Citat:
Ursprungligen postat av
Querijuice
Hejsan FB, tnkte rcka ut en hand och be om lite tips och ider.
Jag har en nettoln p 25k och har knegat i nu sju r och sparat,sparat och sparat.
Ville frska lra mig om aktier och investeringar, men det har gtt kpprakt. Frlorade bland annat 200k som var i princip allt jag hade i 24masaffren.
Idag har jag dryga 300k, hlften p bankfonder och hlften i aktier. Fonderna ger en viss avkastning, och aktierna ligger p dryga ngon %plus.
Vad kan man hitta p? Jobba extra? Bli bttre p aktier? Investera i fastigheter?
Ngon som har frslag, eller ider? Tacksam fr svar.
Mvh -ROI.
Med tanke p vilken typ av fretag du tidigare tycks ha investerat i s skulle jag upprtta en enkel regel typ, bara indexfonder (Avanza Zero r gratis), bara A-lista, bara brser i civiliserade lnder.
Med det sagt s kan du ven med sdanna regler f stora nedgngar s spara ven p hgrntekonto p statlig garanti.
Skaffa ett bttre jobb, alt ett jobb som ger mjlighet till sidoinkomster kontant och p en ort med billigt boende.
Det finns ingen anledning att tro att du p din fritid genom att lsa p internetforum o.s.v. kommer sl index p sikt s lgg aktiepengarna i index med s lga avgifter som mjligt och lgg tid p lnerabete/utbildning/egen firma/jobb p eget hus m.m.