2014-05-18, 17:09
Medlem
Någon människa som vet något angående lån? behöver låna 50.000 kronor med så låg ränta som möjligt. Min föräldrar kan inte ta mer lån förrens om 1 år pga dem har låst sin boränta eller vad de heter. Annars hade dem kunnat ordna ett bra lån. Behöver pengarna till en bil!
Citera
2014-05-18, 17:18
Medlem
Diablo1118s avatar
Bäst ränta får du nog av din bank....eller av en ny bank om du flyttar dina affärer till dem.
De ställs krav på Tillsvidareanställning, kreditupplysning etc.

I andra hand är det nog vissa bilfirmor som kan erbjuda bra ränta.

Fast att låna till en bil är inget jag skulle rekommendera. Bättre att spara ihop 50K. Kan man inte göra det på ett år bör man heller inte köpa en bil.
Citera
2014-05-18, 17:32
Medlem
seattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adr3anC
Någon människa som vet något angående lån? behöver låna 50.000 kronor med så låg ränta som möjligt. Min föräldrar kan inte ta mer lån förrens om 1 år pga dem har låst sin boränta eller vad de heter. Annars hade dem kunnat ordna ett bra lån. Behöver pengarna till en bil!

Kolla in Swedbank's medlemsbillån, kanske kan vara något?
Citera
2014-05-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seattle
Kolla in Swedbank's medlemsbillån, kanske kan vara något?

Uppskattas att du försöker hjälpa mig, min familj har dock SEB så.
Citera
2014-05-18, 18:09
Medlem
sexysantas avatar
http://www.compricer.se/billan/
Citera
2014-05-18, 18:20
Medlem
Citat:

Även om dem har bundet bolån så sålänge som det finns utrymme (dvs mindre än 85% är belånat) så går det att utöka bolånet. Kan dock tillkomma kostnad för pantbrev om det inte finns tillräckligt.
Citera
2014-05-18, 18:50
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Uppskattas att du försöker hjälpa mig, min familj har dock SEB så.

Det går både byta bank och ha flera banker.
Är du med i något fack har de ibland ganska bra medlemslån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in