2014-05-17, 21:27
Medlem
Hejsan.

Jag har försökt att köra min synology nas med flera olika sorters VPN kopplad till. Men jag får bara ut 1.5mb/s. Kör jag med samma vpn på datorn, så får jag nästan max.

Jag har provat med 2 olika VPN tjänster också och det går fortfarande lika slött. Men nu funderar jag på en annan lösning.

Är det möjligt att köra okrypterad trafik till min linux server och sedan VPN'ar linux servern det vidare istället?

Illustrerad bild: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ntitled123.png

Tack på förhand!
Senast redigerad av Kvasten 2014-05-17 kl. 21:33.
Citera
2014-05-17, 21:38
Bannlyst
Varför vill du göra det såhär komplicerat?
Citera
2014-05-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prq
Varför vill du göra det såhär komplicerat?
Om jag låter nasen göra det, så får jag ut endast 1,5mb/s. Jag antar att det beror på dålig hårdvara? Om jag då låter min andra server sköta vpn biten, så borde det väl funka bättre?
Citera
2014-05-17, 22:04
Bannlyst
Alltså vill du att trafiken från NAS till din dator och vice versa ska vara krypterad? För det är ju i högsta grad onödigt, du får ingenting förutom försämrad hastighet.
Citera
2014-05-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prq
Alltså vill du att trafiken från NAS till din dator och vice versa ska vara krypterad? För det är ju i högsta grad onödigt, du får ingenting förutom försämrad hastighet.
Från nas till servern kan ju vara okrypterad. Men om man har två nätverkskort i servern och låter den kryptera trafiken så lär man väl kunna få ut mer än 1.5mb/s?
Citera
2014-05-17, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Från nas till servern kan ju vara okrypterad. Men om man har två nätverkskort i servern och låter den kryptera trafiken så lär man väl kunna få ut mer än 1.5mb/s?
Jag tror vi lär invänta .Chloe som är mästare inom IT. Detta var väldigt luddigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in