• 1
  • 2
2014-05-16, 02:16
Medlem
Querijuices avatar
Hejsan FB, tnkte rcka ut en hand och be om lite tips och ider.
Jag har en nettoln p 25k och har knegat i nu sju r och sparat,sparat och sparat.
Ville frska lra mig om aktier och investeringar, men det har gtt kpprakt. Frlorade bland annat 200k som var i princip allt jag hade i 24masaffren.

Idag har jag dryga 300k, hlften p bankfonder och hlften i aktier. Fonderna ger en viss avkastning, och aktierna ligger p dryga ngon %plus.
Vad kan man hitta p? Jobba extra? Bli bttre p aktier? Investera i fastigheter?
Ngon som har frslag, eller ider? Tacksam fr svar.
Mvh -ROI.
Citera
2014-05-16, 02:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querijuice
Jag har en nettoln p 25k och har knegat i nu sju r och sparat,sparat och sparat.
Ville frska lra mig om aktier och investeringar, men det har gtt kpprakt. Frlorade bland annat 200k som var i princip allt jag hade i 24masaffren.

Idag har jag dryga 300k, hlften p bankfonder och hlften i aktier. Fonderna ger en viss avkastning, och aktierna ligger p dryga ngon %plus.
Mvh -ROI.
Kp en liten lgenhet i stockholm och tryck p ett tag
Citera
2014-05-16, 03:05
Bannlyst
Citat:

Mvh -ROI.

Kp ett hus!
Citera
2014-05-16, 04:53
Medlem
Ja, hur placera ? Tyvrr r svaret svrt, sanningen r att det finns ingenting som r undervrderat lngre. Alla placeringar r dyra. QE och andra pfund har inte nmnvrt kat mngden pengar i den reala ekonomin, dremot har mngden pengar kat inom finansiella ekonomin. Trkigt att inte kunna ge TS ett bra svar.
Citera
2014-05-16, 07:51
Medlem
Idag r det mesta vervrderat kan tyckas men troligtvis fortstter det uppt p brsen pga alla nya pengar som trycks. Investera i trygga aktier som ex HM, Industrivrden, Boliden, Telia osv s fr du bde avkastning och vrdekning med tiden och kan ven klara av en nedgng. Lt bli alla smbolag och nyintroduktioner. Sjlv investerar jag uteslutande enbart p A-listan.
Citera
2014-05-16, 07:54
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Idag r det mesta vervrderat kan tyckas men troligtvis fortstter det uppt p brsen pga alla nya pengar som trycks. Investera i trygga aktier som ex HM, Industrivrden, Boliden, Telia osv s fr du bde avkastning och vrdekning med tiden och kan ven klara av en nedgng. Lt bli alla smbolag och nyintroduktioner. Sjlv investerar jag uteslutande enbart p A-listan.

^
Citera
2014-05-16, 10:09
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred

+2

vilka Aktier och fonder har du nu?
Citera
2014-05-16, 10:31
Medlem
Citat:

Mvh -ROI.

Med tanke p vilken typ av fretag du tidigare tycks ha investerat i s skulle jag upprtta en enkel regel typ, bara indexfonder (Avanza Zero r gratis), bara A-lista, bara brser i civiliserade lnder.
Med det sagt s kan du ven med sdanna regler f stora nedgngar s spara ven p hgrntekonto p statlig garanti.
Skaffa ett bttre jobb, alt ett jobb som ger mjlighet till sidoinkomster kontant och p en ort med billigt boende.
Det finns ingen anledning att tro att du p din fritid genom att lsa p internetforum o.s.v. kommer sl index p sikt s lgg aktiepengarna i index med s lga avgifter som mjligt och lgg tid p lnerabete/utbildning/egen firma/jobb p eget hus m.m.
Citera
2014-05-18, 21:45
Medlem
Querijuices avatar
Tack fr alla era svar. Blir nog till att satsa p lite skra akiter framver.
Som ni sger s verkar det vara lite tuffa tider. Samtidigt kanske trdstarten i sig r lite naiv, med tanke p de som sitter inne p bra svar, inte grna delar med sig ^^
Citera
2014-05-18, 22:53
Medlem
Citat:
Tack fr alla era svar. Blir nog till att satsa p lite skra akiter framver.
Som ni sger s verkar det vara lite tuffa tider. Samtidigt kanske trdstarten i sig r lite naiv, med tanke p de som sitter inne p bra svar, inte grna delar med sig ^^

Finns en massa dmjuka traders och investerare jag fljer via bloggar.

Brukar rekommendera 4-5 st till folk, har varit stort std till mig mnga gnger!

Ekonomistas
Vrdebyrn
Brstankar
Aktieingenjren
Neuraths brsblogg
40procent 20r
Lundaluppen
Aktiefokus
Citera
2014-05-22, 02:32
Medlem
Querijuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestockman
Finns en massa dmjuka traders och investerare jag fljer via bloggar.

Brukar rekommendera 4-5 st till folk, har varit stort std till mig mnga gnger!

Ekonomistas
Vrdebyrn
Brstankar
Aktieingenjren
Neuraths brsblogg
40procent 20r
Lundaluppen
Aktiefokus

Grymt! Skall fljas. Tackar och bockar
Citera
2014-05-22, 09:39
Medlem
Lykros avatar
TS!

Spara dina slantar.
Jakten p stndigt mer kan bli dyr.

Fretagen sitter med trumf p hand, vi som sitter utanfr de stngda drrarna kan enbart spekulera medans de sitter sjlva med trumfen p hand.

Samma som att betta p mycket annat. Ngon annan ska gra ngot och vi kan bara spekulera i hur vl de gr det. Mnniskor vi inte knner eller vet mycket om alls.

Det r mycket riskabelt. Var frsiktig vad du n gr TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in