• 1
  • 2
2014-05-15, 23:45
Medlem
deffinations avatar
tjena! eftersom man inte får sälja batonger på varken tradera eller blocket, så undrar jag nu vart man kan sälja dem.

någon som vet någon sida? samt har erfarenhet av polisens kravallbatong, kanske blivit slagen utav en?
Citera
2014-05-15, 23:55
Medlem
Ryttmaestarens avatar
finns ju endel väktarforum där man kan lägga in köp och säljes annonser.
Vilken menar du med kravallbatongen? den klassiska vita?
Citera
2014-05-15, 23:57
Medlem
deffinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmaestaren
finns ju endel väktarforum där man kan lägga in köp och säljes annonser.
Vilken menar du med kravallbatongen? den klassiska vita?
jo kan kan testa väktarforumen, tack för tipset! det är precis som de vita, men de dock marinblå. så precis som de väktarna och vakterna använder
Citera
2014-05-16, 00:06
Bannlyst
Flashback är ingen köp och sälj marknad ... och för en sketen gummibatong får du max 350:-
Citera
2014-05-16, 00:06
Medlem
CesareLombrosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deffination
jo kan kan testa väktarforumen, tack för tipset! det är precis som de vita, men de dock marinblå. så precis som de väktarna och vakterna använder

www.garderoben.se

www.terrang.se

prova att googla
Citera
2014-05-16, 00:22
Medlem
deffinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CesareLombroso
www.garderoben.se

www.terrang.se

prova att googla
Prova att läsa
vill sälja dem på andra sidor än flashback. Är alltså ute efter tips på vart jag kan sälja mina som jag redan har, då blocket och tradera inte går.
Citera
2014-05-16, 00:26
Medlem
CesareLombrosos avatar
Citat:
Prova att läsa
vill sälja dem på andra sidor än flashback. Är alltså ute efter tips på vart jag kan sälja mina som jag redan har, då blocket och tradera inte går.

haha!! my bad. trött

http://vaktare.nu/forum/vaktare-nu/kop-salj/
Senast redigerad av CesareLombroso 2014-05-16 kl. 00:29.
Citera
2014-05-16, 05:25
Medlem
Zelogaths avatar
Ingen seriös person skulle köpa en batong utav en nisse som du då det krävs intyg/förordnande för att köpa batong i Sverige.

Med andra ord får du söka dig till oseriösa sidor eller sidor där man säljer saker illegalt.
Eller slänga skiten, yrkesmän i behov utav batong skulle inte med vilja köra med gummibatong... fråga Black Army eller SMR.
Citera
2014-05-16, 07:03
Medlem
borrizs avatar
Varför inte försöka med någon samlarsida?
Polisens vita batong varken används eller tillverkas längre, så den borde ha ett visst samlarvärde.
Senast redigerad av borriz 2014-05-16 kl. 08:01.
Citera
2014-05-16, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Ingen seriös person skulle köpa en batong utav en nisse som du då det krävs intyg/förordnande för att köpa batong i Sverige.

Med andra ord får du söka dig till oseriösa sidor eller sidor där man säljer saker illegalt.
Eller slänga skiten, yrkesmän i behov utav batong skulle inte med vilja köra med gummibatong... fråga Black Army eller SMR.

Det krävs varken intyg eller förordnande för att köpa batong i sverige.
Förstår inte var du fått galenskaperna ifrån.
Citera
2014-05-16, 09:14
Medlem
deffinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath

jo det får man. se inlägget över mitt.
Citera
2014-05-16, 15:26
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Det krävs varken intyg eller förordnande för att köpa batong i sverige.
Förstår inte var du fått galenskaperna ifrån.

Citat:
jo det får man. se inlägget över mitt.
Saxat från garderoben-

ASP:
OBS!

Dessa batonger säljes endast mot uppvisande av godkänt ordningsvaktförordnande alt giltig väktarlegitimation.

Gummi:
OBS

Dessa batonger säljes endast mot uppvisande av godkänt ordningsvaktförordnande alt.
giltig väktarlegitimation.

Jag kollade upp seriösa företag för att köpa batong inför min utbildning och då ville samtliga se förordnande innan man kunde köpa i ovanstående butiker!

Har hittat denna text som bekräftar att man får köpa:

Jag har således antagit att man som privatperson inte får tag på batong på ett lagligt sätt, my bad!
Tror dock fortfarande att en yrkesman inte skulle vilja köpa utav en privatperson.
Men kanske du kan sälja in den till ett företag.
Senast redigerad av Zelogath 2014-05-16 kl. 15:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in