2014-05-18, 16:05
Bannlyst
Jag studerar på högskola och får studiebidrag + studielån. Jag söker jobb men får inget. Jag vill ha mer pengar, finns det bidrag eller annat att göra? Jag funderar på att odla cannabis och sälja men, helst en grön verksamhet?

No pun intended, lol
Citera
2014-05-18, 16:05
Medlem
Talamuss avatar
Du söker fler jobb.
Citera
2014-05-18, 16:10
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Spelar du spel eller något annat intressant så skapa ett youtube konto och gör videos med kvalité, ganska lätt att bli stor då och dom som är stora på YouTube tjänar vääldigt bra. Dom behöver inget annat jobb.
Citera
2014-05-18, 16:11
Medlem
pickledonions avatar
Stipendium kan man ju söka.
Citera
2014-05-18, 16:23
Medlem
Stone..s avatar
Sök sommar jobb.
Citera
2014-05-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Spelar du spel eller något annat intressant så skapa ett youtube konto och gör videos med kvalité, ganska lätt att bli stor då och dom som är stora på YouTube tjänar vääldigt bra. Dom behöver inget annat jobb.

Är inte ett seriöst förslag för de flesta då det av det är en sjukt liten chans att du som person har allt som krävs för lyckas på youtube, slå inte dunster i ögonen på folk.
Citera
2014-05-18, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Du söker fler jobb.
Läs tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Har faktiskt tänkt på att börja streama på bl.a. Twitch då jag spelar väldigt mycket Dota 2!

Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Stipendium kan man ju söka.
Ska kolla närmare på det!

Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Sök sommar jobb.
Läs tråden.
Citera
2014-05-18, 18:45
Medlem
bostadsbidrag
Citera
2014-05-18, 18:47
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prq
Läs tråden.

Hur många jobb har du sökt?
Citera
2014-05-18, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Hur många jobb har du sökt?
Alla jag har behörighet till, kollar arbetsförmedlingen varje dag i hela mitt län.
Citera
2014-05-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prq
Alla jag har behörighet till, kollar arbetsförmedlingen varje dag i hela mitt län.

Här har vi stora problemet. Företag undviker att annonsera efter den här typen av arbetskraft då de skulle få för många ansökningar. Inget företag vill ha 500+ ansökningar. Du söker ett feriejobb, dessa söker du genom att prata med folk i din närhet. Snacka med tränaren i ditt fotbollslag, din frisör och alla andra som du känner. Med lite tur så känner någon av dem någon som behöver anställa en person.

Kolla med matbutiker, restauranger och överallt där du tror att de han behöva någon som jobbar några timmar en helg eller kväll.
Citera
2014-05-20, 00:54
Medlem
Skaffa ett jobb, sälj gräs, köp något från kina och kräng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in