2014-05-16, 19:32
Medlem
Blir ibland helt sjukligt bakis när jag druckit (ibland kan det komma av så lite som tre öl).

Det brukar resultera i att jag dagen efter spyr regelbundet fram till kvällen (till slut bara galla som kommer upp), det blir omöjligt att äta något, det känns som att huvudet ska sprängas, svettningar, mår psykiskt väldigt dåligt.

Har med åren förstått att detta är ett tillstånd som vissa kan hamna i, och det är långt mycket värre än vanlig traditionell bakfylla, de flesta har nog aldrig fått så här. Det känns som att man ska dö och hittills har inget funkat, jag har testat allt som att:

Inte blanda vin/öl/sprit etc
Dricka mycket vatten
Ta Resorb
Äta innan jag ska lägga mig
Uteslutit vin/öl/cider/sprit
Inte druckit så mycket
m.m.......

Nu har jag dock hört om en sak som jag ej testat, och det är Postafen, en åksjuketablett. Är det någon som känner igen sig i mina symptom och har fått hjälp av denna?
Citera
2014-05-16, 19:35
Medlem
Brmcs avatar
Alltså blir du så bakfull på tre öl borde du faktiskt sluta dricka alkohol helt och hållet. Det är väl knappast värt det, eller?

Sen så dricker jag alltid powerade på bakfyllan, då de innehåller elektrolyter.
Citera
2014-05-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Alltså blir du så bakfull på tre öl borde du faktiskt sluta dricka alkohol helt och hållet. Det är väl knappast värt det, eller?

Sen så dricker jag alltid powerade på bakfyllan, då de innehåller elektrolyter.

3 öl var ett extremfall men det har hänt en gång. Jag undrar inte om jag ska fortsätta dricka eller inte, det jag undrar över är om Postafen funkar, så håll dig gärna till topic.
Citera
2014-05-16, 20:22
Medlem
Har exakt samma problem som dig. Förra gången det hände drack jag 4 33cl starköl ganska snabbt så blev rätt full.

Dagen efter spydde jag hela förmiddan och halva eftermiddan.

Felet jag gjorde var att jag var så full så jag glömde dricka vatten innan jag gick o la mig.

Det som hjälper för mig är att dricka MASSOR med vatten före du lägger dig. Och när du går upp på natten för att kissa så dricker du några glas vatten till.

Tror helt enkelt att endel människor bara är känsligare för uttorkning.
Citera
2014-05-16, 21:50
Medlem
Svar på frågan: Ja, Postafen kan ha effekt i sådana fall som du beskriver. Det finns även viss medicinsk konsensus (!) kring riven färsk ingefära mot åksjuka och bakfylla. Faktiskt.

http://umm.edu/health/medical/altmed/herb/ginger
Senast redigerad av Mrpeasly 2014-05-16 kl. 21:53.
Citera
2014-05-17, 03:31
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otippad
3 öl var ett extremfall men det har hänt en gång. Jag undrar inte om jag ska fortsätta dricka eller inte, det jag undrar över är om Postafen funkar, så håll dig gärna till topic.

Ja jo men även om du dricker 6 öl och får den typen av bakfylla är det i mina ögon knappast värt det. Alkoholfri öl funkar kanon. Frågar folk varför du inte dricker och du inte har karaktär nog att svara varför är det bara att skylla på att du ska ta bilen dagen därpå.
Citera
2014-05-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otippad
Blir ibland helt sjukligt bakis när jag druckit (ibland kan det komma av så lite som tre öl).

Det brukar resultera i att jag dagen efter spyr regelbundet fram till kvällen (till slut bara galla som kommer upp), det blir omöjligt att äta något, det känns som att huvudet ska sprängas, svettningar, mår psykiskt väldigt dåligt.

Har med åren förstått att detta är ett tillstånd som vissa kan hamna i, och det är långt mycket värre än vanlig traditionell bakfylla, de flesta har nog aldrig fått så här. Det känns som att man ska dö och hittills har inget funkat, jag har testat allt som att:

Inte blanda vin/öl/sprit etc
Dricka mycket vatten
Ta Resorb
Äta innan jag ska lägga mig
Uteslutit vin/öl/cider/sprit
Inte druckit så mycket
m.m.......

Nu har jag dock hört om en sak som jag ej testat, och det är Postafen, en åksjuketablett. Är det någon som känner igen sig i mina symptom och har fått hjälp av denna?

Har exakt samma problem. Mår så illa att jag ligger kvar resten av dygnet i sängen förutom när man måste spy, och det blir väl lite drygt 15 gånger.
Jag tror att det har med kosten att göra, jag äter relativt lite mat. Men om jag drar i mig en pizza eller kebab INNAN jag ska dricka så får jag bara en vanlig behaglig bakfylla som går över på några timmar.

