• 1
  • 2
2014-05-17, 11:08
Medlem
Som sagt, har spelat ett browserspel några månader och spenderat en ganska stor summa på det, nu visar det sig att detta spel inte har rättigheterna till att ens få använda den grafiken/namnen osv, men undviker att bli åtalade genom att byta serverhosts osv, vet inte exakt i detalj hur det fungerar. Jag blev även "lurad" på ett item jag samlat ihop massa vip-poäng till, och slutade med att jag inte fick det.

Jaja anledningen spelar väl mindre roll, menar bara om det finns möjlighet att få tillbaks pengarna genom banken? Jag provade att göra en paypal dispute/chargeback men efter att väntat några veckor fick jag detta till svar:

Unfortunately, we are denying your claim because your purchase was for a
virtual, digital, or intangible item, which is not covered under PayPal
Purchase Protection. We only cover claims involving physical items that
can be shipped and tracked.

We encourage you to work directly with your seller to resolve the problem.
You'll find their contact information on the Transaction Details page.

Sincerely,
PayPal

Finns det något annat sätt jag kan få tillbaks pengarna på? Jag vet med säkerhet att företaget inte kommer ta till några rättsliga åtgärder, men däremot banna mitt konto på spelet, men det skiter jag i.

Jag har nordea och alla köp har skett genom paypal som är kopplat till mitt visa/nordea
Citera
2014-05-17, 12:09
Medlem
Tror nog att du kan glömma att få tillbaka några pengar. Den främsta orsaken är att du varit nöjd med tjänsten och betalt gång på gång för att få fortsätta spela.

Att spelsiten bryter mot upphovsrättslagar osv spelar ingen roll. Det är en fråga mellan dem och de som äger upphovsrätten. Det hade varit en skillnad om du köpt ett par förfalskade jeans.
Citera
2014-05-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Tror nog att du kan glömma att få tillbaka några pengar. Den främsta orsaken är att du varit nöjd med tjänsten och betalt gång på gång för att få fortsätta spela.

Att spelsiten bryter mot upphovsrättslagar osv spelar ingen roll. Det är en fråga mellan dem och de som äger upphovsrätten. Det hade varit en skillnad om du köpt ett par förfalskade jeans.

Hm, var dock en tråd på spelforumet om folk som fått tillbaks när dom ringt sitt kreditkortsbolag eller bank, omöjlift verkar det väl inte vara.. om jag ska ringa nordea vill jag bara ha lite tips på vad jag kan säga osv..
Citera
2014-05-17, 13:01
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Pa vilket satt blev du lurad?
Citera
2014-05-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Pa vilket satt blev du lurad?

Fick inte ett item som man blev utlovad när man nådde upp till en viss VIP-nivå
Citera
2014-05-17, 14:40
Medlem
Diablo1118s avatar
Mest nyfiken hur mycket har spelet kostat dig?

Tror du får svårt att få tillbaka några pengar så se det som en utbildning i livets hårda skola.
Citera
2014-05-17, 14:51
Medlem
SchackMatts avatar
Det här låter inte som någonting som täcks av Visa och MasterCards chargebackregler. Om du inte har ett avtal med en specifik handlare blir det svårt. Du kan försöka men det låter inte särskilt sannolikt att du kan få tillbaka pengarna.
Citera
2014-05-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Mest nyfiken hur mycket har spelet kostat dig?

Tror du får svårt att få tillbaka några pengar så se det som en utbildning i livets hårda skola.

ca 600 dollar
Citera
2014-05-17, 16:55
Medlem
Skulle de kanske gå att säga att man blivit hackad eller att man inte har authorizat dom betalningarna ? eller blir det för märkligt att det pågått så länge.

Sjukt iaf att alla de andra som chargebackat eller kontaktat sitt kreditkortsbolag fått tillbaks sina pengar.
Citera
2014-05-17, 16:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
ca 600 dollar

!! Gör inte om det, motsvarar alltså över 4000 sek på ett spel..
Citera
2014-05-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
!! Gör inte om det, motsvarar alltså över 4000 sek på ett spel..

Hm, 1000-2000 är vad en blöt krognatt kostar för mig och den vara typ 6 timmar, jag har istället för att gå på blöta krognätter några helger valt att spendera på ett spel som varat mig ca 4 månader just nu och varar säkert många månader till

Vad är problemet ?
Citera
2014-05-17, 17:16
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Hm, 1000-2000 är vad en blöt krognatt kostar för mig och den vara typ 6 timmar, jag har istället för att gå på blöta krognätter några helger valt att spendera på ett spel som varat mig ca 4 månader just nu och varar säkert många månader till

Vad är problemet ?

Men då har du ju fått valuta för dina pengar?

Du går på krogen och spenderar pengar på sprit men upptäcker efter några timmar att där är ganska tråkigt och vill ha tillbaka pengarna du lagt ut på spriten för att upplevelsen inte motsvarade dina förväntningar.

Har du läst användarvillkoren för tjänsten? Vad är det du betalar för? Vad lovar de att leverera?

Edit: skulle nog aldrig lägga så mycket på spel men jag ser inget fel i att man gör det om man har råd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in