Citat:
Ursprungligen postat av
sinnparne
Men du har väldigt fel. Förklara då följande:
Citat:
1. Varför har många zigenare i Rumänien stora hus som kostar flera miljoner att bygga? Var komemr dessa pengar ifrån?
Källa på det? uppenbarligen påhitt såklart, läste du ens länken i mitt förra inlägg?
Citat:
2. Varför har många tiggare iphones och snygga kläder när de inte tigger?
Kläder kan man i princip få gratis, telefon har nästan alla nuförtiden, det är inte en kostnad. Att dom skulle ha splitter nya iphones är i regel en myt. Ifall jag köper en ny telefon så kommer jag återigen ge min gamla till en hemlös. Men då får dom inte tigga mer enligt dig då?
Sen kan man fråga sig varför du vill att fattiga människor inte får äga nånting? Han kanske vill att sin familj ska kunna kontakta h*n eller ha kontakt med soc eller liknande? Eller är det så att du vill/kräver att alla hemlösa, utsatta och fattiga ska gå runder barfota i trasor och aldrig får äga någonting som ger dom en gnutta chans till en riktig inkomst?
Citat:
3. Hur kan en zigenarkärring som ej kan läsa eller något lyckas hitta till ICA i exempelvis Örebro eller Lund?
haha va??? bara för hon kan känna igen namnet Lund, betyder väl inte det att personen kan läsa en helt text. Tror du folk som inte kan läsa inte kan göra någonting för dom själva?
Citat:
4. Varför tigger inte ndra fattiga från övriga Europa utan bara romer?
För romer blir extremt utsatta och diskrimerade i sitt hemland. Rumänien nekar eu-bidrag för romer för att det är så tabu att hjälpa de. Om du tänker till lite så kan man faktiskt föreställa sig att man nog måste komma från en jävligt pissig bakgrund för att det ska va värt att sätta sig i ett pisskallt regnigt land och sitta på en gata för småmynt hela dagarna
Citat:
5. Varför ljuger media om att inga barn tigger? När jag själv sett flera stycken!
Vad hemskt