haage. Och vi får se vad föraren kommer att behöva för vård, det får visa sig allt eftersom.
Senast redigerad av Sinclaire 2014-05-19 kl. 01:19.
Jag var på platsen, men inte tillräckligt nära för att se något av intresse.
Men det hela får mig att tänka på olyckan som var förra(?) året där också en linjebuss och personbil frontalkrockade, den gången utanför Länghem någon mil västerut. Även där med dödlig utång för personbilsföraren. Den gången var det tydligen självmord.
Bör även tilläggas att det var bitvis väldigt dimmigt på platsen.
Ser ut att ha varit en fruktansvärd kollision Måste ha gått riktigt fort i personbilen.
En svår trafikolycka har inträffat på länsväg 27 i höjd med Limmared.
Minst en person har omkommit när en buss i linjetrafik frontalkrockat med en personbil.
- Personen som satt i personbilen är avliden, säger Tomas Gunnarsson, stabschef vid Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund.
Mejla
SOS fick larm om olyckan strax efter klockan 23 på söndagskvällen. En buss från Västtrafik i linjetrafik och en personbil har frontalkrockat på väg 27 i höjd med Limmared.
- Bilen är helt demolerad och personen i bilen har omkommit, säger Tomas Gunnarsson, stabschef vid Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund.
Västtrafikbussen hade tre passagerare och två av dem hade tagit sig ut ur bussen själva när räddningspersonal kom till platsen. Även chauffören befann sig ute.
- De är oklart hur skadade passagerarna är men alla tre kommer att föras med ambulans till sjukhus, säger Tomas Gunnarsson. Chauffören är fysiskt oskadd men väldigt chockad.
Minst en har avlidit
Det ska enligt Tomas Gunnarsson inte ha gått att avgöra direkt hur många som befann sig i bilen, men minst en person har alltså avlidit.
- Föraren kommer naturligtvis att tas ur tjänst. Han får träffa sjukvårdspersonal och en enhetchef från Veolia kommer att åka till platsen, säger Klara Haage, pressansvarig på Veolia Transport.
Hon säger också att man inte vet hur olyckan inträffat.
- Vi får nu vänta på polisutredningen, säger Klara Haage. Och vi får se vad föraren kommer att behöva för vård, det får visa sig allt eftersom.
Bilen ser ut att vara en Volvo 850, stylad med hellackade stötfångare. Det ger vid handen att sannorlikheten föraren är en ung man är stor, vill man vara fördomsfull bekräftar det givetvis vad som syns på resterna av bilen, det har gått fort.
Ja jag kommer ihåg den olyckan utanför länghem med, den var riktigt allvarlig den med.
Men det enda man fått Fram är att det är en man och bilen ser man på bilden ser ut att vara en Volvo 850 någon som vet nån i den trakten som kör runt i en sån? borde ju vara lät att se på FB om någon har skrivit på "dennes" sida osv.
Fick reda på i morse att det var en väldigt nära barndomsvän till mig, som jag spenderade många dagar med förr.
Nu är det andra kompisen som gått bort inom 2 månaders tid, trodde inte det kunde bli värre när förra kompisen omkom i en bilolycka utanför svenljunga, men tydligen kunde det...
Fick reda på i morse att det var en väldigt nära barndomsvän till mig, som jag spenderade många dagar med förr.
Nu är det andra kompisen som gått bort inom 2 månaders tid, trodde inte det kunde bli värre när förra kompisen omkom i en bilolycka utanför svenljunga, men tydligen kunde det...
R.I.P kompis vi ses på andra sidan!
Vet du om det var olycka eller om det låg något annat bakom?
Vet du om det var olycka eller om det låg något annat bakom?
Vad jag har hört så mådde han inte helt bra, hörde också att hans flickvän hade gjort slut någon dag tidigare, som han inte tog helt enkelt...
Väldigt sorgligt det som hände iallafall, en väldigt bra kille som alltid var snäll mot alla.
Träffade nyss en bekant som var passagerare på bussen. Enligt henne hade bussföraren och den mötande bilen båda bländat ner. Så det var helt oväntat att den mötande bilen skulle komma över på fel sida. Hon hade fått ont i höger knä och i huvudet.
Vad jag har hört så mådde han inte helt bra, hörde också att hans flickvän hade gjort slut någon dag tidigare, som han inte tog helt enkelt...
Väldigt sorgligt det som hände iallafall, en väldigt bra kille som alltid var snäll mot alla.
Vill du gå ut med namn? Jag känner nämligen människor i Limmared i den åldern så man vill ju vara på den säkra sidan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!