• 1
  • 2
2014-05-17, 10:18
Medlem
Tjena.
Har brukat spice *hemma gjort* i cirka 6-7 månader nu utan att va ren en enda dag, röker cirka 5-10 g spice om dagen.
men nu till frågan. Har börjat fått någon magvärk/kramp varje morgon nu samt att jag MÅSTE bajsa minst 10-20 minuter varje morgon för att det gör så jävla ont.
Är det spicet eller är det något annat som spökar?

Tacksam för svar!
Citera
2014-05-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trippingballs
Är det ofattbart att man i dagens samhälle värderar sitt sociala liv högre än sin hälsa?

Det blir bara mer och mer vanligt att man gör det lagliga skadliga vägen istället för den olagliga skadliga vägen.
självklart väljer man själv. Men, ja, det är för mig ofattbart att man aktivt skulle välja att röka spice.

OnT: Va ren i 10 dagar och se om magontet avtar.
om det inte gör det så är det bara att fortsätta med ditt spice om du så önskar. Du får göra precis vad du vill och detsamma till "Trippingballs", du får också göra som du vill.
Alla andra med för den delen
Citera
2014-05-17, 12:12
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille24
Tjena.
Har brukat spice *hemma gjort* i cirka 6-7 månader nu utan att va ren en enda dag, röker cirka 5-10 g spice om dagen.
men nu till frågan. Har börjat fått någon magvärk/kramp varje morgon nu samt att jag MÅSTE bajsa minst 10-20 minuter varje morgon för att det gör så jävla ont.

Tacksam för svar!

Ja det är en väldigt vanlig biverkning.
Tyvärr kommer det bli värre, i iaf en vecka efter du slutat.
Men det går över, och är absolut värt det! Och va glad att du inte råkat ut för värre symptom.
Lycka till!
Citera
2014-05-17, 13:27
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Är det ofattbart att man i dagens samhälle värderar sitt sociala liv högre än sin hälsa?

Det blir bara mer och mer vanligt att man gör det lagliga skadliga vägen istället för den olagliga skadliga vägen.
Vad jag har läst så har Spice orsakat massa allvarliga bieffekter som inte alls går att jämföra med cannabis. Att det bara blir mer o mer vanligt pga lagligheten stämmer dock, och tyvärr oftast bland okunniga tonåringar.
Citera
2014-05-17, 13:32
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:

Den lagliga skadliga vägen är ju löjligt billig och den olagliga oskadliga vägen är omöjlig för den som inte är hyfsat kriminell eller har jobb med bra med pengar… I alla fall när det gäller att bruka dagligen i skapliga mängder…
Citera
2014-05-17, 13:33
Medlem
khrysothemiss avatar
det var någon på flashback som blev inlagd på sjukhus efter att hela magen kollapsade pga cannabinoider... kommer inte ihåg exakt vem och vilken cannabinoid men nog fan kaosar de med magen
Citera
2014-05-17, 14:01
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
det var någon på flashback som blev inlagd på sjukhus efter att hela magen kollapsade pga cannabinoider... kommer inte ihåg exakt vem och vilken cannabinoid men nog fan kaosar de med magen

Aa hört/läst om personer där hela skiten bara lagt av, tarmar, njurar och hela köret bara la av tydligen.

Ingen källa dock, men tror ej det är omöjligt, ibland får man ju den där sköna huggande känslan i njurarna.
Citera
2014-05-18, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
Aa hört/läst om personer där hela skiten bara lagt av, tarmar, njurar och hela köret bara la av tydligen.

Ingen källa dock, men tror ej det är omöjligt, ibland får man ju den där sköna huggande känslan i njurarna.

huggande känslan i njurarna har jag redan haha…
Citera
2014-05-18, 15:25
Medlem
psychofoxs avatar
Har haft problem med magen tidigare på grund av spriten, men det har alltid lugnat sig på någon vecka. Däremot känner jag fortfarande av en intensiv period på rökmix. Ser du till att äta ordentligt blir det bättre, tycker man glömmer aptiten på noider.
Citera
2014-05-19, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychofox
Har haft problem med magen tidigare på grund av spriten, men det har alltid lugnat sig på någon vecka. Däremot känner jag fortfarande av en intensiv period på rökmix. Ser du till att äta ordentligt blir det bättre, tycker man glömmer aptiten på noider.

Glömmer aptiten? Jag äter som en häst när jag går på noider!

Mage och njurproblem verkar inte precis ovanligt.
Citera
2014-05-19, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crille24
Tjena.

Tacksam för svar!

Du borde nog va ren i två veckor o se, men din avtändning kommer suga...
Citera
2014-05-19, 12:51
Medlem
psychofoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Glömmer aptiten? Jag äter som en häst när jag går på noider!

Mage och njurproblem verkar inte precis ovanligt.

Det gjorde jag också. I början

Två veckor clean räckte för att återställa kistan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in