• 1
  • 2
2014-05-17, 16:17
Medlem
Tamefan så lär man sig aldrig. Jag gillar Gott och Blandat Salt, det finns typ 4 eller 5 olika sorter i påsen (har inte orkat kolla men nåt sånt) men man får ju AAAAAAAALLTID ett kolossalt överflöd av de äckligaste, mest svårtuggade djävlarna.

Senaste påsen jag köpte innehöll typ 10% av de goda (de som är röda, "Shell-snäckor" och de med 6 hål i sig), resten var bara dessa sega stjärnorna, de trekantiga och de som ser ut som bär.
Jag HATAR dem. Jag vill ha mer av det goda. Mer snäckor och mer såna där feferoniliknande röda, och mer såna där med 6 st hål i sig eftersom man slipper få träningsvärk i hela käften när man äter dem.

På påsens bild visar man 3 goda och 2 skitäckliga bitar. Det är alltså 3/5 gott, vilket blir exakt 60%. http://www.homeenter.com/picHE/JPG340/935/93591.jpg

Har ni NÅGONSIN fått 60% gott i påsen? Eller ens 40%? Jag har aldrig fått det. Som bäst (och det är sällan vill jag lova) får man kanske 25% gott och resten skit.

Här är en annan bild (vet dock inte om bilden kommer från Malaco själva men skulle tro det) som visar 6/15 gott, dvs 40% gott.

http://2.bp.blogspot.com/_uFmy04wygF..._Salt_02_5.jpg

Den här bilden (dålig bild men jag räknar så rättvist jag kan) visar 4/10 gott, vilket blir 40%. http://www.malaco.se/20.0.0.0/594/ca...f8500b5f3b.jpg

Känner mig alltid lika lurad. Skärpning, Malaco!
Senast redigerad av Insexskruv 2014-05-17 kl. 16:57.
Citera
2014-05-17, 16:24
Medlem
XtraXs avatar
Brukar klippa upp påsarna och lägga de goda i en smågodispåse som jag sedan betalar i kassan. Då får man precis de man vill ha.
Citera
2014-05-17, 16:25
Medlem
Årets i-landsproblem, men håller verkligen med. Dessutom fick jag något hårt ( troligtvis plast) i en av de stjärnformade. Otroligt äckligt och jag tappade lusten att äta stjärnorna totalt.

Instämmer också i att de 3 du listade är de överlägset godaste.
Citera
2014-05-17, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Brukar klippa upp påsarna och lägga de goda i en smågodispåse som jag sedan betalar i kassan. Då får man precis de man vill ha.
varför inte bara köpa påsen med det man gillar?
Citera
2014-05-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Hahahaha, jävla tattare. Så får man ju inte göra.

Edit: Ändrar trådstarten med lite info.
Senast redigerad av Insexskruv 2014-05-17 kl. 16:55.
Citera
2014-05-17, 17:06
Medlem
AndraSorterings avatar
Lösgodis?

Då kan du ju blanda själv....
Citera
2014-05-17, 17:17
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Lösgodis?

Då kan du ju blanda själv....

Antar att du läst hela tråden.
Du får väldigt gärna redovisa någon butik i Sverige som har Gott & Blandat Salt i lösvikt.

För jag har då aldrig sett någon.
Citera
2014-05-17, 18:14
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Antar att du läst hela tråden.
Du får väldigt gärna redovisa någon butik i Sverige som har Gott & Blandat Salt i lösvikt.

För jag har då aldrig sett någon.

HEMMAKVÄLL! senast jag var där iaf.
Citera
2014-05-17, 19:17
Medlem
56ks avatar
Karamellkungen har nu fått in gott & blandat salt.
http://karamellkungen.se/product/gott-blandat-salt/
Citera
2014-05-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Karamellkungen har nu fått in gott & blandat salt.
http://karamellkungen.se/product/gott-blandat-salt/

Titta titta titta! Bilden visar 3/5 gottgott, vilket är hela 60%. Har någon i hela Sverige någonsin fått 60% gott i en Gott & Blandat Salt-påse?
Citera
2014-05-18, 10:17
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insexskruv
Titta titta titta! Bilden visar 3/5 gottgott, vilket är hela 60%. Har någon i hela Sverige någonsin fått 60% gott i en Gott & Blandat Salt-påse?
Nej. Det är bara de äckliga i hela påsen. Har du provat att kika in och värdera påsen på förhand?

Det känns som att ditt hopp står till lösgodiset nu. Hämnas för flera års värdelösa påsar!

Vill bara berätta att jag en gång hittade endats Shell-snäckor i lösvikt. Det var underbart. Händer det igen hör jag av mig och berättar var.
Citera
2014-05-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Nej. Det är bara de äckliga i hela påsen. Har du provat att kika in och värdera påsen på förhand?

Det känns som att ditt hopp står till lösgodiset nu. Hämnas för flera års värdelösa påsar!

Vill bara berätta att jag en gång hittade endats Shell-snäckor i lösvikt. Det var underbart. Händer det igen hör jag av mig och berättar var.

Jag försöker alltid kika in i påsarna men det är svårt att få någon inblick för nu har de gjort "inspektionshålet" ännu mindre tror jag.

Ååh, fan vad najs att hitta såna snäckor i lösvikt. Det är ju de godaste av dem alla!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in