Jag har testat detta de senaste tre gångerna jag druckit och det har hittills funkat varje gång.
Vet ej varför det funkar, men det är väl helt enkelt så att grismaten binder mer vatten i kroppen kanske.
Citera
2014-11-02, 17:33
Medlem
Rätt intressant, nu dricker jag inte och har inte gjort det på några år. men jag drack varje helg förut. kunde dricka ett flak tills jag spydde. eller en hel 70 centilliter vodka.

Jag vaknade alltid skitpigg typ 6 på morgonen, spela ingen roll om jag festat till klokan 3 på natten. Mådde perfekt, nästan bättre bara pga fyllan dagen innan, nån sorts nollställning i hjärnan typ. så har de alltid varit för mig. Men jag blev inte beroende av de som endel verkar ha blivit. jag som blir beroende av allt, slutat röka sen 2 år dock. bara spelproblemen kvar.

Jag kommer dock ihåg en grej från några år sen. jag drack en hel vodka helt själv inom en timme, sen blev jag bjuden på marijuana. och tog riktigt djupa och många bloss precis efter ja druckit upp vodkan. när jag gick in från balkongen så bara trillade jag ihop.
jag kunde höra alla runtom mig. men jag kunde inte röra mig. kunde inte ens öppna munnen. eller lyfta på handen elr nåt. jag låg sådär i sängen som dom la mig i. en brud som var galen i mig satte sig vid mig och typ kysste mig på munnen mot min vilja. hon trodde jag sov. men jag hörde och kände allt. men jag kunde inte ens öppna ögonlocken. vet inte vad som hände riktigt.

Jag var alltså helt paralyserad för några timmar innan jag till sist somnade, att försöka röra på ett finger var som att försöka flytta på ett föremål med tankekraft. bara gick inte. När jag vaknade mådde jag dock hur bra som helst och åkte hem. Ingen bakfylla elr nåt. men den fylledagen var nog den värsta i mitt liv.

Blanda aldrig en hel vodka med marijuana säger jag bara. det var det som gjorde det. själva vodkan tål jag annars utan problem.
Senast redigerad av fleshlight1 2014-11-02 kl. 17:44.
Citera
2014-11-02, 19:19
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshlight1
.....

Jag kommer dock ihåg en grej från några år sen. jag drack en hel vodka helt själv inom en timme, sen blev jag bjuden på marijuana. och tog riktigt djupa och många bloss precis efter ja druckit upp vodkan. när jag gick in från balkongen så bara trillade jag ihop.
jag kunde höra alla runtom mig. men jag kunde inte röra mig. kunde inte ens öppna munnen. eller lyfta på handen elr nåt. jag låg sådär i sängen som dom la mig i. en brud som var galen i mig satte sig vid mig och typ kysste mig på munnen mot min vilja. hon trodde jag sov. men jag hörde och kände allt. men jag kunde inte ens öppna ögonlocken. vet inte vad som hände riktigt.

Jag var alltså helt paralyserad för några timmar innan jag till sist somnade, att försöka röra på ett finger var som att försöka flytta på ett föremål med tankekraft. bara gick inte. När jag vaknade mådde jag dock hur bra som helst och åkte hem. Ingen bakfylla elr nåt. men den fylledagen var nog den värsta i mitt liv.

Blanda aldrig en hel vodka med marijuana säger jag bara. det var det som gjorde det. själva vodkan tål jag annars utan problem.

är du säker på att det inte var spice du rökte? såna reaktioner på marijuana brukar inte vara sådär jättevanliga.
Citera
2017-08-14, 18:44
Medlem
lider av exakt samma problem, min lösning för att slippa detta var att aldrig sova full. Jag drack kaffe när jag kom hem för att liksom pigna till, drack alltid en latte med mycket socker i på vägen hem, satt och spelade dator. Då slapp jag skiten, var alltså vaken säkert 2-3 timmar till efter hemgång. Dock inte hållbart om jag var ärkefull, då orkar man ju inte va vaken. Sen har jag i princip blivit nykterist på senare år, speciellt som alkoholfri öl som smakar okej kommit.

Jag har ett till tips, vaniljglass direkt när man vaknar, typ 2 kulor. Jag har nämligen en egen medicinsk förklaring på på problemet, och det är att magen upphör att "jobba" och du får en inhibering av själva peristaltiken i mag-tamsystemet. Märker att maten inte "processas" riktigt vidare från magsäcken utan kräks ut efter några timmar.
Citera
2017-08-14, 19:08
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Visst kan det funka men problemet med alla tabletter mot illamående är att de tas upp långsamt när man redan mår illa. Även om man inte kräks upp dem så är det ingen fart på motoriken i magsäck och tarm.

Funkar det inte så kan du försöka med åksjukeplåster istället, exvis Scopoderm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in